Trucks

Vas pomisleki glede dosega ovirajo pri prehodu na električne tovornjake?

Niklas Andersson
2025-02-12
Elektromobilnost Alternativna goriva
Author
Niklas Andersson
Electric Solutions Director

Zaradi pomislekov, povezanih z dosegom, številni lastniki tovornjakov še vedno oklevajo s prehodom na elektriko. Toda ali je industrija preveč osredotočena na doseg? 

Različne nedavne študije in ankete kažejo, da je za operaterje flote in voznike pomislek glede dosega ena največjih skrbi glede električnih tovornjakov. Toda 70 % težkih tovornjakov v Evropi dejansko prevozi manj kot 500 kilometrov na dan, kar pomeni, da bi jih lahko zamenjali z električnimi. Ali je transportna industrija torej preveč osredotočena na doseg?

 

Zakaj predstavljajo pomisleki glede dosega težavo?

Tradicionalno lahko vozila v naši industrijski panogi sprejmejo do 1500 litrov goriva in bencinske črpalke so na vsakem koraku, zato s točenjem nikoli ni bilo težav. Pri prehodu na električne tovornjake na baterijo pa imate nenadoma na voljo manj energije in to ustvarja negotovost. Navsezadnje gre pri logistiki za dobro načrtovanje, in polnjenje električnih tovornjakov je dodaten parameter, ki ga je treba upoštevati.

 

Ali pomisleki glede dosega odražajo resničnost industrije tovornjakov?

Profesor Patrick Plötz iz Fraunhoferjevega inštituta za raziskave sistemov in inovacij ISI v Karlsruheju v Nemčiji že več kot desetletje raziskuje elektrifikacijo v transportu. Meni, da lahko sodobni električni tovornjaki že zadovoljijo številne naše transportne potrebe. Nedavne študije na primer kažejo, da bi lahko 60 % tovornjakov v Nemčiji zamenjali z električnimi, ki bi jih lahko polnili ponoči, na primer v skladišču podjetja.

»Zahteva po daljših dosegih je v veliki meri psihološka,« pravi Patrick Plötz. »Desetletja smo bili vajeni prevoziti 1000 kilometrov z enim rezervoarjem, zato se nam zdi 400 do 500 kilometrov čisto premalo. Toda dejansko lahko to že zadovolji večino potreb v industriji glede dosega.«

Ker se javna infrastruktura za polnjenje ves čas izboljšuje in bo polnjenje električnih tovornjakov v času izmene vedno lažje, bodo lahko prepotovali vedno daljše razdalje, ki presegajo njihov doseg.

»Tudi na dolgih razdaljah, kjer lahko prevozite 1000 kilometrov na dan, nikoli ne vozite več kot 400 kilometrov, ne da bi se ustavili. Po zakonu mora voznik po štirih urah in pol vožnje namreč počivati 45 minut. Če je mogoče zagotoviti polnjenje v času tega postanka, lahko električni tovornjak z dosegom 400 kilometrov prevozi 1000 kilometrov v enem dnevu.«

Profesor Patrick Plötz že več kot desetletje raziskuje elektrifikacijo transporta
Zahteva po daljših dosegih je v veliki meri psihološka. Desetletja smo bili vajeni prevoziti 1000 kilometrov z enim rezervoarjem, zato se nam zdi 400 do 500 kilometrov čisto premalo.

Ali se transportna industrija neosnovano osredotoča na doseg?

Če ste tako osredotočeni na doseg in vztrajate pri dosegih, ki jih dejansko ne potrebujete, tvegate, da boste zamudili prehod na elektriko in vse druge prednosti elektromobilnosti, kot so nizki stroški goriva in ničelne emisije CO2.

Drugo tveganje je, da nabavite predober električni tovornjak, kar poveča vaše skupne stroške lastništva. Za daljše dosege potrebujete večje baterije, te pa niso samo dražje, pač pa tudi zmanjšujejo količino tovora.

 

Vodilno načelo bi moralo biti poiskati ustrezen tovornjak za vašo uporabo. Preglejte relacije, ki jih prevozite. Kakšne razdalje premagujete? Kolikšen je vaš tovor? Kje se ustavljate? Ali so na voljo možnosti za polnjenje? S simulacijo električnega dosega in analizo relacije lahko poiščete popolno vozilo, s katerim boste lahko takoj naredili prehod.

 

Za pomoč pri simulacijah električnega dosega in iskanju rešitev za polnjenje na cesti se lahko obrnete na najbližjega trgovca Volvo Trucks.

 

Če želite izvedeti več o električnih tovornjakih in njihovem vplivu na podjetje, boste morda želeli prebrati tole: