Dolge ure na cesti zahtevajo od voznikov tovornjakov stalno pozornost. Volvo zdaj nadgrajuje sistem za pomoč vozniku pri opozarjanju, da bi izboljšal njegovo sposobnost zaznavanja in opozarjanja voznikov, ki kažejo znake nepozornosti ali zaspanosti. Cilj tega naprednejšega sistema je zagotoviti boljšo podporo voznikom in prispevati k večji varnosti v cestnem prometu.
Nadgrajen sistem za pomoč vozniku pri opozarjanju uporablja dve kameri za zaznavanje znakov zaspanosti ali nepozorne vožnje. Nova kamera za sledenje očem, ki je nameščena na vrhu stranskega zaslona v tovornjaku, zazna znake motenj in voznika opozori s pojavnim sporočilom in opozorilnim zvokom. Kamera, usmerjena naprej, ki je del trenutnega sistema za pomoč vozniku pri opozarjanju, spremlja vedenje med vožnjo in položaj tovornjaka glede na vozni pas in rob ceste. S tem zazna tipične značilnosti zaspanega ali raztresenega voznika.
»Po več urah vožnje je lahko težko ostati pozoren in osredotočen za volanom. Naša nadgrajena podpora vozniku pri opozarjanju je še boljša pri zaznavanju in opozarjanju voznika, ki kaže znake zaspanosti ali nepozornosti. Naš cilj je podpirati voznike in pomagati zaščititi tako njih kot ljudi, s katerimi si delijo cesto,« pravi Anna Wrige Berling, direktorica za prometno in proizvodno varnost pri Volvo Trucks.
»Nenehno razvijamo in uvajamo dodatne varnostne sisteme. Pri Volvo Trucks je naša dolgoročna vizija nič nesreč, varnost pa je v središču vsega, kar počnemo.«
Nadgrajena podpora vozniku pri opozarjanju že izpolnjuje posodobljeno varnostno zakonodajo EU, Splošno varnostno uredbo (GSR2) – vključno z drugim korakom, ki začne veljati julija 2026, ki zahteva, da so vsi tovornjaki v EU opremljeni z naprednimi sistemi za opozarjanje na nepozornost voznika (ADDW).Nova kamera za sledenje očem je aktivna pri hitrostih nad 18 km/h.
Nadgrajeni sistem za opozarjanje voznika bo standarden za težka tovornjaka Volvo (Volvo FH in FM) ter srednje težka tovornjaka (Volvo FL in FE) v EU in na nekaterih trgih zunaj EU, na primer na Norveškem, v Švici in Združenem kraljestvu. Poleg tega bo na voljo za naročilo tudi za druge trge. Novi sistem bo začel proizvajati novembra 2025. Zunaj EU bo Volvo še naprej ponujal današnji sistem za opozarjanje voznika s kamero, usmerjeno naprej.
Varnost je za Volvo Trucks osrednja vrednota, najbolje prodajana modela podjetja, Volvo FH in Volvo FM, pa sta na prvem varnostnem testu težkih tovornjakov Euro NCAP leta 2024 prejela najvišjo oceno petih zvezdic.
To je nadgrajeni sistem za opozarjanje voznika Volvo:
POVEZAVA do slik visoke ločljivosti
Ana Marolt, tel. +386 51 608 745, ana.marolt@volvo.com
Več slik in ostalih materialov je na voljo v medijskem središču Volvo Trucks: https://media.volvogroup.com/dam
Volvo Trucks s svojo celotno ponudbo srednje težkih in težkih tovornih vozil dobavlja celovite transportne rešitve za zahtevne profesionalne uporabnike. Podpora strankam je zagotovljena z globalno mrežo pooblaščenih serviserjev z 2.200 servisnimi točkami v več kot 130 državah. Proizvodnja tovornih vozil Volvo poteka v 12 državah po vsem svetu. Leta 2024 je bilo po vsem svetu izdobavljenih približno 134.000 tovornih vozil Volvo. Volvo Trucks je del skupine Volvo, enega vodilnih svetovnih proizvajalcev tovornih vozil, avtobusov, gradbene mehanizacije ter ladijskih in industrijskih motorjev. Skupina ponuja tudi storitve financiranja in servisiranja. Delovanje podjetja Volvo Trucks temelji na glavnih vrednotah, kot so kakovost, varnost in skrb za okolje. |