Tovorno vozilo na gorivne celice je električno tovorno vozilo, ki proizvaja elektriko iz gorivnih celic, ki jih poganja vodik, shranjen v rezervoarjih v tovornem vozilu. V gorivni celici se vodik in kisik združita v elektrokemijski reakciji, da proizvedeta elektriko, toploto in vodo. To je pomembna razlika v primerjavi z baterijskim električnim tovornim vozilom, ki energijo pridobiva iz baterij, ki se polnijo prek zunanjega vira električne energije.
Tovorna vozila na gorivne celice bodo še posebej primerna za daljše razdalje in težke, energetsko zahtevne naloge. Prav tako bo pametna izbira, ko ni časa za polnjenje baterije, na primer pri tovornih vozilih, ki obratujejo 24 ur na dan. Poleg tega so tovorna vozila na gorivne celice lahko dobra izbira v državah in regijah, kjer zaradi omejitev v električnem omrežju ni mogoče hitro napolniti baterijskega električnega tovornega vozila.
Najbolj očitna prednost je, da gre za tehnologijo brez emisij, ki omogoča prevoz na dolge razdalje brez emisij izpušnih plinov, razen vode. Doseg in čas polnjenja sta izjemna, saj lahko doseg tovornega vozila na gorivne celice znaša do 1000 km, polnjenje pa je opravljeno v manj kot 15 minutah.
Vodik omogoča shranjevanje energije. To pomeni, da se lahko na primer uporablja za shranjevanje energije iz neenakomerno proizvedenih obnovljivih virov, kot sta vetrna in sončna energija, ki se sicer lahko porabi samo, ko je proizvedena. To je izjemna priložnost za zmanjšanje ali odpravo vplivov na podnebje.
Številni sektorji, kot sta jeklarski in kemijski, bodo vodik, proizveden iz obnovljivih virov energije, potrebovali za prehod na podnebno nevtralno proizvodnjo. Zato je splošno razširjeno prepričanje, da bo vodik v prihodnosti na voljo v velikih količinah, kar bo koristilo tudi transportnemu sektorju.
The range of a fuel cell truck can be up to 1,000 km and refueling is done in less than 15 minutes.
To je danes težko napovedati. Med drugim je to odvisno od tehnološkega razvoja, dostopa do vodika in stroškov zanj, pa tudi od političnih odločitev glede obdavčitve in zakonodaje.
V tem trenutku izvajamo teste naših tovornih vozil na gorivne celice na naši testni progi, kar je zelo razburljivo. Leta 2023 bomo začeli izvajati teste na javnih cestah, leta 2025 pa izbrane pilotne programe za stranke. Predstavitev naših tovornih vozil na gorivne celice bo potekala v drugi polovici tega desetletja, tako da nas čaka še dolga pot.
Vendar prevoznikom ni treba čakati, da bi stopili na pot prevozov brez emisij. Volvo že danes ponuja celotno paleto baterijskih električnih tovornih vozil, ki so zelo konkurenčna. Ta bodo izjemno pomembna za razogljičenje transportnega sektorja tudi, ko bodo na voljo tovorna vozila na gorivne celice. Druga možnost za razogljičenje prevozov so naša trenutno razpoložljiva tovorna vozila na obnovljiva goriva, kot sta bioplin in HVO (hidrogenirano rastlinsko olje).