Trucks

Volvo Trucks
2022-05-17
4 min
Varnost
Author
Volvo Trucks

Od raziskav nesreč do varnostne funkcije – tako je nastala kamera, ki se vklopi ob zavojih, na sopotnikovi strani


Zavijanje proti sovoznikovi strani je ena najtežjih prometnih situacij, ki jih je treba obravnavati pri vožnji tovornega vozila v mestu. Raziskave o nesrečah družbe Volvo Trucks kažejo, da se nesreča lahko zgodi tudi, kadar voznik preveri, ali prihaja kolesar ali pešec. Anna Wrige Berling, direktorica za promet in varnost izdelkov pri Volvo Trucks, nam pove, kako so ta opažanja privedla do razvoja kamere, ki se vklopi ob zavojih, na sopotnikovi strani.  


Približno 20 % nesreč, v katerih so udeležena težka tovorna vozila in ranljivi udeleženci v cestnem prometu (VRU), predstavljajo nesreče pri zavijanju proti sopotnikovi strani, zaradi česar so zelo zaskrbljujoče. Ker si tovorna vozila in kolesarji ali pešci delijo isti pas in hkrati dobijo zeleno luč, je situacija še dodatno zapletena. Omejena vidljivost iz kabine in nepravilno nastavljena ogledala so prav tako lahko dejavniki tovrstne nesreče.
 

»Naša raziskava je potrdila, kar smo mi in industrija že vedeli; to posebno vrsto nesreč je treba obravnavati. Toda način dela družbe Volvo Trucks je edinstven, ker je naša skupina Accident Research Team vključena že od samega začetka. Podatki, zbrani v naši raziskavi nesreč, so bili osnova za razvoj kamere, ki se vklopi ob zavojih, na sopotnikovi strani,« pravi Anna Wrige Bergling.
 

»Naše delo se začne s težavo. Da bi razumeli varnostno težavo, temeljito preiskujemo in raziskujemo prometne nesreče.«

Anna Wrige Berling je direktorica za promet in varnost izdelkov pri Volvo Trucks.

Raziskave, ki se uporabljajo za usmerjanje pri razvoju izdelkov

Skupina Volvo Trucks Accident Research Team nato kategorizira scenarije po vrstah nesreč in ustvari pregled nad tem, kako so nesreče videti, kako se zgodijo in njihove glavne vzroke.
 

»Naša kategorizacija se osredotoča na nesreče z vidika tovornega vozila,« pravi. »To je bistveno za dobro razumevanje statistike nesreč s težkimi tovornimi vozili. Raziskave se uporabljajo tako interno, za določanje prednostnih nalog in jasne smernice pri razvoju izdelkov Volvo Trucks, pa tudi za širjenje našega znanja o tem, kako je mogoče izboljšati varnost v prometu.«
 

Ko se osredotočamo na določeno prometno situacijo, preučimo več podrobnosti. Na primer hitrost pešcev, kolesarjev in tovornih vozil ter kot, pod katerim običajno pride do nesreče.

»Ti dejavniki so nam dali predstavo o tem, katero območje je dejansko morala pokriti kamera, ki se vklopi ob zavojih, na sopotnikovi strani. Ozek pogled morda ne bo prikazal kolesarja, ki potuje z veliko hitrostjo,« pravi Anna.

Slika kamere pokriva kote več ogledal.

Volvo Trucks pred zakonodajo

Anna je prepričana, da lahko kamera voznikom pomaga, da se izognejo velikemu številu nesreč. Čeprav morajo biti vozniki pozorni, lahko prometno križišče povzroči prevelik pritisk in posledično vpliva na njihovo osredotočenost in pozornost.
 

»Slika kamere pokriva kote več ogledal – in še več. Kar pomeni, da mora voznik spremljati manj pogledov,« pravi.
 

Nova prihajajoča uredba bo določala, da morajo biti tovorna vozila do leta 2024 opremljena z opozorilnimi sistemi s senzorji za zaznavanje pešcev in kolesarjev. Vendar pa kamera, ki se vklopi ob zavojih, na sopotnikovi strani, ki je pri družbi Volvo Trucks prisotna od leta 2021, ni bila odvisna od zahtev uredbe.
 

»Tudi po izpolnjevanju zakonodaje o senzorjih na podlagi naših raziskav vidimo potrebo po dopolnilni opremi z dejanskim pogledom na kritično območje,« pravi Anna.
 

»Ponosni smo na delo, ki smo ga opravili s to funkcijo, in upamo, da bo rešila življenja in prispevala k varnejšim cestam. Ker prava varnost izhaja iz resničnega znanja.«

Nesreča zaradi zavijanja s kolesarjem

Najpogostejša nesreča med tovornimi vozili in kolesarji v urbanem okolju. Običajno se zgodi, ko tovorno vozilo zavije proti sovoznikovi strani, pešec ali kolesar pa nadaljuje naravnost. Običajno se pojavi pri nizkih hitrostih tovornega vozila, okoli 20–30 km/h, vendar so posledice pogosto hude za pešca ali kolesarja. Pogosti vzroki:
 

  • Omejena vidljivost iz kabine (sovoznikova stran)
  • Nerazumevanje med pešcem/kolesarjem in voznikom tovornega vozila
  • Stres, pomanjkanje pozornosti ali motnje (lahko voznik ali pešec/kolesar)
  • Kolesar napačno oceni hitrost ali smer vožnje tovornega vozila


Preberite več o raziskavah o varnosti pri družbi Volvo Trucks.