Trucks

Anna Wrige Berling
2023-08-29
Tehnologija in inovacije Varnost
Author
Anna Wrige Berling
Traffic and Product Safety Director at Volvo Trucks

Kako se tehnologija uporablja za zmanjšanje nesreč tovornih vozil?

Dokler se dogajajo prometne nesreče, bomo pri družbi Volvo Trucks še naprej iskali načine za izboljšanje varnosti v cestnem prometu, da bi dosegli vizijo nič nesreč. Z uporabo raziskav in najsodobnejših tehnologij je naš cilj preprečiti prometne nesreče, preden se zgodijo.

Današnja tovorna vozila so običajno opremljena s številnimi naprednimi tehnologijami, vključno s senzorji, radarji, kamerami in zmožnostmi obdelave podatkov, ki omogočajo razvoj naprednih varnostnih sistemov, zasnovanih za preprečevanje nesreč, preden se zgodijo. Številni takšni sistemi so (ali bodo kmalu) zakonsko predpisani, vendar pa napredek ni dokončen in številne rešitve, ki jih ponuja družba Volvo Trucks, presegajo zahteve, ki jih postavljajo ti predpisi. 
 

Ali smo z uporabo sistemov aktivne varnosti na cesti varnejši?
 

Študija, ki jo je izvedel Insurance Institute for Highway Safety v ZDA, je pokazala, da sistemi za opozarjanje na nevarnost trčenja spredaj in sistemi za samodejno zaviranje v sili zmanjšajo nalete od zadaj za več kot 40 odstotkov.


Anna Wrige Berling, direktorica za varnost prometa in izdelkov pri družbi Volvo Trucks, ki se že vrsto let intenzivno ukvarja z raziskavami nesreč, je prepričana, da lahko s sistemi aktivne varnosti dosežemo velike spremembe. »Prevračanje tovornih vozil v zavojih zaradi prevelike hitrosti je bilo na primer nekoč zelo pogosto. Toda odkar je elektronski program stabilnosti leta 2015 v EU postal zakonska zahteva, so se tovrstne nesreče bistveno zmanjšale.«

Ključno je, da prepoznamo najpogostejše vrste nesreč, poiščemo njihove temeljne vzroke in najdemo načine za uporabo različnih tehnologij, s katerimi jih lahko preprečimo. Pogosta nesreča, v kateri so udeleženi tovorna vozila in kolesarji, se na primer zgodi, ko tovorno vozilo zavija na sopotnikovo stran. Raziskave kažejo, da je najpogostejši vzrok slaba vidljivost iz kabine, zato je očitna rešitev iskanje načinov, kako vozniku olajšati zaznavanje kolesarjev v tem območju – na primer s kamero, ki se vklopi ob zavojih, na sopotnikovi strani oz. podporo za preprečevanje stranskih trkovČe lahko preprečimo vse najpogostejše vrste nesreč, bo rezultat nešteto rešenih življenj. 

Seveda je zelo koristno obravnavati situacije z visokim tveganjem, preden pride do nesreče, zares uporabno orodje pri tem pa so lahko podatki.

Kako lahko podatki in digitalizacija prispevajo k varnejši vožnji tovornih vozil?

Napredek v tehnologiji prav tako omogoča lažje prepoznavanje tveganega vedenja in spodbuja varnejšo vožnjo, saj lahko podatki razkrijejo veliko o voznikovi tehniki ali voznih razmerah. Pogosti primeri nenadnega zaviranja in pospeševanja lahko na primer nakazujejo, da voznik uporablja agresiven slog vožnje ali pa je pogosto v stresni situaciji. Če se sistemi aktivne varnosti pri njem pogosto aktivirajo – tudi samo opozorila – to pomeni tudi, da je voznik izpostavljen večjemu tveganju za nesrečo.

 

Varnostna storitev družbe Volvo Trucks, ki je na voljo prek platforme Volvo Connect, zbira in uporablja tovrstne podatke za pridobivanje vpogledov v način vožnje. Na osnovi teh poročil je mogoče prepoznati področja za izboljšave in sprejeti ukrepe, kot je usposabljanje voznikov, za zmanjšanje tveganja prihodnjih nesreč. Če voznik na primer pogosto močno zavira, se lahko usposobi za vožnjo z boljšim predvidevanjem, kar bo prispevalo k temu, da bo na splošno varnejši voznik. Če se sistem aktivne varnosti pogosto aktivira v določenem križišču, lahko podjetje poišče boljšo rešitev ali celo sodeluje z lokalnimi oblastmi in načrtovalci, da bi našli načine, kako narediti križišče varnejše.

 

»Včasih se lahko vozniki znajdejo v potencialno nevarnih situacijah zaradi razmer na cesti in v prometu, včasih pa se morda tudi ne zavedajo nevarnih načinov vožnje,« pravi Johan Rundberg, storitev Vozni park in prevoz, Volvo Trucks. »Ne glede na to želimo prepoznati te situacije, da lahko raziščemo njihove temeljne vzroke. Seveda je zelo koristno obravnavati te situacije z visokim tveganjem, preden pride do nesreče, zares uporabno orodje pri tem pa so lahko podatki.«

 

Zakaj bodo vozniki vedno ključni za varnost v cestnem prometu

K varnosti v cestnem prometu največ prispeva voznik, ki mora biti vedno pozoren in odziven. Vendar pa so tudi najbolj usposobljeni in izkušeni vozniki vseeno ljudje in niso nezmotljivi ter nanje pogosto vplivajo okoliščine, ki jih ne morejo nadzorovati. Namen sistemov aktivne varnosti je podpirati voznike in dopolnjevati njihove sposobnosti. Navsezadnje je lahko ravno eno zgodnje opozorilo ali dodatna sekunda za odziv razlika med skorajšnjo nesrečo in nesrečo s smrtnim izidom.

Ali želite izvedeti več o tem, kako zmanjšati tveganje najpogostejših nesreč s sistemi aktivne varnosti? Prenesite naš informativni dokument, ki vsebuje:

●      osem najpogostejših prometnih nesreč in njihove vzroke;

●      primarne aktivne sisteme aktivne varnosti družbe Volvo Trucks, s katerimi skušamo nesreče preprečiti;

●      sekundarne sisteme za podporo vozniku, ki omogočajo varnejšo vožnjo.

informativni dokument : kako zmanjšati tveganje najpogostejših nesreč