„Z novimi tovornimi vozili, ki delujejo na utekočinjeni zemeljski plin ali bioplin, lahko ponudimo alternativo z majhnim vplivom na podnebje, ki tudi izpolnjuje visoke zahteve glede zmogljivosti, varčne porabe goriva in dosega. To je kombinacija, ki jo naše stranke na področju regionalnih prevozov in prevozov na velike razdalje potrebujejo," pravi Lars Mårtensson, direktor službe za okolje in inovacije pri Volvo Trucks.
Namesto Ottovega motorja, ki je običajna rešitev pri vozilih na plin, tovorni vozili Volvo FH LNG in Volvo FM LNG poganjajo plinski motorji, ki uporabljajo tehnologijo Dieslovega krožnega procesa. To pomeni, da bo prevoznik z izbiro plinskih motorjev dobil enake vozne lastnosti, varčno porabo goriva ali zanesljivost. Volvov plinski motor z močjo 460 KM razvije največji navor 2.300 Nm, različica s 420 KM pa razvije 2.100 Nm. Te vrednosti so enake kot pri primerljivih Volvovih dizelskih motorjih. Poleg tega je tudi poraba goriva popolnoma primerljiva z Volvovimi dizelskimi motori. in za od 15 do 25 odstotkov manjša kot pri običajnih bencinskih motorjih.
Uporabljeno gorivo je utekočinjen zemeljski plin (LNG) ali trudi bioplin, imenovan bio-LNG. Obe vrsti goriva vsebujeta metan. Pri uporabi bioplina se podnebni odtis lahko zmanjša za kar 100 odstotkov, pri uporabi zemeljskega plina pa za 20 odstotkov. To velja za emisije iz vozila med uporabo, imenovane tudi emisije od rezervoarja do koles.
Za zagotavljanje kar največjega dosega so rezervoarji napolnjeni z utekočinjenim zemeljskim plinom (LNG), ki je shranjen pod tlakom od 4 do 10 barov pri temperaturi od -140 do -125 °C. Različica z največjim rezervoarjem vsebuje dovolj utekočinjenega zemeljskega plina za doseg do 1.000 kilometrov . Polnjenje traja približno enako časa kot dolivanje dizelskega goriva. Med vožnjo se gorivo segreje in v rezervoarju se vzpostavi tlak, zaradi česar se gorivo pretvori v plin, preden se vbrizga v motor. Za vžig plina se v trenutku vbrizga doda majhna količina dizelskega goriva. Za doseganje 100odstotnega zmanjšanja emisij CO2 je treba fosilno dizelsko gorivo zamenjati s hidrogeniziranimi rastlinskimi olji (HVO ) v kombinaciji z bio-LNG .
Podjetje Volvo Trucks zdaj sodeluje z dobavitelji plina in strankami, da bi razširilo infrastrukturo LNG v Evropi. Ta prizadevanja imajo tudi politično podporo, ki jo zagotavljajo številne države in EU. Strategija za širitev infrastrukture LNG je vključena tudi v akcijske načrte Evropske komisije in držav članic za zagotavljanje dolgoročne oskrbe z energijo v Evropi.
„Zemeljski plin ponuja jasne prednosti za podnebje in je v številnih državah dostopen po konkurenčnih cenah, prav tako obstajajo zadostne rezerve zemeljskega plina za obsežno uporabo. Naša osredotočenost na vozila s pogonom na LNG ustvarja nove pogoje za naše stranke za opravljanje gospodarnih prevozov z varčno porabo goriva. Hkrati omogočamo znatno zmanjšanje vpliva prevozov s težkimi tovornjaki na podnebje," pravi Lars Mårtensson.
Prodaja tovornih vozil Volvo FM LNG in Volvo FH LNG se bo začela spomladi 2018.