Svet prehaja s fosilnih goriv na bolj čisto energijo, toda svetovna proizvodnja LNG naj bi se v prihodnjih letih vseeno povečala. Čeprav spada med fosilna goriva, se pričakuje, da bo imel ključno vlogo pri razogljičenju v različnih industrijskih panogah.
Ocenjuje se, da bo do leta 2040 svetovno povpraševanje po LNG doseglo od 625 do 685 milijonov ton na leto (v primerjavi s 404 milijoni ton leta 2023), kar je več kot 50-odstotno povečanje. Rast povpraševanja se pričakuje v različnih panogah, vključno s proizvodnjo, težko industrijo, proizvodnjo električne energije in transportom.
Čeprav je LNG fosilno gorivo, je precej manj škodljivo kot številna druga fosilna goriva. Emisije, ustvarjene na enoto energije LNG, so na primer veliko nižje kot pri premogu, tako pred postopkom zgorevanja kot med njim. Kratkoročno to omogoča znatno zmanjšanje ogljika, zato je čistejša alternativa. Zato pri globalnem svetovalnem podjetju McKinsey & Company menijo, da bo zemeljski plin (in z njim LNG) v naslednjih petih do desetih letih bolj odporen kot druga fosilna goriva in bo med zadnjimi fosilnimi gorivi, ki bodo nadomeščena.
Kitajska, ki v veliki meri prispeva k svetovnemu povpraševanju po LNG, si prizadeva za prehod s premoga na LNG, da bi izpolnila svoje podnebne cilje in izboljšala kakovost zraka v svojih mestih.
Kratek odgovor je: da. Več proizvajalcev tovornih vozil na plin je izračunalo, da so emisije CO v primerjavi z dizelskim gorivom za približno 15–20 % nižje. To je manj od možnih znižanj, ki jih omogočajo električni tovornjaki na baterijo, toda ti v realnosti zaradi omejenega dosega in nezadostnega števila omrežij za električno energijo za številna transportna podjetja trenutno niso uporabna izbira, morda pa bodo v prihodnosti. Tovorna vozila na plin po drugi strani zagotavljajo enak doseg in zmogljivost kot dizelska vozila.
Posledično mreža za oskrbo z LNG za tovornjake v Evropi hitro raste in v času pisanja tega članka vključuje 786 postaj. Medtem prodaja tovornjakov na LNG znova narašča, saj kitajska vlada subvencionira prehod z dizelskega goriva. Indija sledi zgledu in želi v naslednjih petih do desetih letih omogočiti prehod tretjine težkih tovornjakov v državi na LNG.
Medtem ko je LNG odličen korak v pravo smer, bo prehod na bio-LNG tisti, ki bo povzročil pravo spremembo. To je nefosilno, obnovljivo gorivo, proizvedeno iz organskih odpadkov, ki lahko glede na način proizvodnje ustvarja negativne emisije CO2 do 200 % (od vira do porabnika).
V sektorju ladijskih prevozov proizvedejo plovila na LNG do 23 % manj emisij toplogrednih plinov kot konvencionalna ladijska plovila. Podobno kot pri težkih tovornjakih so tudi plovila na LNG in infrastruktura za oskrbo z gorivom popolnoma združljiva z bio-LNG, kar odpira pot do razogljičenja. Zato tudi v ladijski industriji velja za možno prehodno gorivo.
Če želite izvedeti več o LNG in bio-LNG ter potencialu tovornih vozil na plin, vas bodo morda zanimale spodnje teme: