Za mnoga podjetja je lahko nabavna cena baterijskega električnega tovornega vozila še vedno ovira. Dobra novica je, da obstajajo številni načini za zmanjšanje stroškov in potencialno večjo cenovno dostopnost električnih tovornih vozil.
Medtem ko naj bi se stroški električnih tovornih vozil še naprej zmanjševali, je v resnici cenovna razlika med dizelskimi tovornimi vozili za mnoga podjetja še vedno precejšnja. Pomembno pa je tudi, da se ne osredotočite le na nabavno ceno.
Na stroškovno učinkovitost električnega tovornega vozila vplivajo tudi drugi dejavniki in stvari, ki jih lahko podjetje stori, da bo električno vozilo finančno sprejemljivo.
1. Ali ste izračunali skupne stroške lastništva (TCO)?
Najprej določite dejanske stroške lastništva električnega tovornega vozila. Ena največjih prednosti je prihranek goriva in glede na ceno dizelskega goriva in elektrike na vašem trgu lahko samo ta prihranek pri stroških izniči višjo nabavno ceno. Na splošno velja, da večje kot je število prevoženih kilometrov tovornega vozila, bolj pozitivno vpliva na skupne stroške lastništva.
Poleg tega so stroški servisiranja in vzdrževanja pri električnih in dizelskih tovornih vozilih trenutno enaki, dolgoročno pa naj bi se pri električnih tovornih vozilih zmanjšali. Električni pogoni imajo v primerjavi z motorji z notranjim zgorevanjem manj gibljivih delov, kar pomeni manjšo obrabo sestavnih delov.
»Ko izračunate celotne skupne stroške lastništva električnega tovornega vozila, boste morda presenečeni, kako donosna je elektrika kot prihodnja rešitev za vaš posel,« pravi Johan Larsson, podpredsednik oddelka za poslovni razvoj na področju elektromobilnosti pri družbi Volvo Trucks. »Čeprav trenutno ni ekonomična, se parametri, ki se upoštevajo pri izračunu skupnih stroškov lastništva pri električnih tovornih vozilih, nenehno izboljšujejo.«
Preberite več o tem, kako alternativna goriva spremenijo skupne stroške lastništva tovornega vozila.
2. Ali lahko uporabite kakšne davčne olajšave ali državne spodbude?
V mnogih državah vlade ponujajo spodbude in subvencije, s katerimi podjetjem pomagajo pri vlaganju v električna tovorna vozila. Francoska vlada na primer ponuja ekološke dodatke za spodbujanje nakupa električnih vozil. Sklad Future Fuels Fund avstralske vlade je bil razširjen tako, da zajema nepovratna sredstva za podporo elektrifikaciji vozil za prevoze na velike razdalje in težkih tovornih vozil.
Vlade v drugih državah pa namesto tega nalagajo obveznosti za fosilna goriva z uvedbo cestnin na podlagi CO2, kot je posodobljeni nemški cestninski sistem MAUT. Številne druge države EU zdaj sledijo temu zgledu s svojimi cestninami za CO2.
»Spodbude so koristne na trgih, ki so na začetku poti elektrifikacije, saj lahko pomagajo, da se zadeve premikajo v pravo smer,« pravi Johan. »Toda ko se bo količina povečala, se bodo vlade verjetno preusmerile k davčnim rešitvam, ki bodo kaznovale uporabo fosilnih goriv. V vsakem primeru bodo tovrstne pobude prispevale k večji stroškovni učinkovitosti električnih tovornih vozil v primerjavi z dizelskimi.«
Prehod z dizelskega na električni pogon spremeni številne ekonomske elemente lastništva tovornih vozil, kar vpliva tudi na možnosti financiranja.
Izkušeni ponudnik finančnih storitev vam lahko pomaga pri obvladovanju zapletov, povezanih z lastništvom električnega tovornega vozila. Obstaja več načinov za nakup električnih tovornih vozil, ki najbolje ustrezajo vašemu podjetju, od tradicionalnih možnosti financiranja ali lizinga do bolj prilagodljivih modelov kot storitev. Poleg tega sodelovanje s strokovno podkovanim partnerjem zagotavlja, da so vse razpoložljive državne spodbude vključene v vaš načrt financiranja ter da prejmete podporo za polnilno infrastrukturo in druge edinstvene potrebe električnih vozil.
Preberite več o rešitvah Volvo Financial Services za elektromobilnost.
Ker imajo številna prevozniška podjetja in prevozniki podobne izzive, morda obstajajo možnosti za sodelovanje pri iskanju rešitev? V nekaterih primerih so konkurenčna podjetja skupaj vlagala v polnilna vozlišča, da bi si razdelila stroške vlaganja.
Nizozemsko prevozniško podjetje Millenaar & van Schaik je na primer vložilo v dve polnilni postaji: eno v domači bazi in drugo na eni od delovnih lokacij, njegova stranka pa je vložila v največjo polnilno postajo WattHub za hitro polnjenje tovornih vozil na svetu. To voznikom omogoča, da rezervirajo zajamčena polnilna mesta s hitrostjo polnjenja do 250 kW s 100-odstotno trajnostno proizvedeno elektriko.
Druga podjetja so prav tako lahko sodelovala z lokalnimi ponudniki energije in si zagotovila sporazume za manjše in/ali fiksne stroške elektrike.
Na številnih trgih je vozni park električnih tovornih vozil velika konkurenčna prednost. Javni razpisi in veliki naročniki prevoza vse pogosteje zahtevajo prevoz brez emisij, kar predstavlja veliko priložnost. Prevozniško podjetje H. van Wijk je na primer začelo prehajati na električna tovorna vozila, ko je ugotovilo, da je povpraševanje po prevozu brez emisij vse večje, in kmalu zatem je uspešno zmagalo na velikem razpisu mestne občine Amsterdam.
Električna tovorna vozila se lahko uporabljajo tudi na vse večjem številu območij z nizkimi emisijami in brez emisij, ki nastajajo v mestih po vsem svetu. Ocenjuje se, da bo do leta 2025 v Evropi več kot 500 območij z nizkimi emisijami. Medtem pa številna mesta načrtujejo prepoved dizelskih vozil v svojih središčih, vključno s Stockholmom, Parizom, Atenami, Madridom in Londonom.
»Električna vozila lahko dostopajo do območij in opravljajo naloge, ki so vse bolj neizvedljive za običajna dizelska tovorna vozila,« pravi Johan. »Uporabljajo se lahko na stanovanjskih območjih in območjih z nizko ravnijo hrupa ter za nočno dostavo. Če ste med prvimi uporabniki električnega voznega parka, ste v dobrem položaju, da kar najbolje izkoristite te nove priložnosti.«
Preberite več o električnih tovornih vozilih in kako jih najbolje uporabiti v svojem podjetju: