Mnogim voznikom tovornih vozil je vozilo več kot delovno mesto – je drugi dom. Z vlaganjem v udobje voznika in funkcije, ki olajšajo vsakodnevno življenje in delo v tovornem vozilu, podjetja ne vlagajo le v voznikovo dobro počutje, ampak tudi prispevajo k privabljanju in ohranjanju najboljših voznikov.
„Zaradi globalnega pomanjkanja voznikov opažamo, da imajo vozniki več vpliva pri izbiri specifikacije in znamke tovornih vozil,” pravi Klas Nilsson, produktni vodja za Volvo FH in Volvo FH16. „Številni vozniki vozijo od 8 do 10 ur na dan in v kabinah prespijo do sedem noči na teden. Zato ni čudno, da igra stopnja udobja in priročnosti veliko vlogo pri voznikovi izbiri delodajalca.”
Vsako leto pri Volvo Trucks srečajo na stotine voznikov tovornih vozil po vsem svetu in jim zastavijo prav to vprašanje. Te raziskave vključujejo delavnice, ankete in poglobljene intervjuje, ki jih opravijo z vozniki na postajališčih za tovorna vozila in na deloviščih.
„Srečujemo najrazličnejše voznike, od tistih, ki tovorno vozilo v glavnem le vozijo, do tistih, ki ga uporabljajo tudi kot dom, imamo pa tudi vse vmes,” pravi Samuel Nerdal, produktni vodja elektronike in električnih rešitev pri Volvo Trucks. „V pogovorih z njimi lahko sledimo dojemanju in stališčem ter na ta način zagotovimo, da naše razvojno delo ostaja osredotočeno na voznika.”
V pogovorih z vozniki so pri Volvo Trucks ugotovili, da večina voznikov na dolge razdalje v splošnem daje prednost udobju med spanjem in počitkom, tisti v drugih segmentih pa cenijo udobje voznika in vidno polje.
„To delamo že 20 let in odgovori se ne spreminjajo veliko,” dodaja Klas. „Lahko se spreminjajo med panogami. Vozniki na dolgih razdaljah dajejo prednost stvarem, kot so postelje in kuhinjski pripomočki, medtem ko je za voznike, ki pogosto vstopajo in izstopajo iz svoje kabine, preprostost vstopa ključnega pomena. Toda v splošnem so ti trije dejavniki – udobje med počivanjem, udobje voznika in vidno polje – vedno pomembni.”
S temi vidiki v mislih so pri Volvo Trucks predstavili več novih funkcij in nadgradenj za izboljšanje udobja voznika v svoji najnovejši seriji vozil. Vrh ponudbe predstavlja nova kabina Globetrotter XXL, ki je daljša za 250 mm in tako omogoča več bivalnega prostora, vključno s širšo posteljo. Za izboljšanje bivalnega prostora je bila prilagojena tudi notranjost.
Mikrovalovna pečica je zdaj, na primer, brezhibno vgrajena v sprednje police kabine. Poleg tega je stopnica na sprednjem delu kabine Globetrotter XXL daljša, tako da jo je mogoče uporabiti kot klop. Za voznike, ki delajo na področju zbiranja odpadkov ali mestne distribucije in morajo pogosto vstopati in izstopati iz kabine, je zdaj na voljo Volvo FM Low Entry, ki voznikov položaj zniža na raven ulice in mu omogoča, da preprosto vstopi in izstopi.
Z zamenjavo zunanjih ogledal novi sistem kamer in zaslonov (Camera Monitor System) izboljša voznikovo neposredno vidljivost, zlasti v krožiščih in križiščih. Kamere lahko tudi prispevajo k boljši osebni varnosti med spanjem v kabini, saj lahko voznik z njimi spremlja dogajanje ob straneh vozila, ne da bi mu bilo treba odgrniti zavese ali odpreti vrata.
Vozniki imajo več vpliva pri izbiri specifikacij in blagovne znamke tovornega vozila ... raven udobja in priročnosti pa igra veliko vlogo pri voznikovi izbiri delodajalca.”
Ker se od voznikov pričakuje, da bodo opravljali čedalje več nalog, so vmesniki za voznike in digitalna orodja vse bolj pomembni. Za podporo voznikom pri vsakodnevnem delu bo z novimi tovornimi vozili na voljo nov naročniški navigacijski sistem. Vozniki lahko izkoristijo prednosti vgrajenega navigacijskega sistema, ki je varen, preprost za uporabo in se hitro odziva na ukaze ter spreminjajoče se vozne in prometne razmere.
Ta navigacija je prilagojena potrebam tovornih vozil, samodejne posodobitve zemljevidov pa omogočajo učinkovito dostavo blaga. Integriran je tudi z aplikacijama Volvo Connect* in My Business Apps, kar omogoča preprosto in varno skupno rabo ciljev in poti med upravitelji flot, vozniki in tretjimi osebami.
V aplikaciji My Business Apps lahko vse aplikacije tretjih oseb, ki jih je odobril Volvo, dodelite vozilom v storitvi Volvo Connect, kar omogoča njihovo uporabo na sekundarnem voznikovem zaslonu – v kabini zato voznik ne potrebuje pametnega telefona ali tabličnega računalnika. S temi izboljšavami lahko vozniki uživajo v varnejšem, bolj prilagojenem in učinkovitem delovnem okolju ter v splošnem v sodobnejši izkušnji vožnje.
Ena od prednostnih nalog pri razvoju nove notranjosti kabine je bila izboljšava vmesnika HMI (vmesnika človek-stroj). Zaslon v kabini je bil poenostavljen s pripomočki in aplikacijami, zato imajo vozniki jasnejši in lažji dostop do zahtevanih orodij in funkcij, ko jih potrebujejo.
Poleg tega se je število priključkov USB povečalo s treh na šest pri Volvu FH in z enega na štiri pri Volvu FM. Velika izboljšava v celotni ponudbi je zvočni sistem v kabini, ki je bil popolnoma prenovljen z novimi zvočniki za izboljšanje splošne kakovosti zvoka. Na voljo je tudi z izboljšanim zunanjim digitalnim ojačevalnikom in nizkotonskim zvočnikom za še boljši zvok.
„Zvočni sistem vozniki vedno bolj cenijo, saj velik del dneva preživijo ob poslušanju zvočnih knjig, radia ali lastnih medijev,” pravi Samuel. „Zato smo vložili veliko truda v njegovo izboljšavo in zdaj res lahko slišite razliko.” Daljinski upravljalnik je zdaj standarden pri vseh vozilih s funkcijo izklopa baterije. Omogoča lažje varčevanje z energijo in ohranjanje življenjske dobe akumulatorjev tovornih vozil. Poleg tega omogoča tudi preverjanje luči.
Zvočni sistem vozniki vedno bolj cenijo ... Zato smo vložili veliko truda v njegovo izboljšavo in zdaj res lahko slišite razliko.”
Mnoge voznike psihično in fizično najbolj obremenjuje dolgotrajno sedenje, medtem pa nenehno opravljajo majhne prilagoditve hitrosti in smeri vožnje. Da bi olajšali delovne obremenitve voznikov, so pri Volvo Trucks razvili dinamični krmilni sistem Volvo, ki pomaga zmanjšati potrebo po takšnih prilagoditvah in prispeva k prijetnejši izkušnji vožnje.
Najnovejše posodobitve dinamičnega krmilnega sistema Volvo vključujejo Pilot Assist, sistem, ki nenehno spremlja položaj tovornega vozila na cesti in zagotovi rahlo pomoč pri obračanju volana, če vozilo zanese z voznega pasu. Poleg tega spremlja vozilo pred seboj, da zagotovi varno razdaljo. Pri vožnji po gričevnatem in hribovitem svetu sistem I-See družbe Volvo Trucks uporablja podatke zemljevida, da predvidi prihajajočo topografijo, ter preventivno izbere optimalno prestavo in navor, da omogoči bolj gladko potovanje.
„Če je tovorno vozilo opremljeno s sistemoma I-See in Pilot Assist, lahko v bistvu vozite s tempomatom pri kateri koli hitrosti in skoraj povsod, tudi v krožiščih ali v gostem prometu,” pravi Klas. „To vozniku ne le olajša delo, ampak mu zagotovi tudi večjo varnost. Poleg tega lahko tudi prihranite gorivo.”
Če želite izvedeti več o tem, kako pritegniti in obdržati voznike tovornih vozil, preberite naš prejšnji članek, ki zajema te teme:
* Volvo Connect je sistem za upravljanje flote, ki ga je razvila družba Volvo Trucks, in je vstopna točka za vse digitalne storitve Volvo Trucks.