Trucks

Kaj se skriva za tehnologijo tovornih vozil na plin

Daniel Bergstrand
2025-03-21
Alternativna goriva
Author
Daniel Bergstrand
Produktni vodja za področje motorjev z zgorevanjem vodika in gorivnih celic

Povpraševanje po tovornjakih na plin narašča, prevozna podjetja pa jih vidijo kot priročno rešitev za zmanjšanje CO2 odtisa brez ogrožanja produktivnosti in voznih lastnosti. Toda ali so vsi tovornjaki na plin enaki – ali obstajajo razlike v uporabljenih tehnologijah?

Po vsem svetu sta avtomobilska in transportna industrija pod vse večjim pritiskom glavnih akterjev, kot so stranke in oblikovalci politike, da zmanjšata emisije CO2. Kot odgovor Volvo Trucks dela na številnih tehnologijah, kot sta vodik in baterijska elektrika. Potem so tu še tovornjaki na plin, po katerih povpraševanje narašča, saj zagotavljajo izvedljivo alternativo za tiste, ki iščejo način za takojšnje zmanjšanje svojega ogljičnega odtisa. S pravo tehnologijo lahko ponudijo podobne zmogljivosti kot dizelski tovornjaki.
 

Dve tehnološki smeri za motorje na plin

Večina tovornih vozil na gorivo na trgu temelji na Ottovem motorju, ki je pravzaprav bencinski motor z vžigalnimi svečkami. Tehnologija se že pogosto uporablja v osebnih avtomobilih. Pri tovornih vozilih pa ima motor zaradi nižjega kompresijskega razmerja omejitve pri prenosu moči in navora: oboje pa je ključno pri prevozu težkega tovora in vožnji v klanec.

Alternativna pot – ki jo je izbral Volvo Trucks – je uporaba običajnega dizelskega motorja kot osnove in njegova prilagoditev na plin. Pri tem je ključni element HPDI (neposredno visokotlačno vbrizgavanje*), tehnologija, pri kateri se za z visokim pritiskom vbrizga majhna količina goriva za vžig, kar omogoča kompresijski vžig, preden voznik doda plin. S to tehnologijo je mogoče doseči visoko kompresijsko razmerje, kar ima za posledico večjo energijsko učinkovitost z manjšo porabo goriva in povečano močjo motorja. To omogoča, da je zmogljivost primerljiva z dizelskim tovornjakom, tako da lahko Volvovi tovornjaki na plin obvladajo težke tovore in hribovite pokrajine ter hkrati ohranjajo hitrost. 

Tovornjaki na plin so resnična zmaga za prevozna podjetja, saj lahko združujejo nizke skupne stroške lastništva z zmanjšanim ogljičnim odtisom in hkrati ohranjajo produktivnost.

Navadni plin ali bioplin – motorju je oboje prav

Na izbiro je vrsta različnih plinskih goriv. Vendar večina podjetij izbere tovorna vozila na plin, ki so prilagojena za LNG (utekočinjeni zemeljski plin). Takšna tovorna vozila lahko poganja običajni LNG ali bio-LNG, znan tudi kot bioplin, biometan ali obnovljivi plin (RNG). Navadni LNG lahko zmanjša emisije CO2 za do 20 % v primerjavi z dizelskim gorivom. Bio-LNG pa je nefosilni plin, ki se proizvaja iz organskih odpadkov in omogoča stroškovno učinkovit način za skoraj popolno odpravo emisij CO2, še posebej na trgih z davčnimi spodbudami in državnimi subvencijami za obnovljiva goriva.

 

Dobra stvar pri tovornjakih na plin je, da ni razlike v tem, kako uporabljajo običajni LNG ali bio-LNG. Brezhibno lahko preklapljajo med obema vrstama goriva – ali ju celo mešajo. Številna podjetja so zamenjala dizelska tovorna vozila z vozili na plin za takojšnje zmanjšanje emisij CO2 . To je resnična zmaga za prevozna podjetja, saj lahko združijo nizke skupne stroške lastništva z zmanjšanim ogljičnim odtisom in hkrati ohranijo produktivnost.

 

Preberite več o ponudbi tovornih vozil na plin Volvo Trucks. Morda vas bo zanimalo tudi branje:

●    Ali je tovorna industrija spregledala bio-LNG kot morebitno gorivo prihodnosti?

●    Kakšna je prihodnost LNG?

●    Ali lahko tovornjaki na plin zadostijo potrebam prevozov na dolge razdalje?

●    Zakaj število postaj za polnjenje LNG-ja tako hitro narašča

Sistem visokotlačnega neposrednega vbrizgavanja (HPDI) dobavlja ponudnik tehnologije Cespira: www.cespira.com

Motor Volvo Trucks na plinski pogon

●    Motorji na LNG in bio-LNG so na voljo v modelih Volvo FM, Volvo FH in Volvo FH Aero.

●    Tovorna vozila na plin Volvo Trucks omogočajo doseg do 1000 km, do 500 KM in 2500 Nm navora.

●    Glavni trgi za tovorna vozila na plin so Švedska, Norveška, Nizozemska, Španija in Združeno kraljestvo, vendar so tudi drugi trgi, kot sta Indija in Japonska, nedavno začeli vključevati to alternativno gorivo.

Zmanjšanje emisij CO2 s tovornimi vozili na plin

●    Prehajanje z dizelskega goriva na LNG (utekočinjeni zemeljski plin) lahko zagotovi do 20-odstotno zmanjšanje emisij CO₂ (od rezervoarja do koles).

●    Prehod z dizelskega goriva na bio-LNG lahko omogoči do 100-odstotno zmanjšanje emisij CO₂ (od izvora do koles).

●    Bio-LNG se proizvaja iz surovin, kot so gospodinjski odpadki, kmetijski odpadki in odplake.

●    Bio-LNG je enak kot navadni LNG, kar zadeva zmogljivost, shranjevanje in oskrbo z gorivom.

●    Tovorna vozila na plin Volvo Trucks uporabljajo majhno količino goriva za vžig, pri uporabi kombinacije goriv HVO in bio-LNG pa je mogoče doseči ničelne emisije CO2.