Trucks

Delphine Maury
2023-06-05
Svet voznikov
Author
Delphine Maury
Senior Market Analyst, at Group Truck Technology

3 načini za privabljanje in ohranjanje voznikov tovornih vozil

Pomanjkanje voznikov na svetovni ravni je vedno večja težava, ki vpliva na celotno prevozniško panogo. Vendar obstajajo načini, s katerimi lahko delodajalci pritegnejo voznike in jih tudi ohranjajo motivirane. Kaj so prioritete voznikov in kako lahko poznavanje teh koristi vsakodnevnemu upravljanju vašega voznega parka?
 

Glede na letno anketo voznikov zveze IRU* iz leta 2022 je v letu 2021 ostalo nezasedenih več kot 2,6 milijona delovnih mest voznikov tovornih vozil, kljub splošnim zvišanjem plač in takoj razpoložljivi delovni sili. Glede na poročilo je razlog za to splošna težava pri privabljanju mladih k vlogi voznika v kombinaciji z visokim deležem starejših voznikov, ki se bližajo upokojitvi. To ne vpliva samo na prevoznike in njihove storitve. Posledice so vidne v celotnih dobavnih verigah, na koncu pa vplivajo na poslovanje in potrošnike po vsem svetu.
 

Obstajajo različni razlogi, da voznik ostane in je motiviran pri svojem delu. Glede na interno raziskavo družbe Volvo (2019), ki je temeljila na 151 intervjujih večinoma z vozniki 16 narodnosti,** ki na dolge razdalje vozijo med državami, so tri glavne prioritete voznikov udobje in prostor v kabini ter varnost. Raziskava kaže tudi na vse večjo ozaveščenost o zdravju, predvsem pri mlajših voznikih, in vse večje zanimanje za okolju prijazne pogone.
 

»Udobje, prostor in varnost so že vrsto let enake prioritete, zato te osnovne zahteve vsekakor ostajajo stalnica. Prav tako lahko opazimo povezavo med dolžino poti in stopnjo zadovoljstva pri določenih znamkah. Več časa ko preživite v tovornem vozilu, pomembnejša sta prostor in varnost,« pravi Delphine Maury, višja podatkovna analitičarka izdelkov na oddelku za tehnologijo tovornih vozil skupine Volvo.

Prioritete voznikov se lahko razlikujejo glede na narodnost ter države in poti, po katerih vozijo. Delphine dodaja, da nimajo vsi vozniki možnosti plačati za varno postajališče za tovorna vozila.
 

Kaj motivira voznika tovornega vozila?

VOZNIKOVO UDOBJE: Udobje voznika se glede na raziskavo nanaša predvsem na urejena spanje in počitek, ki sta zelo pomembna, ter udobje voznikovega sedeža. Pri vprašanju, čemu dajo poleg osnovnega udobja voznikovega sedeža še prednost, je več kot 58 % voznikov navedlo večji prostor za počitek in sproščanje.

PROSTOR V KABINI: Prostornost kabine je bistvena. 72 % vseh vprašanih voznikov je to prednost navedlo kot zelo pomembno. Vsak centimeter lahko doda vrednost, občutek prostornosti pa je še pomembnejši za voznike na dolge razdalje.

VARNOST: Varnostni vidik vključuje varnost tovornega vozila in voznika. Pri varnosti so tri najpomembnejše zahtevane funkcije opozorilo o kraji goriva, alarm za napade s plinom in dopolnilna notranja varnostna ključavnica vrat kabine. 62 % voznikov je v nedavni (2022) interni spletni raziskavi družbe Volvo** glede varnosti voznika navedlo, da imajo raje pomoč pri vožnji, kot so vzdrževanje smeri znotraj voznega pasu, pomoč pri menjavi voznega pasu, zaviranje v sili in podobno. Druga najbolj cenjena prioriteta za varnost voznika se nanaša na različne vrste alarmov, kot sta zaščita pred spanjem in preprečevanje napadov in kraje (55 %).

Interna raziskava iz leta 2021 v angleščini, nemščini, francoščini in švedščini ugotavlja, da se morajo prevozniki osredotočiti na trenutne in nove voznike, da bi se soočili s težavo njihovega pomanjkanja.

Nove voznike so k poklicu pritegnile majhne zahteve glede predhodnih izkušenj, za 36 % pa je na prvem mestu plača, ki ji sledita usposabljanje (16 %) in potovanje (11 %). 42 % izkušenih voznikov navaja plačo kot ključno motivacijo, med bolj pomembnimi pa ji sledijo avtonomija, svoboda, ki jim jo zagotavlja cesta (19 %), in cenjen delodajalec (16 %).

Jasno je tudi razvidno, zakaj vozniki izgubijo motivacijo. Za 49 % novih voznikov je negotovost pri iskanju zaposlitve velika skrb, čeprav imajo prevozniška podjetja veliko povpraševanje po te vrsti usposobljenosti. Zato lahko prevozniki zgodaj začnejo s pozitivnim postopkom vključevanja, da bi zagotovili dolgoročno razmerje s svojimi morebitnimi vozniki. Novi vozniki so bili zaskrbljeni glede iskanja zaposlitve, vendar so tudi ob zaposlitvi menili, da takoj po koncu usposabljanja niso dobro opremljeni za soočanje z zahtevami poklica. Zaradi močnega pritiska delodajalca, naj hitro opravijo delo, skupaj z negotovostjo glede upravljanja tovornega vozila v gostem prometu in strahom pred nesrečami so zaradi stresa razmišljali o zgodnji odpovedi.

Pri izkušenih voznikih imajo delodajalci in delovni pogoji velik vpliv na njihovo delo. Vozniki delodajalca, ki je slabo ravnal z njimi, so ta poklic videli v manj ugodni luči. Delovni pogoji so vključevali visok pritisk, stres in tveganje za nesreče, vse to pa so razlogi za odpoved ali zamenjavo službe.

Kako privabiti in obdržati voznike?

Obstaja več vidikov, ki vplivajo na zadovoljstvo voznika: odvisni so od izkušenj, pa tudi od tega, kje, kako in koliko časa vozniki delajo. Po mnenju Delphine Maury je mogoče oblikovati nekaj splošnih priporočil.

1. Komunikacija in proaktivnost. Dialog in interakcija z vozniki sta najpomembnejša vidika.  »Vozniki pogosto z veseljem prispevajo in dajejo povratne informacije. Pozornost na povratne informacije voznika je bistvenega pomena, da imajo občutek, da jih slišite in poslušate. Še posebej v povezavi z vrsto težav in izzivov, s katerimi se soočajo med delovnikom,« pravi Delphine.

2. Izbira in značilnosti tovornega vozila. Nasveti in priporočila voznikov glede zahtev za lastnosti tovornega vozila in splošne proizvodne odločitve so ključnega pomena. Bodite pozorni na to, kaj bi lahko manjkalo, in podajte konstruktivne predloge o tem, kdaj in zakaj se predlogi voznikov lahko ali ne morejo izpolniti.

3. Nagrade in spodbude. Spodbude so bistvenega pomena. Ko gre na primer za porabo goriva ali akumulatorja, ima večina prevoznikov visoko zastavljene cilje in ambicije. »Vidimo lahko splošno pomanjkanje spodbud in pozitivnih povratnih informacij. Voznike pogosteje kritizirajo, ko ne dosežejo ciljev, manj pa je rečenega, ko še naprej dosegajo svoje cilje ali jih presežejo,« pravi Delphine. 

Vaši vozniki so podoba vaše blagovne znamke; za vaše stranke so vsak dan obraz vašega podjetja. Na koncu najboljši vozniki prispevajo k vašemu splošnemu poslovnemu razvoju. Vendar je enako pomembno, da vedo, kaj lahko pričakujejo.

Zakaj je pomembno upoštevati prioritete voznika?

Prvi in najpomembnejši vidik je pomanjkanje voznikov, ki je vse večje. Neupoštevanje prioritet in ponavljajočih se težav voznikov ne pomeni le pritiska na voznike, lahko pomeni tudi zavrnitev morebitnih strank. To lahko povzroči težave pri načrtovanju in na koncu privede do finančnih izgub.

Delphine Maury pravi, da obstaja več drugih spodbud, s katerimi boste lažje obdržali najboljše voznike. Če želite obdržati tiste, ki izpolnjujejo zahteve, se potrudite ter bodite zanesljiva in varna izbira za svoje stranke. Določena potovanja so zahtevnejša od drugih in stranke imajo nekatere voznike morda raje kot druge.

»Vaši vozniki so podoba vaše blagovne znamke; za vaše stranke so vsak dan obraz vašega podjetja. Na koncu najboljši vozniki prispevajo k vašemu splošnemu poslovnemu razvoju. Vendar je enako pomembno, da vedo, kaj lahko pričakujejo. Voznikom zagotovite usmeritve in jim dajte priložnost, da se izboljšajo,« pravi Delphine.
 

Upoštevanje ključnih prioritet voznikov za preprečevanje njihovega pomanjkanja

Pri vprašanju o najpomembnejši prednosti ali glavni slabosti tovornega vozila vozniki pogosto navajajo udobje.*** To lahko pomeni voznikovo udobje (sedež, položaj), udobje pri delu (krmiljenje, prestavljanje) in udobje pri počitku (postelja, shramba). Ti vidiki voznikom trenutno ne zagotavljajo najvišje ravni zadovoljstva: glavni pomisleki so dostop do kabine, vidljivost in varnost.

Vozniki vidijo varnost kot glavno temo, ki bo v prihodnosti vplivala na njihovo delo. Ta tema ima lahko tudi več oblik, kot sta varnost voznika in varnost tovornega vozila: nekateri vidiki, kot je osebna varnost, bolj skrbijo mednarodne voznike.
 

»Za obravnavo teh slabih točk, ki se vedno znova navajajo v raziskavah, je pomemben nenehen dialog z vozniki. Povratnih informacij, proaktivnosti in pričakovanj voznikov ne smemo podcenjevati,« pravi Delphine.
 

Tukaj lahko preberete več o podpori voznikom in njihovemu razvoju.
 

* Mednarodna zveza za cestni prevoz. Države, v katerih je bila izvedena raziskava: Združene države Amerike, Mehika, Argentina, Evropa (Španija, Italija, Francija, Združeno kraljestvo, Irska, Nemčija, Poljska, Romunija, Belgija, Nizozemska), Evrazija (Rusija, Uzbekistan, Ukrajina), Turčija, Iran, Kitajska.
 

** Anketiranci 16 narodnosti: Portugalska, Španija, Francija, Nemčija, Belgija, Nizozemska, Švedska, Danska, Poljska, Češka, Slovenija, Litva, Estonija, Romunija, Bolgarija, Madžarska.

*** Interna spletna raziskava družbe Volvo, izvedena pri 517 voznikih tovornih vozil v Franciji, Nemčiji in Angliji.

insight.template.relatedInsights