Trucks

Zakaj število polnilnih postaj za LNG tako hitro raste

| 4 min | 4 min
Z različnimi naložbami in državnimi spodbudami se infrastruktura za LNG hitro širi. Ker se povečuje tudi obseg proizvodnje bio-LNG, se utekočinjeni plin pospešeno kaže za izvedljivo alternativo dizelskemu gorivu za prevoze blaga na velike razdalje.
Polnilna postaja
Od leta 2018 se je število postaj za LNG v Evropi štirikrat povečalo. S trenutnim tempom bomo do leta 2025 dosegli 750 postaj.

LNG kot gorivo ponuja številne prednosti, vključno z enako zmogljivostjo kot dizelsko gorivo, vendar z znatno manj emisijami CO2 in stroški. Polnjenje je tako hitro kot pri dizelskem gorivu, povprečni doseg tovornega vozila na LNG pa je dober, zaradi česar je utekočinjeni plin primerno alternativno gorivo za prevoze na velike razdalje. Do nedavnega je bila glavna ovira pomanjkanje infrastrukture za LNG, vendar se to hitro spreminja.
 

Povečanje števila polnilnih postaj za LNG

Od leta 2018 se je število postaj za LNG v Evropi štirikrat povečalo in zdaj presega 400 postaj, vključno z načrtovanimi. S trenutnim tempom bomo do leta 2025 dosegli 750 postaj, do leta 2030 pa se ocenjuje, da bo postaj več kot 2000. Razlog za to rast je v podpori EU in različnih nacionalnih vlad, ki LNG in bio-LNG vidijo kot učinkovito sredstvo pri prizadevanju za zmanjšanje emisij CO2 v logistični in prevozniški panogi.
 

Najmočnejša rast je bila v Nemčiji, kjer vlada od leta 2019 uvaja različne spodbude, kot je oprostitev plačila cestnine za tovorna vozila na LNG. Danes je v Nemčiji 70 postaj za LNG, pri čemer so bile leta 2018 samo tri.
 

„To, kar se dogaja v Nemčiji, je resnično spremenilo pravila igre,“ pravi Henrik Persson, poslovni vodja za segment prevozov na velike razdalje pri družbi Volvo Trucks. „Glede na velikost njenega trga tovornih vozil in geografsko lokacijo, zaradi katere je tranzitna točka med vzhodom in zahodom, to vpliva na število tovornih vozil na LNG na evropskih cestah.“
 

Poleg tega rast ni omejena na Evropo, saj je mogoče na Kitajskem v zadnjih letih opaziti pomemben prehod z dizelskih na tovorna vozila na LNG, v Indiji pa je vlada napovedala, da namerava v naslednjih treh letih po vsej državi odpreti 1000 postaj za LNG.
 

Doseganje celotnega okoljevarstvenega potenciala z bio-LNG

Medtem ko tovorno vozilo Volvo Trucks s pogonom na LNG običajno ustvari do 20 odstotkov manj emisij kot standardno evropsko enakovredno tovorno vozilo na dizelski pogon (od rezervoarja do koles), pa je lahko pri uporabi HVO (hidrogeniranega/z vodikom obdelanega rastlinskega olja) zmanjšanje emisij celo do 100-odstotno (od rezervoarja do koles). Razlog za to je, da se bio-LNG proizvaja iz surovin, kot so gospodinjski odpadki, kmetijski odpadki in odplake. Sicer pa se bio-LNG z vidika zmogljivosti ne razlikuje od običajnega LNG. Za obe vrsti plina se lahko uporablja ista infrastruktura za shranjevanje, prevoz in polnjenje, pri čemer lahko tovornjak na LNG brez težav preklaplja med obema. Nekatera plinska podjetja pravzaprav mešajo bioplin z LNG, kar je dober prvi korak za razširitev prednosti bioplina na vse, ki že uporabljajo LNG.

Glavna ovira za uporabo bio-LNG je pomanjkanje proizvodnje v velikem obsegu. „Trenutno je razpoložljivost v EU skromna, z izjemo skandinavske regije,“ pravi Henrik Persson. „Na Norveškem vse postaje za LNG uporabljajo 100-odstotni bioplin. Na Švedskem je delež bioplina približno 75-odstoten in bo kmalu 100-odstoten, Finska pa je na isti poti. Ker se število tovornih vozil na LNG na trgu povečuje, začenjajo številna večja plinska podjetja vlagati v bio-LNG tudi v ostalih delih Evrope.“

Decembra 2021 je 28 evropskih podjetij in organizacij Evropski komisiji predstavilo izjavo o biometanu, pri čemer so se zavezali, da bodo prispevali k povečanju proizvodnje bioplina na vsaj 350 TWh do leta 2030. Njihov namen je pomagati EU pri doseganju cilja iz svežnja „Pripravljeni na 55“ glede zmanjšanja emisij toplogrednih plinov za 55 odstotkov do leta 2030.

Tudi druga podjetja prevzemajo pobudo. Družba Shell je na primer nedavno napovedala preusmeritev od surove nafte k obnovljivim gorivom, vključno z bio-LNG, za svojo rafinerijo v nemškem Wesslingu. Poleg tega je družba Shell sklenila tudi sodelovanje z novozgrajenim obratom za bio-LNG družbe Nordsol v Amsterdamu, za katerega bo družba Shell distribuirala bio-LNG prek svojih postaj za LNG. Obrat za proizvodnjo bio-LNG družbe Biokraft AS v Skognu na Norveškem, največji tovrstni obrat na svetu, bo leta 2022 podvojil svojo proizvodnjo na 50 ton dnevno. Vodilni skandinavski proizvajalec Gasum pa ima trenutno 17 obratov za bioplin na Švedskem in Norveškem.

S povečevanjem števila polnilnih postaj bo LNG postal izvedljiva alternativa za vse večje število prevoznikov. S tem bodo lahko zagotovili takojšnje kratkoročno zmanjšanje emisij CO2, s širitvijo bio-LNG pa bi lahko na dolgi rok dosegli tudi neto ničelne emisije CO2

Povezani članki