LNG je potencialno prelomnica za industrijo, ki vključuje tovorni promet, vendar je njegov uspeh odvisen od številnih dejavnikov, ki jih ni tako enostavno napovedati. Lahko bi bil realna alternativa dizlu, vsaj na nekaterih ozemljih, saj zagotavlja 20–25-odstotno zmanjšanje emisij CO2 v primerjavi z dizlom in se lahko uporablja v motorjih na kompresijski vžig z visokim izkoristkom.
Število polnilnih postaj za LNG hitro narašča. Ocenjeno število črpalk v Evropi je 750. Nizozemska, Združeno kraljestvo, Španija, Italija in nordijske države aktivno razvijajo infrastrukturo. Medtem je več večjih proizvajalcev tovornjakov razvilo in na trg uvedlo modele na LNG z močnejšimi motorji, ki bodo primerni za prevoze na daljše razdalje.
Popolnoma sem prepričan, da smo dosegli točko, ko je LNG izvedljiva alternativa za gorivo po vsej Evropi. Seveda moramo upoštevati, da v različnih državah veljajo različne okoliščine. Kar je morda najbolj izvedljiva alternativa za gorivo v nordijskih državah, morda ne bo delovalo v Nemčiji ali obratno. Seveda je veliko odvisno od cen in od zavezanosti oblasti, da vlagajo v nadaljnji razvoj infrastrukture za LNG.
Vendar pa je ena stvar, o kateri smo lahko prepričani. Ker Evropska unija in druge svetovne organizacije postavljajo stroge cilje glede emisij CO2, so dizelska vozila prepovedana v mestih po vsej EU in drugod. Čeprav te prepovedi še niso bile razširjene na tovornjake in avtobuse, bi jih lahko vključili v zakonodajo, ki določa leto 2030 kot rok za nižje emisije.
Lars Mårtensson
Lars Mårtensson dela kot direktor za okolje in inovacije pri Volvo Trucks.