Trucks

Volvo Trucks
2022-05-17
Varnost
Author
Volvo Trucks

Šest tipičnih nesreč s tovornimi vozili – to nam povejo

V zadnjih desetletjih se je število smrtnih nesreč s težkimi tovornimi vozili močno zmanjšalo. Še vedno pa predstavljajo približno 15 % vseh smrtnih žrtev prometnih nesreč v EU. Skupina Volvo Trucks Accident Research Team (ART) ima poglobljeno znanje o tem, katere nesreče so najpogostejše in zakaj se zgodijo. 


Vsaka nesreča tovornega vozila pripoveduje zgodbo o tem, kaj se je zgodilo nekaj sekund pred in po dogodku. Zgodba, ki lahko vsebuje vpogled v to, kako bi se nesreči lahko izognili ali jo preprečili. Ko sestavljamo vpoglede, lahko sklepamo.

Vpogledi vodijo do varnejših tovornih vozil in cest

Vendar je to le del naloge skupine Accident Research Team. Veliko vpogledov je mogoče pridobiti z zbiranjem in analiziranjem nacionalnih statističnih podatkov o nesrečah ter poglobljenim raziskovanjem podatkov o nesrečah, da bi našli težko ugotovljive povezave. To pomaga družbi Volvo Trucks pri razvoju tehnologije in sodelovanju z oblikovalci politik, zaradi katerih so naše ceste sčasoma varnejše, korak za korakom.  

Anna Theander vodi skupino Accident Research Team pri družbi Volvo Trucks.

»Analiza statističnih podatkov nam pove, kako pogoste so posamezne vrste nesreč, naše lastne poglobljene študije pa zagotavljajo podrobnosti o tem, kako in zakaj se zgodijo,« pravi Anna Theander, vodja skupine ART, ki skupaj z ekipo obiskuje kraje nesreč in preiskuje tovorna vozila, da bi izvedela več o nesrečah.

Nesreče določene vrste olajšajo analizo

Ekipa je vzpostavila sistem kategorizacije, imenovan nesreče določene vrste, ki omogoča pregled najbolj tipičnih scenarijev nesreč težkih tovornih vozil s hudimi poškodbami ali smrtnim izidom.

»Nesreče določene vrste so dober prikaz najpogostejših nesreč, ki prizadenejo potnike v težkih tovornih vozilih, potnike v avtomobilih ter ranljive udeležence v prometu, kot so pešci, kolesarji, mopedisti in motoristi,« pravi Anna Theander. 

Nesreča pri zavijanju s kolesarjem se običajno zgodi v mestnih križiščih, ko tovorno vozilo zavije proti sovoznikovi strani in kolesar pelje naravnost. Vzroki so običajno pomanjkanje vidljivost iz kabine, pomanjkanje razumevanja med kolesarjem in voznikom tovornega vozila, kar povzroči napačno presojo situacije.

Če pogledamo celotno sliko, lahko ART vidi, da so v vsaki od teh skupin udeležencev v prometu nekatere nesreče pogostejše kot druge. Dve pogosti nesreči iz vsake skupine sestavljata naslednji seznam.   

  1. Vrsta A: Nesreča pri zapustitvi voznega pasu. Tovorno vozilo zapusti svoj pas in/ali cesto. To lahko povzroči prevračanje ali trk s predmetom. Vzroki: voznikova nepazljivost ali utrujenost, zavijanje v izogib oviram. Pogosta tudi pozimi, ko so ceste spolzke.
  2. Vrsta A: Trk v zadnji del drugega tovornega vozila. Trk med tovornimi vozili, ki vozijo v isti smeri. Vzroki: Nepazljivost voznika ali vožnja s prekratko varnostno razdaljo od vozila spredaj. Dodatna vzroka sta lahko tudi omejena vidljivost in spolzke ceste.
    Vrsta B: Trk v nasproti vozeči avtomobil. Glavna vrsta nesreč, ki vodijo do smrti potnikov v avtomobilu. Vzroki: previsoka hitrost, voznikova nepazljivost ali napačno ocenjeno ali nepravilno prehitevanje. V večini primerov avtomobil zapelje na pas tovornega vozila.
  3. Vrsta B: Nesreča na križišču z avtomobilom. Ko tovorno vozilo trči v bok avtomobila, ki zavije iz križišča. Glavni vzroki: izsiljevanje prednosti zaradi nepazljivosti. Prispevata lahko tudi prehitra vožnja avtomobilov ali tovornih vozil ter omejena vidljivost.
  4. Vrsta C: Pešec, ki prečka cesto. Zgodi se, ko pešec ali kolesar prečka cesto pred tovornim vozilom. Vzroki: omejena vidljivost, nepozornost voznika ali ranljivih udeležencev v prometu, pomanjkanje presoje hitrosti ali razdalje.
  5. Vrsta C: Nesreča zaradi zavijanja s kolesarjem. Običajno se pojavi v mestnih križiščih, ko tovorno vozilo zavije proti sovoznikovi strani, kolesar pa gre naravnost. Vzroki: pomanjkanje vidljivost iz kabine, pomanjkanje razumevanja med ranljivimi udeleženci v prometu in voznikom tovornega vozila, kar posledica pa je napačna presoja situacije in namenov drugega.

»Podrobnosti o preiskanih nesrečah so podatki za razvojne skupine, da lahko izboljšajo zasnovo in tako zmanjšajo tveganje za nastanek teh nesreč. Za vsako vrsto nesreče lahko ugotovimo, katere varnostne lastnosti lahko ublažijo ali popolnoma preprečijo nesrečo, ki jo opisuje določen scenarij,« pravi Anna Theander.

Število nesreč s smrtnim izidom, v katera so vključena težka tovorna vozila, se je zmanjšalo

V zadnjih desetletjih se je število nesreč s smrtnimi žrtvami, v katera so vključena težka tovorna vozila, močno zmanjšalo, kljub temu da se je skupno število tovornih vozil povečalo. Toda delo še ni končano. Ker je bila uvedena zakonodaja za standardizacijo več varnostnih sistemov pri tovornih vozilih, se je mogoče izogniti več nesrečam in zmanjšati njihove posledice. Izmenjava vpogledov in poglobljenega znanja iz raziskav bo še naprej velik del DNK družbe Volvo Trucks. Število nesreč je treba zmanjšati na nič.

»Združiti moramo moči v industriji in v družbi nasploh, da se to zgodi,« pravi Anna.

Nesreče določene vrste:

Vrsta A: Nesreče, ki se končajo s smrtnim izidom ali hudimi telesnimi poškodbami potnikov v tovornem vozilu.

Vrsta B: Nesreče, ki se končajo s smrtnim izidom ali hudimi telesnimi poškodbami potnikov v avtomobilu.

Vrsta C: Nesreče, ki se končajo s smrtnim izidom ali hudimi telesnimi poškodbami ranljivih udeležencev v prometu, kot so kolesarji, pešci, vozniki motorjev ali mopedov. 

 

Preberite več o raziskavah o varnosti pri družbi Volvo Trucks