Drzno preoblikovanje aerodinamičnih kabin Volvo Trucks je bil dolg postopek. Vodja oblikovanja Jonathan Disley razlaga, kako nova, drugačna identiteta in funkcionalnost zajemata novo dobo energijske učinkovitosti.
Leta 2019 je EU potrdila, da bo spremenila uredbo o dovoljenih težah in merah za tovornjake, kar je odprlo nove možnosti oblikovanja. Ekipa za oblikovanje zunanjosti pri podjetju Volvo Trucks je že razpravljala z inženirji o izboljšani aerodinamični kabini, ki bi optimizirala energijsko učinkovitost za prevozniška podjetja. Prišel je čas za preoblikovanje, kot ga še ni bilo.
»Sprememba zakonodaje EU je bila za nas odlična priložnost, da povečamo učinkovitost in nadgradimo, kar smo dosegli prej,« pravi Jonathan Disley. »Naš cilj je bil vidneje učinkovit tovornjak s preprostostjo in aerodinamičnim izrazom v središču oblike.«
Oblikovalska ekipa je v tesnem sodelovanju s strokovnjaki in inženirji za aerodinamiko v podjetju Volvo Trucks začela raziskovati, kako bi lahko oblikovali in izpopolnili kabino, da bi bila energijsko učinkovitejša.
»Najnovejši navdih za aerodinamiko smo iskali povsod, od avtomobilov do ladij, tudi v vesolju. Naš cilj je bil razviti naprednejšo zasnovo za prihodnost. Prav tako smo jo želeli obogatiti s skandinavsko dediščino in Volvovimi klasičnimi oblikovnimi potezami,« razlaga Jonathan Disley.
Slikovne table, skice, globoke razprave o konceptu zasnove in predpisih EU so bile del začetnega razvojnega postopka. Privedle so do ene največjih in najzanimivejših sprememb – novega modela Volvo FH Aero, ki je daljši za 240 mm za največjo aerodinamično učinkovitost. Poleg tega so mere spodnjih in zgornjih vogalov na sprednjem delu kabine previdno izračunane ter preoblikovane z bolj gladkimi in ukrivljenimi linijami za optimizacijo pretoka zraka okoli tovornjaka.
Na Volvu FH Aero in standardnih kabinah novi sistem Camera Monitor System z elegantno obliko kril nadomešča stranska ogledala za boljši pretok zraka. Novi, linearni pozicijski žarometi, ki odražajo ikonske Volvove luči v obliki črke V, so v zgornjih kotih sprednje strani in so vizualno vdelani v okrasne plošče.
Prenovljena je tudi ikonska značka Volvo Iron Mark. Zdaj je večja s poenostavljeno, uglajeno obliko, ki odseva digitalno, učinkovito dobo.
»Preoblikovanje je bilo v teku že pred pandemijo,« pojasnjuje Jonathan Disley. »Kljub praktičnim izzivom smo našli pot naprej s počasnim uvajanjem velikih in manjših sprememb, da bi dosegli naš glavni cilj – vrhunski videz in občutek, ki varčujeta z gorivom in energijo, kar resnično koristi prevoznikom.«
Na električnih tovornjakih Volvo se zgornja in spodnja rešetka ponašata z novo, učinkovito obliko v obliki satovja, ki omogoča brezhiben, prefinjen videz. To je kombinirano s črnimi žarometi in belo značko Volvo Iron Mark.
»Cilj je bil poenostavljena skandinavska zasnova, ki odraža naš premik k večji trajnosti in elektromobilnosti,« razlaga Jonathan Disley.
Zgornja rešetka na dizelskih tovornjakih ima enako privlačno obliko satovja kot električni tovornjaki. Zaradi te spremembe lahko stranke izbirajo med osnovno ali izboljšano barvo obrobe na spodnjem delu modela Volvo FH. Pri Volvu FH16 je površinska obdelava drznejša s svetlo kromirano obrobo, srebrno zgornjo rešetko in temno kromirano spodnjo rešetko za močnejši videz.
»Naš cilj so bili vidneje učinkoviti tovornjaki s preprostostjo in aerodinamičnim izrazom v središču oblike.«
Oblikovalska ekipa se je odločila ustvariti tudi več prostora med vetrobranskim steklom in spodnjo rešetko za logotipe stranke in partnerjev.
»Ni šlo samo za oblikovanje nove učinkovite identitete – prisluhnili smo povratnim informacijam strank in ugotovili, da je to pomembna lastnost za mnoga prevozniška podjetja,« pravi Jonathan Disley.
Spodnjo rešetko z vgrajeno stopnico je zdaj mogoče popolnoma odpreti, s čimer razkrijete skrito funkcijo za večje udobje voznika – klopco z držali za pijačo za sedenje med premori. Sprednji del je prav tako znižan in zasnovi dodaja občutek hitrosti.
»Medtem ko se spremembe nanašajo predvsem na energijsko učinkovitost, zagotavljajo tudi večjo osredotočenost na kupce, funkcionalnost in priložnosti za prilagajanje tovornjakov,« trdi Jonathan Disley. »To je zato, ker imamo pri Volvu zelo sodelovalno okolje, v katerem si nenehno delimo zamisli oblikovalcev in povratne informacije strank ter jih upoštevamo.«
Drugačna nova »aerodinamična« identiteta s skandinavskim pristopom, ki je uporabljena v celotni ponudbi Volvo Trucks.
Volvo FH Aero in Volvo FH16 Aero – nova doba učinkovitosti
Vsi modeli tovornjakov Volvo (FH Aero, FH16 Aero, FH, FH16, FM, FMX)
Drzne, nove značilnosti oblike:
Možnosti prilagajanja:
Preoblikovana značka Volvo Iron Mark, napis in simboli: