Trucks

Kako izbrati najboljši tovornjak za gradbena dela

Volvo Tovorna vozila
2025-09-17
Construction
Author
Volvo Tovorna vozila

V tako težki in zahtevni panogi, kot je gradbeništvo, ni univerzalnih orodij. Tovornjaki niso izjema. Ne glede na to, ali gre za večjo moč, boljšo okretnost ali nižje emisije CO2, je na koncu vse odvisno od iskanja pravega orodja za delo.

V nekaterih primerih je največji izziv za gradbeni tovornjak prevoz težkih tovorov po neravnem terenu in blatnih, neasfaltiranih cestah. Nekatere panoge morajo delovati neprekinjeno ali pa zahtevajo premikanje v tesnih prostorih skupaj z gradbenimi delavci in drugimi stroji. V vsakem primeru imajo tovornjaki v gradbeništvu ključno vlogo pri projektu, zato je njihova zanesljivost bistvenega pomena.

Zmogljiva, vzdržljiva in prilagodljiva šasija

V gradbeni industriji se lahko obratovalni pogoji in zahteve zelo razlikujejo, tudi znotraj istega segmenta ali tipa vozila. Zaradi tega Volvo Trucks ponuja več modelov, primernih za gradbeništvo, ki jih je mogoče prilagoditi specifičnim potrebam.

Izjemno vzdržljiv Volvo FMX je bil zasnovan posebej za težke pogoje, ki so značilni za gradbeništvo – vendar je mogoče tudi druge modele Volvo prilagoditi specifičnim potrebam in delovnim pogojem.

V središču ponudbe vozil za gradbeništvo je Volvo FMX, tovornjak, zasnovan posebej za to panogo. Njegova robustna zunanjost se ponaša z odpornim odbijačem iz visokokakovostnega jekla, ki ščiti tovornjak pred udrtinami na vsakem terenu, ter 300-mm oddaljenostjo od tal. Nosilnost njegove sprednje osi je do 10 ton, vrtljive osi pa do 38 ton. Volvo FMX je na voljo tudi s pogonsko sprednjo osjo za dodaten oprijem.

 

Ko pa sta odlična okretnost in vidljivost na prvem mestu, je tu Volvo FE, ki ponuja odlično razmerje med obremenitvijo in velikostjo. Na voljo je tudi s kabino z nizkim vstopom za odlično neposredno vidljivost ter vrsto kamer in aktivnih varnostnih sistemov za varno delovanje v majhnih, gnečih prostorih. In ko sta potrebna izjemna moč in največja nosilnost, sta tu Volvo FH in Volvo FH16 – slednji je na voljo z do 780 konjskimi močmi.

 

Nemoteno sodelovanje z izdelovalci karoserije

Ko gre za tovornjake v gradbeni industriji, je šasija le polovica rešitve. Enako pomembna je njegova karoserija – orodje, ki bo opravljalo naloge tovornjaka. Zaradi tega izdelovalci karoserij pogosto cenijo široko in prilagodljivo paleto šasij, s katerimi lahko delajo, saj jim to olajša integracijo njihovih izdelkov in dobavo celotnih vozil na trg.

 

Za končnega kupca dobro sodelovanje med proizvajalcem karoserij in dobaviteljem šasij pomeni krajše dobavne roke in olajša optimizacijo vozil za izpolnjevanje njihovih specifičnih potreb. Omogoča tudi servisiranje in vzdrževanje celotnega tovornjaka – šasije in karoserije – v isti delavnici.

 

»Naše šasije smo razvili tako, da jih je mogoče enostavno prilagoditi vsem tipom karoserij,« pravi Muamer Music, vodja segmenta gradbeništva pri Volvo Trucks. "Tesno sodelujemo s številnimi proizvajalci karoserij in nudimo veliko tehnične podpore in dokumentacije, da lahko skupaj na trg dobavimo široko paleto tovornjakov."


Ključne lastnosti optimiziranih prekucnikov in kiperjev

Najpomembnejši lastnosti prekucnikov in kiperjev sta običajno visoka nosilnost in zanesljivost. Ne glede na material, ki ga prevažajo, si upravljavci želijo tovornjak, ki lahko prepelje čim več, čim bolj gladko in učinkovito.

 

Med posebnimi funkcijami, ki jih je podjetje Volvo Trucks razvilo za dosego tega cilja, je dvig ene izmed dveh osi, kar je idealno za vozila, ki delujejo z različnimi obremenitvami. Ko je nakladalna platforma prazna, se druga pogonska os samodejno izklopi in dvigne. To lahko zmanjša porabo goriva za do 4 %, hkrati pa izboljša okretnost s skrajšanjem polmera obračanja. Takoj, ko znova naložite tovor, se os samodejno aktivira.

 

Za visoko natančno manevriranje pri nizkih hitrostih je na voljo menjalnik I-Shift s počasnimi prestavami . Ker sta v menjalnik dodani ena ali dve prestavi za zelo počasno vožnjo, lahko tovornjak speljuje iz mirovanja z obremenitvijo do 325 ton. Med vožnjo po neravnem terenu lahko funkcija samodejnega nadzora oprijema samodejno vklopi pogon na sprednja kolesa, ko zadnja kolesa izgubijo oprijem.

 

Med dodatne funkcije, ki lahko izboljšajo okretnost, natančnost in manevriranje v težkih razmerah, spada tudi zavorni sistem za terenske razmere, ki vozniku omogoča, da ohranja vozilo na mestu samo s sprostitvijo stopalke za plin. Za tovornjake, ki pogosto vozijo po spolzkih površinah z nizko stopnjo trenja, kjer obstaja velika nevarnost vrtenja koles, lahko funkcija Active Grip Control pomaga ohranjati stabilnost in nadzor.

Prilagodljiva šasija za široko paleto tovornjakov z žerjavom

Naj gre za majhen dvigovalni žerjav za nakladanje ali velik žerjav, kjer je tovornjak ključnega pomena kot oporni mehanizem, so lahko tovornjaki z žerjavom zapletene naprave. Izdelovalci karoserij morajo spet svoj izdelek integrirati v šasijo, šasije Volvo Trucks pa so bile razvite tako, da so združljive s široko paleto vrst žerjavov. Med edinstvenimi lastnostmi, ki jih ponuja izdelovalcem karoserije, je podaljšanje sprednjega ogrodja do 400 mm. Pri večjih ogrodjih to omogoča namestitev dodatnih opornih nog na sprednji del vozila, kar ustvarja še bolj stabilno šasijo.

 

Za lažje manevriranje in natančno postavitev tovornjaka z žerjavom je na voljo funkcija Volvo Dynamic Steering z zunanjim krmiljenjem. Ta edinstvena funkcija vozniku omogoča, da izstopi in na daljavo upravlja vozilo in ga pravilno postavi, hkrati pa zagotavlja več varnosti in učinkovitosti za voznika.

Izboljšana vidljivost in varnost za tovornjake z mešalniki cementa

Ker veliko tovornjakov z mešalniki cementa deluje na prometnih gradbiščih v bližini gradbenih delavcev in drugih strojev, je varno in natančno manevriranje izjemno koristno. Kot pri mnogih gradbenih nalogah lahko tudi tovornjaki z mešalniki betona največ pridobijo s sistemom Volvo Dynamic Steering. Z bistvenim izboljšanjem okretnosti z zmanjšanjem potrebe po nenehnih majhnih prilagoditvah sistem zmanjša obremenitev voznikovega hrbta, vratu in ramen. Druga funkcija za lažje manevriranje pri nizki hitrosti je sprememba smeri, ki voznikom omogoča, da preklapljajo med vožnjo naprej in nazaj samo s stopalko za plin.

 

Na gradbiščih, kjer sta varnost in vidljivost velik izziv, je za kabino z nizkim vstopom na voljo Volvo FE. Z znižanjem voznikovega položaja in njegovim premikanjem naprej se izboljša voznikov neposreden pogled na okolico vozila. Za večje modele Volvo Trucks je na voljo tudi sistem nadzora s kamerami. Z zamenjavo stranskih ogledal s kamerami vozniki dobijo boljšo vidljivost okoli vogalov kabine, pa tudi izboljšano vidljivost okoli bokov tovornjaka.

 

Tako kot drugi gradbeni tovornjaki so tudi Volvove šasije na voljo s široko paleto različnih konfiguracij, tako da jih je mogoče prilagoditi vsem ključnim zahtevam proizvajalcev mešalnikov cementa.

 

»Za res velike mešalnike lahko ponudimo pet osi in zračno vzmetenje, za mešalnik pa različne odgone moči,« pravi Muamer Music, vodja segmenta gradbeništva pri Volvo Trucks. »Želimo ponuditi šasijo, pri kateri je mogoče mešalnik neposredno priključiti in dostaviti stranki. Naša šasija ni vezana na nobenega proizvajalca, saj želimo, da je čim bolj prilagodljiva in se popolnoma prilagodi potrebam vsakega kupca.«

Pri večjih projektih Volvo Trucks pogosto sodeluje z Volvo Construction Equipment, da bi storitve in rešitve združili v eno celovito ponudbo.

Več poti do dekarbonizacije

Eden največjih izzivov, s katerimi se sooča gradbena industrija, je potreba po zmanjšanju emisij ogljika in prehodu z dizelskega goriva, pa tudi potreba po zmanjšanju hrupa na gradbiščih v mestu. Najprimernejše alternativno gorivo se bo razlikovalo glede na trg in segment, toda na srečo so vsi modeli Volvo Trucks na voljo z baterijskim električnim ali plinskim pogonom.

 

Električni tovornjaki na baterije imajo prednost minimalnega hrupa in ničelnih emisij izpušnih plinov. Zaradi tega so zelo primerni za delovanje v conah z nizkimi ali ničelnimi emisijami ali na lokacijah v bližini stanovanjskih območij. Zaradi nizke ravni hrupa lahko delujejo tudi ponoči. Preberite več o ponudbi električnih vozil Volvo Trucks za gradbeništvo.

 

Če električni pogon ni sprejemljiva izbira, so na voljo tudi tovorna vozila na plin. V primerjavi z dizelskim gorivom utekočinjeni zemeljski plin (LNG) kot gorivo za težka tovorna vozila izpusti do 20 % manj CO2. Če ga poganja bio-utekočinjeni zemeljski plin (Bio-LNG), se lahko emisije CO2 iz izpušnih plinov zmanjšajo praktično na nič. Motorji z notranjim zgorevanjem Volvo Trucks so prav tako popolnoma združljivi s HVO, ki lahko zmanjša emisije CO2 za do 90 %, odvisno od načina proizvodnje.1 Več motorjev v ponudbi Volvo Trucks lahko deluje tudi na biodizel, ki lahko zmanjša emisije CO2 za do 70 %.

 

»Cilji trajnostnega razvoja in zmanjšanja emisij ogljika resnično spodbujajo povpraševanje po alternativnih gorivih v gradbeni industriji,« pravi Muamer Music. »To je vse bolj pomemben dejavnik v postopkih oddaje naročil in povpraševanja končnih strank. Čistejši in tišji prevoz je veliko boljši tudi za vse, ki delajo ali živijo v bližini tovornjaka.

 

1Källmén, A. in drugi, »Podatki o LCI od vira do kolesa za goriva HVO na švedskem trgu«. Poročilo št. 2019:04, f3 Švedski center znanja za obnovljiva goriva v prometu, Švedska.

 

Želite izvedeti več?

Če želite izvedeti več o gradbeni ponudbi Volvo Trucks ter o celotni paleti specifikacij in funkcij, ki so na voljo, se obrnite na najbližjega prodajalca Volvo Trucks.

Povezani članki