Trucks

×

Nove aerodinamične izboljšave vozila Volvo FH – kako so bile izvedene

Posodobitve aerodinamične zasnove vozila Volvo FH bodo še dodatno zmanjšale ločevanje toka in tlačni upor ter s tem pomagale prihraniti še več goriva pri prevozih na velike razdalje.
Nove aerodinamične izboljšave vozila Volvo FH
Volvo FH z dodatno izboljšano aerodinamično zasnovo, ki vam pomaga prihraniti še več goriva.

Premagovanje zračnega upora pomembno prispeva k porabi goriva pri vožnji s hitrostmi od približno 50–60 km/h dalje. Vpliv na porabo goriva se eksponentno povečuje, hitreje ko vozite.
 

Aerodinamična zasnova je zato že dolgo eno od najpomembnejših področij družbe Volvo Trucks pri zmanjševanju porabe goriva njenih vozil. Inženirji v družbi se neprestano ukvarjajo z vetrovniki in simulacijami, da bi opredelili nadaljnje izboljšave. Eden od njihovih ključnih ciljev je upočasniti ločevanje tokov. To se zgodi, ko se plast zračnega toka loči od površine tovornjaka. Prej ko se loči, večji je zračni val za vozilom in s tem tlačni upor. Zmanjšanje in zakasnitev ločevanja toka zato zmanjšuje tlačni upor.

Upoštevati je treba dve vrsti zračnih tokov: poravnane in ločene.

»Tok se močno pospeši, ko se od točke mirovanja pred tovornjakom (visok tlak) premakne na stran (nizek tlak),« pojasnjuje Anders Tenstam, strokovnjak za aerodinamiko pri družbi Volvo Trucks. »Če tovornjak vozi s hitrostjo 90 km/h, lahko hitrost toka na vogalih doseže tudi 200 km/h. Zaradi tega so sprednji vogali zelo občutljivo območje in vsak majhen predmet ali vrzel lahko močno vpliva na celoten tok zraka.«
 

Pri najnovejših simulacijah in preskusih so inženirji družbe Volvo Trucks na zunanjosti tovornjaka odkrili številne majhne vrzeli in reže; če bi jih zatesnili, pa bi lahko še izboljšali aerodinamiko.

»Videli smo, da so lahko reže in vrzeli ključnega pomena, odvisno od tega, kje se nahajajo,« pravi Mattias Hejdesten, inženir in strokovnjak za aerodinamiko pri družbi Volvo Trucks. »Omogočajo pretok zraka za sprednjimi blatobrani, ki se nato odsesava v območjih z nizkim pritiskom na straneh kabine. Od tam lahko sproži ločitev toka, ko je v interakciji z zunanjim zračnim tokom.«
 

Da bi pomagali zajeziti te tokove uhajanja, so bila med različne sprednje blatobrane nameščena nova tesnila. Zaradi tega se na sprednjih vogalih vozila ne sproži ločevanje toka, kar pripomore k temu, da se zunanji tok dlje časa drži strani vozila. 

»Gre za obvladovanje majhnih podrobnosti.«

»Pri aerodinamiki tovornjakov gre za obvladovanje majhnih podrobnosti,« pravi Anders Tenstam. »Kabina tovornjaka je delovno mesto s številnimi pravnimi omejitvami in zahtevami, zato se nenehno bori za vsak milimeter razpoložljivega prostora, da bi vanj spravili vse bistvene funkcije.«
 

Z dodajanjem teh tesnil se ne izboljša le splošna aerodinamika, temveč se odprejo tudi dodatne možnosti za izboljšave v nadaljevanju vozila. Te izboljšave vključujejo podaljšanje vrat, ki zapolni praznino v prostoru za stopnice. Tako nastane ravna površina, na katero se pritrdi zunanji zračni tok, kar dodatno zmanjša ločevanje tokov. S širšimi kolesi in koloteki se doseže boljša poravnava, z novim blatnikom pa se zmanjša odmik od kolesa. Posledica tega je manjši odvodni tok iz predela blatnikov in s tem manjši aerodinamični upor. Poleg tega nove ukrivljene oblike pokrovov za nosilce ogledal z manjšimi luknjami na vrhu pomagajo zmanjšati ločevanje toka.
 

»Z izboljšanjem pogojev na sprednjem delu tovornjaka lahko nenadoma vidimo nekaj priložnosti za ohranjanje enakomernega toka tudi ob straneh,« pojasnjuje Mattias Hejdesten. »Če tega ne bi storili, bi bile koristi dodatnih aerodinamičnih izboljšav minimalne.«
 

Vsaka od teh aerodinamičnih izboljšav je bila optimizirana tako, da se medsebojno dopolnjuje. Čeprav bo vsaka posodobitev posebej prispevala k izboljšanju energetske učinkovitosti vozila in zmanjšanju porabe goriva, bodo prihranki, doseženi skupaj v enem paketu, večji od vsote vseh delov.
 

Želite izvedeti več o tem, kako zmanjšati porabo goriva? Preberite več tukaj.