Trucks

Markus Fabiansson
2023-10-09
Tehnologija in inovacije Razpoložljivost Gospodarna poraba goriva
Author
Markus Fabiansson
Manager Services Offer

Kdaj bi morali vložiti v storitve upravljanja voznega parka?

Večji kot je vozni park tovornih vozil, bolj dragocen postane učinkovit sistem upravljanja voznega parka. Vendar kako velik mora biti vozni park, da je taka naložba pomembna? Ali bi morali tudi pri manjših voznih parkih razmisliti o storitvah upravljanja voznega parka?

Na splošno obstaja povezava med velikostjo voznega parka in pripravljenostjo za naložbo v storitve upravljanja voznega parka. Večji kot je vozni park, bolj zapletene so njegove dejavnosti, kar pomeni, da se lahko prednosti takih storitev kar najbolj izkoristijo. Po drugi strani pa manjša podjetja pogosto težje upravičijo naložbo in še naprej ročno upravljajo svoje vozne parke. Vendar lahko pri tem zamudijo številne prednosti današnjih storitev upravljanja voznega parka.

»Vsako podjetje z več kot enim tovornim vozilom mora pri delu upravljati vozni park in prevoze, kar na prvi pogled pomeni zagotavljanje, da so tovorna vozila, priklopniki in blago ob ustreznem času tam, kjer morajo biti,« pravi Markus Fabiansson, vodja ponudbe storitev pri družbi Volvo Trucks.

»Vendar pa v današnji dejavnosti to vključuje tudi analiziranje tehnik vožnje in učinkovitosti porabe goriva, usklajevanje vseh servisov, vzdrževanj in popravil vozil za čim večjo razpoložljivost, ohranjanje skladnosti z zakoni in zagotavljanje, da se določeno opravilo dodeli ustreznemu vozniku in tovornemu vozilu. Upravljanje vsega tega samo z ročnimi postopki je lahko zelo težko in zamudno.«

Kako so digitalizacija in vpogledi na podlagi podatkov spremenili storitve upravljanja voznega parka

 

V zadnjih letih so digitalna orodja izboljšala zmogljivosti upravljanja voznega parka in obseg razpoložljivih storitev. Omogočajo sprotno zbiranje in obdelavo podatkov, s čimer se lahko vsakodnevni prevozi poenostavijo ter se zmanjša količina dokumentacije in administracije. Podatke je na primer mogoče samodejno prenesti iz tahografa tovornega vozila in jih integrirati z drugimi sistemi, na primer voznikov delovni čas v sistem za obračun plač. S tem lahko prevozna podjetja prihranijo ure dela in administracije.

Digitalne storitve upravljanja voznega parka omogočajo tudi dostop do velikih količin podrobnih informacij, kar prinaša boljši vpogled v delovanje voznega parka. Obstajajo na primer digitalne rešitve, ki omogočajo spremljanje porabe goriva in vedenja voznika ter se uporabljajo za prepoznavanje vzorcev in področij izboljšav. Podobno omogočajo digitalne rešitve pregled emisij CO
2, po čemer vse bolj povprašujejo naročniki prevozov, prevozniki in pristojni organi.

Posledično vrednost storitev upravljanja voznega parka ni več samo v spremljanju tovornih vozil za velike vozne parke. Storitve so lahko v pomoč vsakemu podjetju – velikemu ali majhnemu.

Orodja za upravljanje voznega parka lahko pripomorejo k lažji administraciji, pa tudi k izboljšanju načrtovanja servisiranja in zmanjšanju porabe goriva. Upravljanje vsega tega samo z ročnimi postopki je lahko zelo težko.

Ali je lahko prevozništvo premajhna dejavnost za storitve upravljanja voznega parka?

Uvedba sistema za upravljanje voznega parka zahteva čas in ima svojo ceno. Ne le za same storitve, ampak tudi za zagotavljanje, da je na voljo ustrezno usposobljeno osebje za analiziranje podatkov, ki jih te storitve ustvarijo. Vendar pa se naložba lahko povrne zaradi večje razpoložljivosti in produktivnosti ter manjših stroškov in porabe goriva.

Čeprav so morebitne prednosti večje za večje vozne parke, je Markus ugotovil, da je te prednosti mogoče doseči pri vseh prevozniških podjetjih ne glede na velikost voznega parka. »Celo lastnik-voznik enega samega tovornega vozila si lahko z uporabo orodij za upravljanje voznega parka zagotovi večji nadzor nad vozilom. Orodja mu lahko zagotovijo uporabne podatke, s katerimi lahko lažje racionalizira svojo administracijo ter izboljša načrtovanje servisiranja in zmanjša porabo goriva.«

 

Preberite več o upravljanju voznega parka in nekaterih digitalnih storitvah, s katerimi si lahko pomagate pri poslovanju.