V prometnih okoljih lahko pride do intenzivne interakcije med vozniki in drugimi udeleženci v prometu. V tovornem vozilu Volvo ima voznik dostop do široke ponudbe podpornih sistemov, ki pomagajo preprečevati nesreče in zaščititi vse udeležence v prometu.
Naši sistemi so zasnovani kot podpora voznikom, saj izboljšujejo varnost v najrazličnejših situacijah – ne glede na to, ali vozijo z veliko hitrostjo po avtocesti, počasi v mestnem prometu ali mirujejo, ko so v bližini drugi udeleženci v prometu. V nadaljevanju preberite prednosti naših sistemov za podporo vozniku na avtocestah in v mestnih okoljih.
Pilot Assist, ki ga omogoča dinamični krmilni sistem Volvo, uporablja kamero za branje označb voznega pasu in voznikom zagotavlja stalno aktivno podporo pri krmiljenju, da ohranja smer in ostane na voznem pasu. Rezultat je bolj proaktivna podpora, zasnovana za varnejšo in bolj sproščeno vožnjo. Sistem zahteva, da ima voznik roke na volanskem obroču.
Če tovorno vozilo zavije z voznega pasu, dinamični krmilni sistem Volvo s pomočjo za vzdrževanje smeri znotraj voznega pasu voznika opozori in zagotovi pomoč pri krmiljenju, da tovorno vozilo usmeri proti sredini voznega pasu.
Dinamični krmilni sistem Volvo s podporo stabilnosti je zasnovan tako, da zazna, če tovorno vozilo začne drseti. Nato tovorno vozilo aktivno usmeri v nasprotno smer, da stabilizira celotno kompozicijo vozila in prepreči nesrečo.
Prilagodljivi tempomat s samodejnim pospeševanjem in zaviranjem prilagodi hitrost, da ohrani varno razdaljo do vozila pred vami. Deluje vse od vožnje pri polni hitrosti do popolne zaustavitve – nato se samodejno znova zažene, ko se promet začne spet premikati. Za več udobja in varnosti med vožnjo po avtocesti.
Ustrezna hitrost je ključna za varno vožnjo. Pametna pomoč pri nadzoru hitrosti obvešča voznika o omejitvi hitrosti za določeno kompozicijo na trenutnem odseku ceste. V primeru prekoračitve omejitve bo voznik opozorjen.
Med vožnjo morate biti vedno pozorni in v primernem stanju za vožnjo. Opozorilni sistem za voznika zazna znake zaspane ali nezbrane vožnje. Ob zaznavi znakov sistem voznika opozori in mu svetuje odmor.
Opozorilo pred trkom z zaviranjem v sili je zasnovano tako, da zaznava vozila, kolesarje in pešce pred tovornim vozilom ter kolesarje in pešce, ki se premikajo v isti smeri kot tovorno vozilo. Ko sistem zazna nevarnost trka, na to opozori voznika. Če voznik ne ukrepa in tveganje ostane, tovorno vozilo samodejno zavira, da prepreči trčenje.
Da bi se izognili pregrevanju kolesnih zavor med spustom, tempomat za vožnjo po klancu navzdol vozniku pomaga omejiti hitrost vozila pod nastavljeno hitrost. Uporablja dodatno zavoro skupaj z optimizirano izbiro prestav, kolesne zavore pa se uporabljajo le, kadar je to potrebno.
Pri vožnji s priklopnikom po klancu navzdol po spolzki površini lahko priklopnik potisne tovorno vozilo in povzroči prepogib kompozicije, kar poveča tveganje za nesrečo. Zavore Stretch lahko to pomagajo preprečiti z impulzivnim zaviranjem priklopnika, ki izravnava kompozicijo za izboljšanje varnosti v cestnem prometu.
Prilagodljivi dolgi žarometi so zasnovani tako, da zaznajo druga vozila pred tovornim vozilom, kar omogoča vožnjo v temi z vklopljenimi dolgimi žarometi, kadar to sicer ne bi bilo primerno. Funkcija dinamično prilagaja svetlobni snop za optimizirano osvetlitev, ki ni moteča za voznike drugih vozil.
Elektronski program stabilnosti je zasnovan tako, da zmanjša tveganje zdrsa in prevrnitve. Ko sistem zazna kritično situacijo, zmanjša moč motorja in zavira vsako kolo posebej.
Pnevmatike v dobrem stanju so pomembne za varno vožnjo. Sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah spremlja tlak v vsaki pnevmatiki kompozicije in opozarja na nizek zračni tlak, hitro puščanje ali visoko temperaturo. Zagotavlja dodatno zaščito pred nesrečami, ki so posledica počene pnevmatike.
Sprednji opozorilni sistem kratkega dosega uporablja sprednji radar in kamero za zaznavanje in opozarjanje voznika na udeležence v prometu v tveganem območju pred tovornim vozilom v mirovanju in pri hitrostih do 10 km/h. Če sistem zazna udeleženca v prometu pred tovornim vozilom, bo voznik obveščen o tem. Če se nevarnost trka poveča, bo aktivirano tudi zvočno opozorilo.
Podpora za preprečevanje stranskih trkov uporablja radarske senzorje, ki zaznavajo pešce, kolesarje in druga vozila – na obeh straneh tovornega vozila. Ko sistem zazna udeleženca v prometu, voznik vidi svetlobni signal. Če voznik vključi smernik, sistem na to opozori z utripajočo lučko, zvokom in aktivnim vodenjem krmiljenja.
Pešce in kolesarje je težko zaznati, ko so v bližini tovornega vozila. Opozorilo za odpiranje vrat uporablja radarske senzorje na obeh straneh tovornega vozila, da pri odpiranju katerih koli vrat kabine zaznajo in opozorijo na druge udeležence v prometu na tveganih območjih. Sistem opozarja do dve minuti po tem, ko je motor ugasnjen.
Pešci in kolesarji se lahko v mestnem okolju približajo tovornim vozilom, vozniki pa jim lahko težko opazijo. Kamera, ki se vklopi ob zavojih, na sopotnikovi strani omogoča odličen pogled na predele na sopotnikovi strani. Samodejno jo sproži smernik in pogled kamere je prikazan na vašem stranskem zaslonu.
Vzvratna kamera omogoča odlično vidno polje za tovornim vozilom in vozniku zagotavlja boljši nadzor nad okolico. Samodejno se aktivira, ko prestavite v vzvratno prestavo, pogled kamere pa je prikazan na stranskem zaslonu.
Naša električna tovorna vozila so skoraj neslišna. To je dobro tako za voznikovo delovno okolje kot tudi za mestno okolje, vendar je zaradi tega električna tovorna vozila težje opaziti. Sistem za zvočno opozarjanje ustvarja nevpadljive, a vseeno slišne zvoke, da obvesti ljudi v bližini tovornega vozila. Zasnovan je za izboljšanje varnosti pešcev in kolesarjev.
Varna vožnja s pogostimi ustavljanji in speljevanji je lahko izziv. Samodejno zadrževanje je zasnovano tako, da postane ustavljanje in speljevanje varnejše in enostavnejše, saj samodejno aktivira zavore, da zadrži tovorno vozilo na mestu, dokler voznik ne pritisne stopalke za plin. Deluje tako za vožnjo naprej kot za vzvratno vožnjo – navkreber, navzdol in na ravnih površinah.
Dober oprijem je nujen za varno vožnjo in preprečevanje zdrsov. Sistem Active Grip Control je zasnovan za nadzor nad zdrsavanjem koles za izboljšanje stabilnosti, pospeševanja in zaviranja na spolzkih tleh. Sistem je aktiviran takoj, ko zazna znake zdrsa.
Podrobne informacije o naših sistemih za podporo vozniku so na voljo v zbirki letakov. Prenesete jih lahko tukaj.
Prikazane funkcije morda niso standardne ali na voljo za vse ravni opreme in možnosti pogonskega sklopa.