Trucks

Podrobnosti o tem, kako je družba Volvo Trucks prejela varnostno oceno 5 zvezdic programa Euro NCAP

Anna Wrige Berling
2025-02-17
Čas za branje: 3 minute
Varnost
Author
Anna Wrige Berling
Vodja za varnost prometa in izdelkov pri Volvo Trucks

Pri čisto prvih testih varnosti težkih tovornjakov, ki so se izvedli v okviru programa Euro NCAP, sta samo dva modela prejela najvišjo oceno petih zvezdic – Volvo FH Aero in Volvo FM. Kaj je potrebno za najvišjo oceno? In kaj se dejansko testira?

 

Euro NCAP (Evropski program ocenjevanja novih avtomobilov) s sedežem izvajanja dejavnosti v Belgiji je bil vzpostavljen leta 1996 in je hitro postal evropski industrijski standard za ocenjevanje varnosti osebnih vozil. Podpira ga več evropskih vlad, vključno z Evropsko unijo.

 

Zdaj so se v okviru programa Euro NCAP začeli testirati tudi težki tovornjaki, pri čemer so bili prvi rezultati objavljeni novembra 2024. Testiranih je bilo devet različnih tovornjakov sedmih proizvajalcev, od teh pa sta Volvo FH Aero in Volvo FM prejela pet zvezdic.

 

 

Kaj pomeni ocena varnosti 5 zvezdic programa Euro NCAP?

Pomembno je izpostaviti, da se v prvih krogih testiranja v programu Euro NCAP ocenjuje širok nabor varnostnih sistemov, kot sta sistem opozarjanja pred trkom in tempomat. Ti sistemi so zasnovani tako, da vozniku zagotavljajo podporo in preprečujejo nesreče.

 

V prvem krogu testov v programu Euro NCAP se vsi tovornjaki testirajo v najrazličnejših scenarijih, pri tem pa glede na to, kako dobro se sistemi odzovejo na situacijo, prejmejo oceno uspešnosti od 0 do 100 %.

 

Varnostni sistemi so nato razvrščeni na tri področja: varna vožnja, preprečevanje trkov in odziv po trčenju. Za pridobitev ocene petih zvezdic se za vsa tri področja zahteva ocena uspešnosti vsaj 80 %.

Način podeljevanja ocen varnosti programa Euro NCAP

Vsak varnostni sistem za posamezno področje prejme oceno, te ocene pa se seštevajo. Ocene se nato uporabijo za izračun števila zvezdic od ena do pet za celotno vozilo. Obseg testov tovornjakov je naslednji:
 

Varna vožnja

Nadzor potnikov, vidljivost (tako neposredna kot posredna) in pomoč pri vožnji (npr. pomoč pri nadzoru hitrosti)
 

Preprečevanje trkov

Čelna trčenja z avtomobili, pešci in kolesarji, trčenja pri manevriranju pri nizki hitrosti in trčenja pri zapustitvi voznega pasu
 

Odziv po trčenju

Informacije o reševanju.
 

Cilj programa Euro NCAP je postopna razširitev obsega testiranja, ki bi pozneje vključevalo tudi zaščito pri trkih in testiranje tovornjakov v različnih segmentih prevozništva.

Izboljšanje prometne varnosti z zagotavljanjem podpore vozniku

Na področju varne vožnje je model Volvo FH Aero prejel oceno 80 %, Volvo FM pa 90 %. To je bilo mogoče predvsem zaradi neposredne vidljivosti – kar pomeni, kako dobro lahko voznik vidi, kaj se dogaja pred tovornjakom in ob njegovi strani. To omogočajo zasnova kabin in nove kamere, ki so na novejših modelih tovornjakov nadomestile vzvratna ogledala.

 

Model Volvo FM je dosegel celo višjo oceno kot FH Aero, in sicer zaradi nižjega položaja voznikovega sedeža, kar omogoča boljši pogled na območje neposredno pri sprednjem delu tovornjaka.

Kako napredni varnostni sistemi proaktivno preprečujejo nesreče  

Pri testiranju sistemov, zasnovanih za preprečevanje trkov, sta oba tovornjaka zaradi sistemov družbe Volvo Trucks za zaviranje v sili in za vzdrževanje smeri znotraj voznega pasu dosegla oceno 89 %. Sistema sta zasnovana tako, da zaznavata predmete, pri tem pa prvi samodejno aktivira zavoro, drugi pa vozilo preusmeri nazaj na ustrezni vozni pas. Ko avtomobil pred tovornjakom na primer nenadoma zavira ali so v bližini tovornjaka pešci, sistem samodejno aktivira zavore.

 

V okviru programa Euro NCAP se vsak sistem oceni tako, da se testira v več kot sto različnih scenarijih prometa. Sistem družbe Volvo Trucks za opozorilo pred trkom z zaviranjem v sili se je izkazal še posebej dobro, saj je v skoraj vseh ocenjevanih scenarijih preprečil trčenje tako z osebnimi avtomobili kot tudi s pešci in kolesarji.

 

Samo dva proizvajalca tovornjakov sta zagotovila samodejno zaviranje za zaščito kolesarjev v primeru zavijanja tovornjaka v sovoznikovo stran. Pri družbi Volvo Trucks se ta sistem imenuje »aktivna podpora za preprečevanje stranskih trkov«. To je inovacija, ki jo je Euro NCAP opisal kot »morebitno bistveno spremembo«, saj obravnava pogosto varnostno tveganje v mestnih območjih: možnost kolesarjev, skritih v mrtvem kotu tovornjaka.

 

Obenem sta modela Volvo FH Aero in Volvo FM v okviru programa Euro NCAP zaradi dobre neposredne vidljivosti in dobrih rezultatov sistemov aktivne varnosti pri zaščiti ljudi v situacijah mestnega prometa prejela nagrado varnosti v mestu.

Pomembno je tudi poudariti, da ti rezultati ne pomenijo, da smo na koncu poti. Vizija družbe Volvo Trucks je nič nesreč – zato bomo še naprej razvijali rešitve, s katerimi bodo naši tovornjaki še varnejši.

Varnostne rešitve, ki presegajo ocene in zakonodajne zahteve

Družba Volvo Trucks je na splošno prepričana, da je glavni razlog za prejem ocene petih zvezdic njen način razmišljanja glede varnosti.
 

»Vedno si prizadevamo za razvoj varnostnih sistemov, ki so zasnovani tako, da delujejo v najrazličnejših scenarijih prometa: od avtocest do mestnih ulic. S takim načinom razmišljanja se izvaja tudi program Euro NCAP, v okviru katerega se varnostni sistemi prav tako testirajo v veliko različnih scenarijih, s čimer se res oceni varnost naših tovornjakov,« pravi Anna Wrige Berling.
 

Nadaljuje: »To je dokaz naših doslednih prizadevanj, da bi presegali zakonodajne zahteve in se razvijali v smeri naše vizije nič nesreč, v katere bi bili vpleteni naši tovornjaki. Ocene Euro NCAP strankam zagotavljajo smernice pri odločitvah glede nakupa, proizvajalce vozil pa spodbujajo, da si nenehno prizadevajo za izboljšanje varnosti.«
 

»Pomembno je tudi poudariti, da ti rezultati ne pomenijo, da smo na koncu poti. Vizija družbe Volvo Trucks je nič nesreč – zato bomo še naprej razvijali rešitve, s katerimi bodo naši tovornjaki še varnejši,« pravi Anna Wrige Berling.

 

»Navdušeni smo, da se naša prizadevanja glede varnosti podrobno ocenjujejo v okviru programa Euro NCAP,« pravi Anna Wrige Berling, direktorica za varnost pri Volvo Trucks. »To je prvič, da je zunanja, neodvisna organizacija preizkusila varnost težkih tovornjakov in analizirala njihove rezultate glede varnosti. Družba Volvo že dolgo slovi po svoji zavezi varnosti, ki je del njene dediščine. Zdaj so rezultate vseh teh prizadevanj potrdile nove ocene Euro NCAP,« zaključuje.

 

Preberite več o mnenju družbe Volvo Trucks glede varnosti. Lahko si preberete te povezane članke:

5 načinov za zmanjšanje tveganja nesreč s tovornimi vozili in ranljivimi udeleženci v prometu

Kako bo Euro NCAP prispeval k varnejšim tovornjakom

3 načini za izboljšanje voznikove vidljivosti in varnosti v cestnem prometu

Kateri varnostni sistemi so se testirali?

V okviru programa Euro NCAP se je pri modelih Volvo FH Aero in Volvo FM testiralo več sistemov. Tukaj je celoten seznam:

Povezani članki