Trucks

Zakaj EU dovoljuje daljše kabine tovornih vozil – in zakaj je to pomembno za vaše podjetje

Tomas Thuresson
2024-01-23
Tehnologija in inovacije Gospodarna poraba goriva Varnost Svet voznikov
Author
Tomas Thuresson
Commercialization Manager New Offer

Manjša poraba goriva, boljša aerodinamika in udobje voznika To so bili glavni razlogi za odločitev, da se na evropskih cestah dovolijo daljše kabine tovornih vozil. Predpisi so usklajeni s podnebnimi cilji EU in bi lahko imeli pomembne posledice za prevozniška podjetja.

 

Zasnova tovornih vozil v Evropi je ostala večinoma nespremenjena več desetletij, saj imajo kabine s kratkim nosom, ki omogočajo čim večjo dolžino tovora. Te kabine s kratkim nosom, s kabino nad motorjem (cab-over engine (COE)), prevladujejo predvsem zato, ker evropska zakonodaja omejuje celotno dolžino vozila, vključno s prikolico in vlačilcem. V ZDA omejitve dolžine veljajo samo za priklopnik, kar pojasnjuje, zakaj kabine z dolgimi nosovi prevladujejo na ameriških cestah.

 

Vendar spremembe evropske zakonodaje, uvedene leta 2020, zdaj dovoljujejo tudi nekoliko več tovornjakov z dolgim ​​nosom v Evropi. To omogoča oblikovalske spremembe, ki lahko naredijo tovornjake bolj aerodinamične, varnejše in udobnejše.

 

"Pozdravljamo to zakonodajo, saj nam daje priložnost, da z zasnovo še bolj izboljšamo energetsko učinkovitost kabin, kar bo koristilo tako našim strankam kot okolju," pravi Tomas Thuresson, Komercialni vodja Nova ponudba pri Volvo Trucks.

Kakšne koristi imajo okolje in prevozniška panoga

V skladu z novo zakonodajo lahko proizvajalci tovornih vozil podaljšajo kabine brez skrajšanja tovornega prostora*. Z izboljšano aerodinamiko naj bi izboljšana oblika zmanjšala porabo goriva, kar bo koristilo okolju in zmanjšala operativne stroške v prevozni panogi. Manjša poraba goriva pomeni nižje emisije CO2, kar pomeni, da uredba podpira tudi podnebne cilje EU.

 

Dr Phil Martin, Vodja prometne varnosti pri neprofitnem svetovalnem podjetju s sedežem v Združenem kraljestvu TRL, je intenzivno sodeloval pri raziskavah, ki so privedle do sprememb evropske zakonodaje:

 

»Izboljšanje aerodinamike tovornjakov in agenda EU za razogljičenje sta sprva povzročila potrebo po posodobljenih predpisih. Pomembno pa je bilo tudi zagotoviti, da uvedba teh odstopanj glede dolžine kabine ne povzroči več škode ranljivim udeležencem v prometu, kot so pešci in kolesarji. In dejansko je postala priložnost za izboljšanje varnosti tovornjakov za te ranljive uporabnike ceste,« pravi.

Nova zakonodaja omogoča oblikovalske spremembe, ki lahko naredijo tovornjake bolj aerodinamične, varnejše in udobnejše.

Zakaj so daljše kabine izboljšale vidljivost

Čeprav se je začelo s potrebo po boljši aerodinamiki, je izboljšana neposredna vidljivost postala tudi prednost nove zasnove kabine. Zaradi daljšega nosu kabine voznik lažje vidi pešce, ko se premikajo spredaj, saj so le-ti nekoliko bolj oddaljeni.

 

Kako bodo nove zasnove kabin vplivale na voznike?

Poleg tega lahko zakonodaja v nekaterih primerih izboljša udobje voznika in posledično imajo lahko prevozna podjetja možnost izbrati prostornejšo postavitev. Ta lahko izboljša delovne pogoje in prispeva k večjemu zadovoljstvu pri delu med vozniki tovornih vozil.

 

»Na splošno bi rekel, da obstaja velika možnost, da prevozniki postanejo izbrani operaterji, tako za svoje stranke kot zaposlene. Z uporabo tovornih vozil z izboljšanimi zasnovami kabine bodo lahko ponudili varnejša in okolju prijaznejša vozila ter boljše delovne pogoje. Operativni stroški se bodo verjetno zmanjšali tudi zaradi manjše porabe goriva, zlasti pri prevozih na velike razdalje. Morda bodo tudi bolj ugodne zavarovalne premije zaradi zmanjšanja števila nezgod,« pravi dr. Phil Martin. 

DIREKTIVA O TEŽAH IN MERAH

Skupna pravila za težka vozila v EU so določena v Direktivi Sveta 96/53/ES, splošno znani kot Direktiva o težah in merah. Direktiva je bila naknadno spremenjena z Direktivo (EU) 2015/719ENSklepom (EU) 2019/984EN in Uredbo (EU) 2019/1242EN. Spremembe pomenijo, da lahko vozila ali kombinacije vozil presežejo največje določene dolžine, "pod pogojem, da njihove kabine zagotavljajo izboljšano aerodinamično zmogljivost, energetsko učinkovitost in varnost." 

ZGODOVINSKA ČASOVNICA

1985: EU uvaja prvo direktivo o masah in merah gospodarskih vozil, katere cilj je uskladiti pravila v državah članicah.
1996: EU sprejme direktivo, ki določa največje možne mere za nekatere kategorije gospodarskih vozil.
2015: EU uvaja direktivo o masi in merah tovornih vozil, vključenih v mednarodni promet, s ciljem nadaljnje harmonizacije pravil in zagotavljanja enakih pogojev v državah članicah.
2020: EU izvaja novo zakonodajo, ki dovoljuje podaljšane kabine tovornih vozil, s poudarkom na učinkoviti porabi goriva, udobju voznika in varnosti.

Tukaj izveste več o prihajajoči zakonodaji, ki bo vplivala na prevozništvo:

Posodobljena uredba EU o splošni varnosti (GSR). Preberete lahko tudi več o pomenu aerodinamike in njegove učinke na porabo goriva. Če vas bolj zanimajo možnosti prostorne kabine, si oglejte ta video.

 

 

* Zakonodaja ne določa natančne omejitve dolžine, ampak se namesto tega sklicuje na tridimenzionalno risbo, navedeno v pravnem besedilu – Tridimenzionalni ovoj kabine.