Upravljanje voznega parka je kompleksno delo, ki vključuje nenehno usklajevanje. Toda ali se njihovi vsakodnevni izzivi spreminjajo v različnih panogah in državah? Vprašali smo štiri različne upravitelje voznega parka, da bi to ugotovili.
Shu-Ling Su je generalna direktorica podjetja Chi Sheng Transportation (na sliki zgoraj), ki je specializirano za prevoz nevarnih kemikalij in plinov. Podjetje s sedežem na Tajvanu upravlja vozni park z več kot 120 vozili.
Kaj počne vaše podjetje in kakšna je vaša vloga?
Specializirani smo za prevoz nevarnega blaga. V celoti sem odgovorna za operativno vodenje in strateško načrtovanje, vključno z razvojem poslovanja, finančnim načrtovanjem in razporeditvijo človeških virov. Moja glavna naloga je zagotoviti učinkovite, varne in skladne prevozne procese ter hkrati spodbujati rast prihodkov in izboljševati kakovost storitev.
Kateri so glavni trendi, ki jih opažate v panogi?
Trenutno se soočamo z vse večjim pritiskom zaradi starajoče se delovne sile, naraščajočih stroškov in strožjih varnostnih zahtev. Mladi so manj pripravljeni vstopiti v panogo, cene surovin in zavarovalnih premij pa so se zvišale, kar obremenjuje delovanje flote. Vendar pa opažamo tudi postopno preoblikovanje akterjev v panogi z digitalizacijo in politikami ESG, kar vodi k večji učinkovitosti storitev in trajnosti.
Kateri so vaši trenutno največji izzivi?
Zaposlovanje in usposabljanje profesionalnih voznikov je stalni izziv, še posebej ker si prizadevamo za ravnovesje med varnostjo in učinkovitostjo. Naša največja skrb je obvladovanje tveganja nenadnih varnostnih incidentov. Kljub nenehnemu usposabljanju in spremljanju lahko že ena sama nesreča ali kršitev škoduje našemu ugledu in zaupanju strank. Visoka fluktuacija voznikov in pomanjkanje načrtovanja nasledstva prav tako predstavljata dolgoročno grožnjo operativni stabilnosti.
Kako delate na področju trajnosti in zmanjševanja emisij?
Čeprav so možnosti in infrastruktura električnih vozil v sektorju petrokemične industrije še vedno omejene, smo začeli sodelovati s proizvajalci vozil in dobavitelji energije, da bi ocenili njihovo tehnično izvedljivost.
Uvedli smo tudi sistem ERP (načrtovanje virov podjetja) za optimizacijo načrtovanja poti in učinkovitosti prevoza, s čimer zmanjšujemo število voženj s praznim vozilom in porabo energije. Redna usposabljanja za ekološko vožnjo in programi preventivnega vzdrževanja zagotavljajo, da vozni park deluje v optimalnih pogojih, kar dodatno zmanjšuje naš ogljični odtis.
Katere tehnološke novosti lahko opazite v panogi?
Takojšnje prednosti digitalizacije so optimizacija poti na podlagi podatkov in spremljanje uspešnosti. Avtomatizacija in razporejanje na podlagi umetne inteligence sta še v začetni fazi, vendar verjamemo, da bosta sčasoma povečala učinkovitost pri načrtovanju voznega parka in skladiščnih postopkih. Naš cilj je ustvariti inteligenten sistem za upravljanje voznega parka, ki temelji na podatkih, in krepiti konkurenčnost.
Louis je odgovoren za tovornjake podjetja TBC Transportation & Trading, ki so del njihovega velikega voznega parka težke mehanizacije. Že več kot 30 let je podjetje eno vodilnih v Singapurju na področju upravljanja z zabojniki in prevoza tovora.
Kaj počne vaše podjetje in kakšna je vaša vloga?
Nadzorujem naš vozni park 30 tovornjakov, ki se ukvarjajo predvsem s prevozom zabojnikov, splošnim tovorom in pogodbeno logistiko. Naše poslovanje zajema tako pristaniške storitve kot tudi notranje dostave, s poudarkom na časovno občutljivih in obsežnih pošiljkah.
Večino svojega dneva porabim za usklajevanje urnikov, zagotavljanje razpoložljivosti vozil, spremljanje potreb po vzdrževanju in upravljanje dodeljevanja voznikov. Veliko časa se porabi tudi za analizo operativnih podatkov, da bi našli načine za optimizacijo stroškov in učinkovitosti.
Kateri so glavni trendi, ki jih opažate v panogi?
Panoga po pandemiji vztrajno okreva, vendar je prisoten pritisk zaradi naraščajočih stroškov goriva in strožjih okoljskih predpisov. Hkrati so se povečala pričakovanja strank glede hitrejših in preglednejših dostav.
Trajnost je postala pomemben poudarek in vse več podjetij zahteva bolj zelene možnosti prevoza. Prav tako opažamo hitro rast digitalizacije, od sistemov za upravljanje voznih parkov do elektronske dokumentacije.
Kateri so vaši trenutno največji izzivi?
Največji izziv je obvladovanje operativnih stroškov, zlasti stroškov goriva in delovne sile. Zaposlovanje in zadrževanje voznikov postaja vse težje, saj se konkurenca zaostruje. Potem je tu še varnost voznikov in skladnost z novimi okoljskimi standardi. Želim zagotoviti, da smo korak pred predpisi in ne da šele reagiramo nanje.
Kako delate z novimi tehnologijami?
Avtomatizacija v naših skladiščnih operacijah je že izboljšala hitrost in natančnost. Digitalna orodja – zlasti tista, ki izkoriščajo umetno inteligenco in podatke v realnem času – nam pomagajo pri obvladovanju tveganj, izboljšanju preglednosti ter sprejemanju pametnejših in hitrejših odločitev.
Posebej smo ponosni na našo nedavno pobudo za avtomatizacijo skladišč, ki je skrajšala čas obdelave za 30 %, hkrati pa povečala natančnost. Uspešno smo uvedli tudi platformo za napovedno analitiko, ki pomaga predvideti motnje in omogoča proaktivno odzivanje v celotnem omrežju.
Kako delate na področju trajnosti in zmanjševanja emisij?
Trajnost je osrednjega pomena za našo strategijo. Preučujemo električna vozila, da bi ugotovili, ali so primerna za naše poslovanje. Tehnološki napredek vidimo kot nujnost in priložnost, elektrifikacija pa je ključnega pomena za mestno logistiko.
Levente Böröndy se z logistiko in cestnim tovornim prometom ukvarja že skoraj 30 let. Danes nadzira vozni park več kot 2200 tovornih vozil, ki delujejo po Madžarski in Poljski.
Kakšna je vaša vloga?
Sem operativni direktor pri Waberer'su, kjer sem odgovoren za upravljanje in nadzor vsakodnevnega delovanja naše obsežne flote. To vključuje več kot 2200 vozil, od katerih jih 1800 upravlja naša madžarska ekipa, okoli 400 pa naša poljska podružnica. Naš lastni vozni park je sestavljen predvsem iz mega prikolic, ki se uporabljajo za mednarodni in domači prevoz tovora po Evropi.
Kako bi opisali trenutno stanje prometne industrije v vaši regiji?
Prometna industrija v srednji in vzhodni Evropi doživlja obdobje preobrazbe, negativnega vpliva naraščajočih stroškov, pomanjkanja zaposlenih in uvajanja novih regulativnih okvirov. Vedno več podjetij se osredotoča na inovacije, avtomatizacijo in gradnjo trajnostnega poslovanja, da bi ostala konkurenčna.
Kateri so vaši trenutno največji izzivi?
Že samo to vprašanje si zasluži ločen članek. Primanjkuje voznikov, saj se veliko izkušenih voznikov upokojuje, v panogo pa vstopa manj mladih. Poleg tega so se povečali stroški za gorivo, davki in regulativni stroški, cene tovornjakov so višje, prav tako pa so se povečali stroški najema. Prisotna je gospodarska negotovost, inflacija, visoke obrestne mere, upadajoč obseg prometa v več sektorjih. In končno, prehod na logistiko z ničelnimi emisijami in pritisk na digitalizacijo.
Kako delate na področju trajnosti in zmanjševanja emisij?
Zavezani smo k zmanjšanju našega vpliva na okolje z vlaganjem v novejša, bolj gospodarna vozila. Za naše voznike izvajamo stalna usposabljanja za varčnejšo porabo goriva.
Da bi zmanjšali emisije CO2, v sodelovanju z našimi poslovnimi partnerji testiramo različna alternativna goriva, s poudarkom predvsem na HVO. Na Madžarskem imamo 31 električnih vozil in vozil na LNG. Čeprav to ni veliko v primerjavi s celotno velikostjo voznega parka, je to največji vozni park težkih tovornih vozil na alternativna goriva v srednji in vzhodni Evropi, kar po našem mnenju dokazuje, da smo resnično zavezani trajnosti.
Kako nove tehnologije vplivajo na vaše poslovanje?
Digitalna orodja, kot sta telematika in programska oprema za optimizacijo poti, so postala sestavni del našega poslovanja, zato pozorno spremljamo razvoj avtomatizacije in elektrifikacije za prihodnjo integracijo. Še posebej sem ponosen na našo uspešno uvedbo celovitega sistema za upravljanje voznega parka, ki je izboljšal načrtovanje poti, zmanjšal porabo goriva in povečal splošno operativno preglednost.
Katere so vaše glavne prioritete za naprej?
Kako lahko jutri postanemo bolj učinkoviti, kot smo bili danes? To je bil vedno slogan našega podjetja. Kako lahko zagotovimo nemoteno delovanje voznega parka z minimalnimi izpadi in večjo učinkovitostjo? Kako se lahko hitreje odzovemo na nepričakovane situacije? Kako lahko postanemo bolj prilagodljivi?
Janno van Aalst, lastnik in vodja voznega parka podjetja Gebr-Pothuizen BV, deluje na vse bolj konkurenčnem in zahtevnem trgu, hkrati pa poskuša obvladovati prehod na elektrofikacijo.
Kaj počne vaše podjetje in kakšna je vaša vloga?
Smo prevozno podjetje, specializirano za dostavo pohištva. Upravljam naš celotni vozni park: Nakup, vzdrževanje, delovanje vozil in voznikov. Imamo 33 tovornjakov, od katerih sta dva električna, tretjega pa bomo dobavili pozneje letos.
Kateri so glavni trendi, ki jih opažate v panogi?
Stranke si vse bolj želijo več storitev in pričakujemo, da se bo to nadaljevalo. Vsakdo lahko prepelje palete od točke A do točko B, zato poskušamo ponuditi dodatne storitve, kot so selitev in sestavljanje pohištva. Stranke se želijo razbremeniti tovrstnih opravil, ker za to nimajo ustreznega osebja. Zdaj so naši vozniki tudi monterji pohištva!
Kateri so vaši trenutno največji izzivi?
Kot lastniku majhnega podjetja mi največji izziv predstavlja ohranjanje strank. Potem so tu še okoljske cone in potreba po vožnji z električnimi vozili, nenehno zaposlovanje dobrih sodelavcev in različna pravila, ki nam jih je naložila vlada.
Katere so vaše glavne prioritete za leto 2025?
Naša glavna prednostna naloga je nadaljnja elektrifikacija in širitev naše flote ter storitev. Do leta 2030 želimo imeti 15 električnih tovornjakov. Veliko se ukvarjamo z mestno distribucijo, zato se bomo specializirali za to in še naprej vlagali v usposabljanje našega osebja. Skupaj z našim največjim naročnikom, podjetjem Ahrend-Gispen (proizvajalec pisarniške opreme), smo se odločili za električno pot in trenutno to širimo tudi z montažo in drugimi dodatnimi storitvami. To nam resnično pomaga, da se ločimo od konkurence.
Kako ste doživeli prehod na elektriko?
Prehod smo izvedli, ker so to želeli naši kupci, saj veliko njihovih kupcev sodeluje v javnih naročilih. Nizozemska vlada ponuja subvencije, ki krijejo tretjino stroškov. Električni tovornjaki delujejo odlično, njihov doseg je boljši, kot smo pričakovali, in naši vozniki so z njimi zelo zadovoljni – kar je pomembno, saj so naši zaposleni naši ambasadorji.