Trucks

Več navora in moči za Volvo FH16 – tu je novi motor D17

Marcos Weingaertner Ivar Sahlén
2024-02-15
Tehnologija in inovacije Gospodarna poraba goriva
Authors
Marcos Weingaertner
Product Manager
Ivar Sahlén
Chief Project Manager

Za najzahtevnejše naloge v prevozniški panogi sta moč in navor ključnega pomena. Zato so pri družbi Volvo Trucks razvili novi motor D17. Z do 780 KM in 3800 Nm je to najmočnejši motor, ki so ga kdaj koli izdelali pri družbi Volvo Trucks. Izdelan je bil z namenom, da z lahkoto obvladuje najtežje obremenitve, hkrati pa zagotavlja izjemno produktivnost in vzdržljivost.

Novi večji 17-litrski motor D17 družbe Volvo Trucks zagotavlja izjemno moč in navor za najzahtevnejše stranke in prevoze. Moč motorne zavore v celotnem območju vrtljajev je brez primere, odzivnost motorja pa izjemna in omogoča hitro prestavljanje. Rezultat vsega tega so vrhunske vozne zmogljivosti. Lastniki tovornih vozil bodo cenili tudi učinkovitejšo porabo goriva in večjo nosilnost.

 

Motor D17 je na voljo v najnovejši različici modela Volvo FH16 in novem modelu Volvo FH16 Aero. Kombinacija vrhunske kabine in motorja D17 je idealna za najtežje naloge.

 

»Stranke, ki izberejo ta motor, bodo med vožnjo tega tovornega vozila dobesedno občutili razliko. Prav tako verjamem, da bodo zaznali razliko v obliki izboljšane produktivnosti in prihrankov goriva. Ta motor ima velik potencial za izboljšanje učinkovitosti in dobičkonosnosti v prevozniškem poslu ter hkrati za zmanjšanje emisij CO2,« pravi Marcos Weingaertner, produktni vodja pri družbi Volvo Trucks.

Kako ustvariti več moči z manj goriva

Motor D17 je rezultat internih inženirskih spretnosti in usposobljenosti družbe Volvo Trucks. Zastavljena naloga je bila razviti motor, ki bi lahko izpolnjeval najvišje zahteve glede moči, navora, motorne zavore in energijske učinkovitosti. Še vedno pa je moral biti lahek in zelo odziven. Ivar Sahlén, glavni projektni vodja pri družbi Volvo Group Trucks Technology Powertrain, pojasnjuje razloge:

 

»Pri vožnji po strmih vzponih z največjimi obremenitvami na težavnih cestnih odsekih na območju rudnika, v gozdu ali na avtocesti si preprosto ne želite, da bi obtičali,« pravi. »V takšnih situacijah sta vlečna moč in hitro prestavljanje izrednega pomena pri opravljanju dela. Zato smo vse sile uperili v to, da bo pogonski sklop D17 nadvse zmogljiv, zanesljiv in odziven. Čutiš, da lahko stroju zaupaš.«

 

Moč in učinkovita poraba goriva motorja D17 sta rezultat številnih različnih izboljšav. Inženirji družbe Volvo so iskali vse možne načine za zmanjšanje notranjega trenja ob učinkovitejšem proizvajanju moči.

 

Tukaj je nekaj tehničnih rešitev, po katerih se odlikuje motor D17:

 

  • 17,3 litra delovne prostornine;
  • nov učinkovit turbopolnilnik, ki izboljšuje odzivnost motorja in izkušnjo vožnje;
  • inovativna patentirana zasnova bata družbe Volvo z valovito posodo, ki optimizira zgorevanje in zmanjšuje emisije;
  • povišan največji tlak valja, ki omogoča večjo izhodno moč;
  • nova zasnova injektorja, ki zagotavlja najučinkovitejšo porabo goriva;
  • izpopolnjeni gibljivi deli, ki so vsi optimizirani za zmanjšanje trenja;
  • posodobljen menjalnik, ki lahko obvladuje izjemno moč in navor.

Katere panoge bodo imele največ koristi od motorja D17?

Segmenti prevozništva in vrste uporabe, pri katerih se bosta moč in navor motorja D17 najbolj obrestovala, so:

  • Težki prevozi v gradbeništvu Veliki gradbeni projekti ali rudniki, kjer je visoka produktivnost ključnega pomena. Moč in navor sta tu bistvena.
  • Prevozi v gozdarstvu V državah, kot so Švedska, Finska in Norveška, se ogromne količine lesa redno prevažajo iz gozdov v predelovalne tovarne ali pristanišča. Ceste so pogosto hribovite, kombinacija visoke moči motorja in zmogljivosti motorne zavore pa prinaša večjo produktivnost.
  • Prevozi težkih tovorov Pri prevozu velike opreme, kot so težki stroji in lopatice vetrnih turbin, potrebujete tovorno vozilo s pogonskim sklopom z visokim navorom, ki mu lahko zaupate v vsaki situaciji.
  • Težki regionalni prevozi in cestni vlaki Daljše kompozicije, ki se na primer uporabljajo v Avstraliji in vozijo s hitrostjo 90–100 km/h oziroma prevažajo 220 ton ali več, zahtevajo robustne in zmogljive pogonske sklope. Poleg tega Volvo FH16 Aero z motorjem D17 za prevoze na dolge razdalje s težkimi tovori pri zahtevni topografiji zagotavlja dobro povprečno hitrost in produktivnost.
     

Za izpolnjevanje zahtev različnih strank znotraj vsakega segmenta je motor D17 na voljo v treh različnih specifikacijah:

 

  • 780 KM in 3800 Nm
  • 700 KM in 3400 Nm
  • 600 KM in 3000 Nm
»Stranke, ki izberejo ta motor, bodo med vožnjo tega tovornega vozila dobesedno občutili razliko. Ta motor ima velik potencial za izboljšanje učinkovitosti in dobičkonosnosti v prevozniškem poslu ter hkrati za zmanjšanje emisij CO2.«

Zmogljiv, a z manjšim škodljivim vplivom na okolje

Za naše stranke so na voljo alternative brez fosilnih goriv. Motorji vseh moči so certificirani za delovanje na obnovljivo gorivo HVO. Različica s 700 KM je certificirana tudi za 100-odstotni biodizel (B100) in bo na voljo v zadnjem četrtletju leta 2024.
 

Kar zadeva trajnost, Marcos Weingaertner poudarja, da sta učinkovitost porabe goriva in zmogljivost motorja D17 za delovanje na gorivo HVO in B100 namenjena strankam, ki iščejo nizek okoljski odtis svojih dejavnosti.
 

»HVO in biodizel B100 sta obnovljivi gorivi, ki ju je mogoče proizvesti iz 100-odstotno obnovljivih virov, kot so živilski odpadki ali rastlinska olja. Z delovanjem motorja na HVO ali B100 se bistveno zmanjšajo emisije ogljika,« pravi.

»Naši inženirji so opravili zares sijajno delo, saj so pri razvoju motorja obravnavali vse pomembne podrobnosti,« pravi Ivar Sahlén. »Motor je bil temeljito preizkušen v praksi, zanesljivost in zmogljivost motorja D17 pa potrjujejo tudi poročanja voznikov.«
 

Vse, kar morate vedeti o naših najzmogljivejših težkih tovornih vozilih doslej: Volvo FH16 in Volvo FH16 Aero.
 

Preberete lahko tudi več o edinstveni aerodinamični zasnovi modela Volvo FH16 Aero, med drugim o tem:

  • kako postavlja nove standarde na področju energijske učinkovitosti in aerodinamike;
  • kako so to omogočile napredne tehnične rešitve in nova zakonodaja;
  • katere dopolnitve so mogoče za nadaljnje izboljšanje energijske učinkovitosti.