Trucks

Hayder Wokil
2024-01-22
Tehnologija in inovacije Varnost Gospodarna poraba goriva
Author
Hayder Wokil
Varnost in ADAS (sistem naprednih pomagal vozniku)

Kako sistem kamere in zaslona Volvo koristi vašemu prevozniškemu poslu

Nov sistem kamere in zaslona Volvo Trucks (Camera Monitor System) lahko potencialno zmanjša tako porabo goriva kot stroške. Prav tako lahko z izboljšanjem neposrednega in posrednega pogleda okoliškega prometnega okolja izboljša varnost – v vseh svetlobnih in vremenskih razmerah.

Kamere in zasloni vse bolj nadomeščajo stranska ogledala na tovornih vozilih – in to z dobrim razlogom. Nova tehnologija ponuja številne prednosti, zato Volvo Trucks zdaj uvaja sistem kamere in zaslona.
 

„Resnično izboljša vozno izkušnjo,” pravi Hayder Wokil iz oddelka za varnost in ADAS (sistem naprednih pomagal vozniku) pri Volvo Trucks. „Veliko ur sem porabil za preizkušanje sistema, ki omogoča bistveno boljši neposredni pogled, tudi v zahtevnih svetlobnih ali vremenskih pogojih.”
 

In nadaljuje: „Na začetku smo ugotavljali, da nekatere obstoječe tehnološke rešitve niso dovolj, da bi lahko zadovoljili pričakovanja strank. Zato smo se zavezali, da na trgu ponudimo najkakovostnejši sistem.”
 

Kako lahko sistem kamere in zaslona Volvo pomaga zmanjšati emisije

Varnost je temeljna vrednota družbe Volvo in bistvena pri zagotavljanju delovanja sistema kamere in zaslona. Kljub temu, pojasnjuje Hayder Wokil, je bila glavna gonilna sila Uredba EU 2019/1242, ki določa standarde glede emisij CO2 za nova tovorna vozila. „Da bi izpolnili dogovore iz Pariškega sporazuma, si EU prizadeva, da bi v prometnem sektorju čim prej dosegli ničelne neto emisije toplogrednih plinov. Nova tovorna vozila morajo občutno zmanjšati porabo goriva že do leta 2025. Sistem kamere in zaslona to lahko pomaga doseči.”

V primerjavi z velikimi ogledali znatno manjši nosilci kamere naredijo vozilo bolj aerodinamično, zlasti pri uporabi na nedavno predstavljenih aerodinamičnih kabinah Volvo Trucks.

„Mogoče je doseči prihranke pri porabi goriva, ki jih bodo v življenjski dobi vozila cenili upravljavci prevozov na dolge razdalje,” pravi Hayder Wokil. „Če upravljate floto več vozil za prevoze na dolge razdalje, lahko to pomeni znatno znižanje stroškov, vendar bo to prihranilo tudi stroške lastnika-upravljavca.”
 

Kako lahko kamere izboljšajo neposredni pogled

Ker ni obsežnih okrovov ogledal, ki blokirajo pogled, je neposreden pogled voznika boljši. Poleg tega digitalne funkcije izboljšajo vozno izkušnjo. Taka funkcija je denimo povečanje vidnega polja, ki je edinstvena pri vozilih Volvo. Voznik prejme več informacij o prometu okoli tovornega vozila in lahko varno manevrira.
 

Sistem ima varnostno funkcijo, ki vozniku pomaga ugotoviti, kako hitro se druga vozila približujejo tovornemu vozilu od zadaj. „V sistemu kamere in zaslona so v glavnem vzvratnem ogledalu črte, ki označujejo robove prikolice, ki jih lahko voznik nastavi na zaslonu monitorja,” pravi Hayder Wokil. „Vozniku bo to pomagalo zlasti pri varni menjavi voznega pasu.”
 

Ko vozite, pogosto premikate glavo, da bi v ogledalu bolje videli. Pri tej funkciji to ne bo potrebno. Namesto tega se funkcija samodejnega premikanja prilagaja kotu volana in vozniku sporoči, kje je konec prikolice. 
 

Hayder Wokil pravi: „Namen je implementirati funkcijo v vse kombinacije vozil, vključno s togimi kombinacijami in kombinacijami vlačilec-priklopnik.”

Zaradi občutno manjših nosilcev kamere v primerjavi z velikimi ogledali je vozilo bolj aerodinamično.

Bodo kamere izboljšale varnost drugih udeležencev v prometu?

Vrhunski pregled nad območji ob straneh vozila bo prispeval k varnejši okolici za kolesarje, pešce in druge udeležence v prometu. Kamero, ki se vklopi ob zavojih, na sopotnikovi strani v sistemu kamere in zaslona je mogoče aktivirati med zavijanjem v kombinaciji z detektorjem ranljivih uporabnikov ceste (VRU) Volvo Trucks. To je odlična podpora vozniku pri zaznavanju drugih udeležencev v prometu.
 

Poleg tega bo izboljšan prostorski pogled povečal varnost voznika med parkiranjem in počitkom. Tudi z zastrtimi zavesami ali žaluzijami lahko s postelje aktivirate sistem kamere in zaslona ter poskrbite za nadzor in prikaz, kaj se dogaja ob straneh tovornega vozila.

Kako infrardeča tehnologija izboljša nočni pogled

Kamere Volvo Trucks imajo nočni način, ki uporablja infrardečo svetlobo za bolj podroben in jasen pogled na temo v neposredni okolici tovornega vozila. To je zelo uporabno, ko tovorno vozilo na terminal prispe ponoči. Zahvaljujoč IR-kameri je vidljivost ponoči ali pri šibki svetlobi boljša s kamerami kot z ogledali. 

V temi je mogoče aktivirati napredni način nočnega pogleda, ki uporablja infrardečo svetlobo
Od sistema kamere in zaslona bodo imeli korist tako upravljavci kot vozniki. Zlasti zaradi ekonomičnosti porabe goriva, povečal pa bo tudi varnost.”

Kamere so opremljene tudi z gretjem leč za odstranjevanje meglice ali ledu, ki bi lahko vplivala na pogled. Aktivira se samodejno pri temperaturah pod +6 °C, mogoče pa ga je aktivirati tudi ročno v vlažnih pogojih pri višjih temperaturah. V splošnem toplota, ki jo ustvari kamera, z leče odstrani vso meglico. V dežju se vidljivost na zaslonih sistema kamere in zaslona ne poslabša tako kot pri mokrih ali umazanih stranskih ogledalih ali stranskih oknih.
 

Kako temeljito testiranje zagotavlja uspešnost

Končni sistem kamere in zaslona je bil podvržen celovitemu programu testiranja in preverjanja. Hayder Wokil pojasni: „V procesu vedno najprej testiramo vse komponente posebej. Nato sistem sestavimo in preverimo. Na koncu ga postavimo v tovorno vozilo in preverimo, ali smo dosegli načrtovano zmogljivost, funkcionalnost, vzdržljivost in zanesljivost.”
 

Hayder Wokil je tovorna vozila, opremljena s sistemom kamere in zaslona, pozimi preizkusil severno od arktičnega kroga, pa tudi med vožnjo po hribovitih predelih južne Španije, ko so v vročinskem valu temperature dosegle +40 °C. „Pri testiranju nas vedno vodi misel, kako bodo stranke uporabljale rešitev, vendar se to lahko zelo razlikuje celo v istem segmentu strank. Navzoči smo na približno 180 trgih po vsem svetu. Srečujemo se z različnimi podnebji, dejavnostmi in navadami pri uporabi tovornih vozil. To je precej širok razpon zahtev, ki jih moramo izpolniti.”
 

Zunanji vozniki in stranke so bili vključeni že od začetka ter bili za posvet na voljo ves čas razvojnega procesa. „Prisluhnili smo njihovim povratnim informacijam, denimo o tem, kaj pogrešajo, ter njihovim pogledom na sistem kamere in zaslona ter njihovim željam po novih funkcijah. Povratne informacije smo sporočili inženirjem, ki so nenehno uvajali prilagoditve in izboljšave.”
 

Dodanih bo več funkcij

Hayder Wokil zaključi, da bodo od novega sistem kamere in zaslona Volvo Trucks imeli korist upravljavci in vozniki, zlasti v sektorju prevozov na dolge razdalje.
 

„Sistem bo predvsem vplival na ekonomičnost porabe goriva, vendar bo izboljšal tudi varnost. Upajmo, da bo zmanjšal število nesreč, zagotovil več časa delovanja, izboljšal vidljivost, pomagal pri manevriranju ter morebiti vplival na zavarovalne premije in voznikovo izkušnjo,” pravi. „Poleg tega imamo že pripravljen obsežen načrt za dodajanje funkcij in integracijo tega sistema z drugimi sistemi tovornih vozil, da izkoristimo še več koristi za stranke.”
 

Za več informacij o sistemu kamere in zaslona Volvo Trucks si oglejte naše informacije o izdelku  ali se obrnite na najbližjega trgovca.

Odkrijte nov Volvov sistem kamere in zaslona Camera Monitor System: