Trucks

Bi lahko vašemu podjetju koristila tovorna vozila na plin?

Lars Mårtensson
2025-02-24
Alternativna goriva
Author
Lars Mårtensson
Direktor službe za okolje in inovacije pri Volvo Trucks

Ali razmišljate, da bi svojemu voznemu parku dodali alternativni pogon? Zaradi sprememb predpisov in razvoja nove tehnologije postajajo tovorna vozila na plin, pa naj gre za LNG ali bio-LNG, vedno bolj sprejemljiva možnost za številna podjetja.

 

V zadnjih letih je nova tehnologija motorjev povečala zmogljivost vozil na plin. Najnovejši Volvo FH Aero na plin lahko na primer ponudi do 500 KM in 2500 Nm navora, kar je enako kot pri običajnem vozilu Volvo FH Aero na dizelski pogon z enako močjo. Lahko prevaža kombinirane tovore do 60 ton in pokriva razdalje do 1000 km, zaradi česar je idealen za operacije na dolge razdalje.

 

 

Kakšna je napoved proizvodnje LNG in bio LNG?

Po vsem svetu različne vladne spodbude in programi, skupaj s potrebo po prehodu na čistejša goriva, pomagajo spodbujati proizvodnjo LNG in bio-LNG. Pravzaprav se pričakuje, da se bo svetovna dobavna zmogljivost za LNG do leta 2028 povečala za 40 %.

 

Na Kitajskem se je zaradi kombinacije državnih subvencij, strožjega nadzora nad emisijami in nizkih cen zelo povečala prodaja tovornih vozil na plin. Indija namerava pretvoriti eno tretjino flote težkih tovornjakov v državi na LNG v naslednjih 5-7 letih.
 

V Evropi se povpraševanje po LNG zmanjšuje, saj poskuša EU v okviru svojega načrta REPowerEU zmanjšati svojo odvisnost od ruskega plina, toda kot del tega načrta želi do leta 2030 tudi povečati proizvodnjo biometana (ki ga je mogoče utekočiniti za proizvodnjo bio-LNG) na 35 milijard kubičnih metrov (bcm). Infrastruktura za oskrbo z gorivom za tovornjake na LNG se prav tako hitro razvija in je v času pisanja tega članka obsegala vsaj 780 postaj.
 

V ZDA vrsta vladnih spodbud in programov, kot sta Standard za obnovljiva goriva (RFS) in Zakon o zmanjševanju inflacije (IRA), prav tako spodbuja močno rast proizvodnje bioplina.

Vozila Volvo Trucks na plin so na voljo z močjo do 500 KM, prevažajo lahko skupno težo do 60 ton in zagotavljajo doseg do 1000 km.

Kakšna je razlika med LNG in bio-LNG?

LNG (utekočinjeni zemeljski plin) je izdelan iz prečiščenega zemeljskega plina, ki je ohlajen na –161 °C, ko kondenzira in se utekočini. S tem postopkom se njegova prostornina zmanjša za približno 600-krat, kar olajša transport in uporabo kot gorivo. V primerjavi z dizelskim gorivom so njegove emisije CO2 pri težkih tovornih vozilih nižje do 20 %.

 

Bio-LNG se proizvaja na enak način kot LNG, le da temelji na bioplinu namesto na fosilnem zemeljskem plinu. Ker je bioplin izdelan iz organskih odpadkov, kot so živilski odpadki iz gospodinjstev, kmetijski odpadki in gnoj, je obnovljivo gorivo, ki podpira krožno gospodarstvo. Ko se uporablja kot gorivo za težke tovornjake, so njegove emisije CO2 od rezervoarja do koles skoraj nič.

 

Utekočinjeni zemeljski plin in bio-UZP sta kemično praktično enaka, kar pomeni, da ju je mogoče uporabiti v isti infrastrukturi za oskrbo z gorivom, transport in skladiščenje ter za pogon istih vozil. Pravzaprav je obe gorivi mogoče tudi mešati, kar Shell trenutno ponuja na Nizozemskem in v Nemčiji.