Z naraščajočim zanimanjem za alternativna goriva se tako LNG kot bio-LNG predstavljata kot ena najbolj izvedljivih alternativ dizlu. Ali lahko zagotovijo doseg in moč, ki jo potrebujejo prevozniki na dolge razdalje?
LNG in bio-LNG lahko spremenita igro v industriji tovornega prometa, vendar je uspeh tovornjakov na plin odvisen od številnih dejavnikov, ki jih ni tako enostavno predvideti. Plin je vsaj na nekaterih območjih realna alternativa dizelskemu gorivu, saj omogoča izjemno učinkovito uporabo pri motorjih na kompresijski vžig.
Zato tovorna vozila na plin ponujajo enako zmogljivost kot njihovi ekvivalenti na dizelski pogon. Vozila, ki so danes na voljo na tržišču, lahko razvijejo do 500 KM in prevozijo razdalje do 100 km, zato so idealna za prevoze na dolge razdalje.
Ključna razlika je v njihovem vplivu na podnebje. Pri LNG so emisije CO2 od rezervoarja do kolesa približno 15 do 20 % manjše v primerjavi z dizelskim gorivom, pri bio-LNG (in HVO) pa so skoraj ničelne.
Število črpalk za LNG hitro narašča in v času pisanja tega članka je v Evropi na voljo 780 črpalk za LNG (v primerjavi s samo 200 črpalkami leta 2019).Medtem je več večjih proizvajalcev tovornjakov razvilo in na tržišču predstavilo modele na plin z močnejšimi motorji, ki bodo primerni za prevoze na daljše razdalje.
Za nekatera podjetja je povsem možno, da razpoložljivo omrežje za oskrbo z utekočinjenim zemeljskim plinom že zadostuje, da lahko tovornjaki na plin nadomestijo običajni dizel. To bo povzročilo znatno zmanjšanje njihovih emisij CO2 .
Ko se bo proizvodnja goriva bio-LNG povečala, bo dolgoročno gledano mogoč postopen prehod na neto ničelne emisije. Razlog za to je, da lahko tovornjaki na plin delujejo tako na LNG kot na bio-LNG ali celo na mešanico obeh, pri tem pa se lahko za oboje uporablja enaka infrastruktura za oskrbo z gorivom.
Popolnoma sem prepričan, da smo zdaj prišli do točke, ko je LNG sprejemljiva alternativa gorivu po vsej Evropi. Prav tako bo postalo vse bolj sprejemljivo gorivo na Kitajskem in v Indiji. Seveda se moramo zavedati, da v različnih državah veljajo različne okoliščine. Najbolj uporabno alternativno gorivo, ki bi lahko bilo primerno za Nordijske države, morda ne bo primerno za Nemčijo ali obratno. Seveda je veliko odvisno od cen in od zavezanosti oblasti k vlaganju v nadaljnji razvoj infrastrukture za LNG.
V eno stvar pa smo lahko prepričani. Ker Evropska unija in druge svetovne organizacije postavljajo stroge cilje glede emisij CO2, je uporaba dizelskih vozil vse pogosteje prepovedana v mestih po vsej EU in drugod. Čeprav te prepovedi še niso bile razširjene na tovornjake in avtobuse, bi jih lahko vključili v zakonodajo, ki določa leto 2030 kot rok za nižje emisije.
Številni vozniki tovornjakov bodo morali najti alternativo dizelskemu gorivu in za mnoge bi bil lahko plin najboljša možnost.