Kot lastniku tovornjaka lahko servisna pogodba prispeva k veliko manj skrbi ter učinkovitejšemu in donosnejšemu poslovanju, vendar lahko izbirate med več možnostmi. To je tisto, o čemer morate razmišljati, ko izbirate najustreznejšo pogodbo.
Bistvo servisne pogodbe je, da zagotovi podaljšan čas delovanja in nižje stroške. Njihov namen je ponuditi varnost, stabilnost in brezskrbnost – a najboljša alternativa se lahko razlikuje glede na vaše delovanje in potrebe.
»Za nekatere servisna pogodba pomeni nudenje najboljše storitve ne glede na situacijo, medtem ko za druge pomeni možnost kalkulacij s fiksnimi, predvidljivimi stroški vsak mesec. Torej, ko analizirate ponudbe servisnih pogodb, je pomembno, da se vprašate, kakšno podporo potrebujete za svoje podjetje in nato izberite servisno pogodbo, ki vam nudi ustrezno podporo,« pravi Jonathan Cooper, podpredsednik servisnih pogodb pri Volvo Trucks.
Pomembno je, da se vprašate, kakšno podporo potrebujete za svoje podjetje in nato izberite servisno pogodbo, ki vam zagotavlja ustrezno podporo."
Kar zadeva servisne pogodbe, ni univerzalne rešitve. Prepričajte se, da je podjetje, ki ponuja pogodbo, pri oblikovanju ponudbe upoštevalo vaše posebne okoliščine. Pomembno je, da razumejo, kako uporabljate vaše vozilo. Na primer razmere na cestah, kjer deluje, geografsko območje, ki ga pokriva, vrsta pošiljke, ki jo prevaža. Te vrste dejavnikov bodo vplivale na pokritost, ki jo potrebujete.
Standardni paketi so pogosto na voljo po nizki ceni, vendar vključujejo dolg seznam izjem pri kritju, ki pri izbiri dodajo dodatne stroške. Preverite pogoje in določila ter ugotovite, kaj je zajeto in kaj ne, ter se prepričajte, da izpolnjuje vse vaše potrebe, preden primerjate cene.
Nekatere storitvene pogodbe pokrivajo samo okvaro komponent – ne splošne obrabe. Odvisno od vaših delovnih pogojev bi lahko imeli nekaj visokih računov za popravilo, če vaša pogodba ne krije tudi obrabe.
Takrat okvarjena komponenta povzroči drugo okvaro v vozilu. Nekatere servisne pogodbe nudijo popolno kritje in krijejo okvarjeni del in posledično škodo – vendar številne storitvene pogodbe krijejo samo začetno okvaro, stroške popravila posledične škode pa prepustijo stranki.
Dobavitelj mora spoštovati vse aktivne garancije za vgrajene dele, ne glede na status storitvene pogodbe. Prepričajte se, da ni nobenih določb, ki jim omogočajo, da se izognejo odgovornosti za dolžino garancije za dele, ko se servisna pogodba konča.
Brez servisne pogodbe lahko podjetje doletijo nenadni in nepričakovani računi za popravilo. Te je lahko težko predvideti v kalkulacijah in brez ustreznih prihrankov se finančna tveganja za podjetje povečajo. Servisna pogodba zmanjša nepredvidene stroške in lastnikom zagotovi stabilnost fiksnih mesečnih stroškov.
Pri servisni pogodbi so skupni pričakovani stroški servisiranja in popravila vozila porazdeljeni med trajanjem pogodbe. To pomeni, da se lahko mesečna naročnina za servisno pogodbo na začetku zdi visoka, ko je tovornjak nov in potrebuje nekaj popravil, vendar se bo dolgoročno izkazalo za stroškovno učinkovito z vidika TCO.
Redno servisiranje in vzdrževanje z uporabo originalnih delov v certificirani delavnici OEM bo pomagalo ohranjati vozilo v odličnem stanju in posledično povečati njegovo vrednost pri nadaljnji prodaji na trgu rabljenih vozil. To je pomemben dejavnik tudi pri izračunih skupne lastniške lastnine in bi vam moral pomagati določiti stroškovno učinkovitost storitvene pogodbe.
Z rednim servisiranjem in vzdrževanjem bo tovornjak deloval bolj učinkovito. Postopki, kot so nastavitev koles, vzdrževanje pravilnega tlaka v pnevmatikah, posodabljanje programske opreme, zagotavljanje pravilnih nivojev olja in čistega goriva ter namestitev pravilnih zračnih filtrov, bodo prispevali k manjši porabi goriva.
Preberite več o servisnih pogodbah Volvo Trucks ali se obrnite na najbližjega trgovca, če se želite pogovoriti o svojih možnostih za prilagojeno servisno pogodbo.