Volvo Trucks

SLOVENIJA

×

Nova tovorna vozila Volvo, ki delujejo na LNG, zagotavljajo enako zmogljivost kot dizelska tovorna vozila, vendar izpuščajo od 20 do 100 % manj emisij CO2

Volvo Trucks zdaj predstavlja težka tovorna vozila, ki delujejo na utekočinjeni zemeljski plin ali bioplin in izpolnjujejo zahteve Euro 6. Nova težka tovorna vozila zagotavljajo enake zmogljivost, vozne lastnosti in porabo goriva kot Volvova tovorna vozila z dizelskimi motorji. Poleg tega so emisije CO2 iz novih tovornih vozil za od 20 do 100 odstotkov manjše kot pri dizelskih tovornih vozilih, kar je odvisno od izbire goriva. Novi tovorni vozili Volvo FH LNG in Volvo FM LNG sta na voljo z motorjema z močjo 420 ali 460 KM za regionalne prevoze in prevoze na večje razdalje.
Volvo FH LNG Diesel

„Z novimi tovornimi vozili, ki delujejo na utekočinjeni zemeljski plin ali bioplin, lahko ponudimo alternativo z majhnim vplivom na podnebje, ki tudi izpolnjuje visoke zahteve glede zmogljivosti, varčne porabe goriva in dosega. To je kombinacija, ki jo naše stranke na področju regionalnih prevozov in prevozov na velike razdalje potrebujejo," pravi Lars Mårtensson, direktor službe za okolje in inovacije pri Volvo Trucks.

Namesto Ottovega motorja, ki je običajna rešitev pri vozilih na plin, tovorni vozili Volvo FH LNG in Volvo FM LNG poganjajo plinski motorji, ki uporabljajo tehnologijo Dieslovega krožnega procesa. To pomeni, da bo prevoznik z izbiro plinskih motorjev dobil enake vozne lastnosti, varčno porabo goriva ali zanesljivost. Volvov plinski motor z močjo 460 KM razvije največji navor 2.300 Nm, različica s 420 KM pa razvije 2.100 Nm. Te vrednosti so enake kot pri primerljivih Volvovih dizelskih motorjih. Poleg tega je tudi poraba goriva popolnoma primerljiva z Volvovimi dizelskimi motori. in za od 15 do 25 odstotkov manjša kot pri običajnih bencinskih motorjih.

Uporabljeno gorivo je  utekočinjen zemeljski plin (LNG) ali trudi bioplin, imenovan bio-LNG. Obe vrsti goriva vsebujeta metan. Pri uporabi bioplina se podnebni odtis lahko zmanjša za kar 100 odstotkov, pri uporabi zemeljskega plina pa za 20 odstotkov. To velja za emisije iz vozila med uporabo, imenovane tudi emisije od rezervoarja do koles.

Za zagotavljanje kar največjega dosega so rezervoarji napolnjeni z utekočinjenim zemeljskim plinom (LNG), ki je shranjen pod tlakom od 4 do 10 barov pri temperaturi od -140 do -125 °C. Različica z največjim rezervoarjem vsebuje dovolj utekočinjenega zemeljskega plina za doseg do 1.000 kilometrov . Polnjenje traja približno enako časa kot dolivanje dizelskega goriva. Med vožnjo se gorivo segreje in v rezervoarju se vzpostavi tlak, zaradi česar se gorivo pretvori v plin, preden se vbrizga v motor. Za vžig plina se v trenutku vbrizga doda majhna količina dizelskega goriva. Za doseganje 100­odstotnega zmanjšanja emisij CO2 je treba fosilno dizelsko gorivo zamenjati s hidrogeniziranimi rastlinskimi olji (HVO ) v kombinaciji z bio-LNG . 

Podjetje Volvo Trucks zdaj sodeluje z dobavitelji plina in strankami, da bi razširilo infrastrukturo LNG v Evropi. Ta prizadevanja imajo tudi politično podporo, ki jo zagotavljajo številne države in EU. Strategija za širitev infrastrukture LNG je vključena tudi v akcijske načrte Evropske komisije in držav članic za zagotavljanje dolgoročne oskrbe z energijo v Evropi.

„Zemeljski plin ponuja jasne prednosti za podnebje in je v številnih državah dostopen po konkurenčnih cenah, prav tako obstajajo zadostne rezerve zemeljskega plina za obsežno uporabo. Naša osredotočenost na vozila s pogonom na LNG ustvarja nove pogoje za naše stranke za opravljanje gospodarnih prevozov z varčno porabo goriva. Hkrati omogočamo znatno zmanjšanje vpliva prevozov s težkimi tovornjaki na podnebje," pravi Lars Mårtensson.

Prodaja tovornih vozil Volvo FM LNG in Volvo FH LNG se bo začela spomladi 2018.

Podatki o tovornih vozilih Volvo FH LNG in Volvo FM LNG

  • Razpoložljivi različici: vlačilci (4x2, 6x2, 6x4) in šasije s kabino (4x2, 6x2, 6x4) s skupno maso kompozicije vozila do 64 ton za regionalne prevoze in prevoze na večje razdalje.
  • Motor: Volvo G13C Euro 6. Šestvaljni vrstni motor s skupnim vodom z delovno prostornino 13 litrov, posamični injektorji z ločenimi šobami za plin in dizelsko gorivo. Na voljo s 420 KM/2.100 Nm in 460 KM/2.300 Nm.
  • Menjalnik: Volvo I-Shift.
  • Rezervoarji za gorivo: na voljo s 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) ali 205 kg (495 l) LNG za doseg do 1.000 km. Vgrajen je tudi majhen rezervoar za dizelsko gorivo.
  • Čiščenje izpušnih plinov: SCR in filter trdih delcev.
  • Tovorni vozili Volvo FH LNG in Volvo FM LNG sta pridobili homologacijo celotnega vozila in sta certificirani po evropskem standardu ECE R110.