Trucks

Družba Volvo Trucks opaža povečano zanimanje za uporabo plina namesto dizla v težkih tovornih vozilih v Evropi

Avtoprevozniki in kupci prevoznih storitev se vse bolj zanimajo za zmanjšanje emisij CO2 in stroškov z uporabo hladnega utekočinjenega plina kot goriva. Zaradi tega bodo nova tovorna vozila Volvo FH in Volvo FM imela vgrajene motorje, ki delujejo na utekočinjeni zemeljski plin in bioplin, saj so ti enako zmogljivi kot dizelski motorji. Z uporabo bioplina je mogoče doseči brezogljični prevoz in zmanjšati emisije CO2 za do 100 %.
Družba Volvo Trucks opaža povečano zanimanje za uporabo plina namesto dizla v težkih tovornih vozilih v Evropi
Vozilo Volvo FH LNG, ki deluje na bioplin, omogoča brezogljične prevoze in zmanjšanje emisij CO2 za do 100 %.

Evropski zeleni dogovor (Green Deal) jasno nakazuje smer, v katero se mora premikati transportni sektor za čistejšo prihodnost, kar pomeni, da se mora uporaba fosilnih goriv enkrat končati. Posledično prevozniki in kupci prevoznih storitev vse bolj iščejo alternative dizlu.

»Danes so tovorna vozila na LNG najbolj tržno uspešna alternativa običajnim tovornim vozilom na dizel za prevoze težkih tovorov na velike razdalje. To gorivo je na voljo v zadostnih količinah in po konkurenčni ceni. S povečano uporabo tovornih vozil na plin se ustvarjajo ugodni pogoji za postopen prehod na utekočinjeni bioplin,« pove Lars Mårtensson, direktor službe za okolje in inovacije pri Volvo Trucks.

Pogonska linija družbe Volvo Trucks za utekočinjeni bioplin in zemeljski plin ima energijsko učinkovitost, ki je primerljiva z učinkovitostjo dizelskih vozil, vendar ustvarja bistveno manj emisij CO2. Z uporabo utekočinjenega bioplina, ki je znan tudi kot bio-LNG, se neto emisije zmanjšajo za do 100 odstotkov »od rezervoarja do koles«, medtem ko se z uporabo zemeljskega plina emisije zmanjšajo za približno 20 odstotkov »od rezervoarja do koles« v primerjavi s standardnim dizlom, ki se običajno uporablja v Evropi.

Za zmanjšanje odvisnosti od dizla so potrebne velike naložbe
Za proizvodnjo bioplina nefosilnega izvora je potrebno večje število proizvodnih obratov za anaerobno razgradnjo odpadkov z možnostjo ohlajanja plina za prehod v tekočo obliko. V različnih študijah je bilo izračunano, da bi lahko nekaj več kot 20 % dizla v Evropi do leta 2030 nadomestili z obnovljivim plinom v obliki plina bio-LNG. Število polnilnih postaj za utekočinjeni plin se nenehno povečuje in je že alternativa dizlu na mnogih poteh. Vendar pa mora število polnilnih postaj še naprej naraščati, da bo lahko v koraku s potrebami vedno večjega števila tovornih vozil na plin.

»Z vlaganjem v tovorna vozila na LNG dokazujemo, da je bio-LNG pomembna alternativa za zmanjšanje odvisnosti od fosilnega dizla. Vendar pa je za pospešitev prehoda na podnebno nevtralen prevoz treba še naprej vlagati v polnilne postaje za utekočinjeni plin in izvajati ukrepe za lažje vlaganje prevoznikov v težka vozila na plin,« poudarja Lars Mårtensson.

Oblasti v več evropskih državah so uvedle iniciative za podporo uporabe plina kot goriva v težkih tovornih vozilih. V Nemčiji je oprostitev plačila cestnega davka (MAUT) podaljšana do leta 2023. Švedska in mnoge druge države ponujajo različne finančne spodbude za naložbe v tovorna vozila na plin in polnilne postaje.

Dolgoročno je potrebna kombinacija goriv
Ker noben posamezni vir energije ni sposoben rešiti vseh izzivov, povezanih s podnebnimi spremembami, bodo tudi v prihodnje v uporabi različne vrste goriv in pogonskih sistemov.

»Za doseganje podnebne nevtralnosti je ključnega pomena uvajanje nove tehnologije. Delež tovornih vozil na LNG se bo v Evropi postopno povečeval. Vendar tovornjaki na plin ne bodo mogli izpolniti vseh izzivov v zvezi s prevozi. Elektromobilnost bo imela v prihodnje pomembno vlogo tako na lokalni kot tudi na regionalni ravni, pomemben dejavnik pri njeni širitvi pa bo razvoj baterij in polnilne infrastrukture,« pojasni Lars Mårtensson.

Elektromobilnost z uporabo vodikovih gorivnih celic lahko dolgoročno zmanjša potrebo po baterijah pri prevozih na velike razdalje.

»Čeprav je bil v tehnologiji vodikovih gorivnih celic dosežen obetaven napredek, še vedno obstajajo praktične in finančne ovire, ki jih je treba premagati, preden bodo na voljo pomembne podnebne koristi pri prevozu težkih tovorov,« pravi Lars Mårtensson.

Kljub vsem tehničnim napredkom na področju elektromobilnosti bo izboljševanje učinkovitosti motorjev z notranjim izgorevanjem še mnogo let igralo ključno vlogo pri zmanjševanju podnebnih vplivov.

»Z današnjimi motorji je že mogoče veliko storiti za zmanjšanje vpliva na podnebje. Tako lahko na primer nova in starejša tovorna vozila na dizel družbe Volvo uporabljajo HVO – biogorivo, ki proizvaja zelo malo neto emisij CO 2. Izziv je, da je razpoložljivost biogoriv še vedno tako omejena,« sklene Lars Mårtensson.

Povezava na slike visoke ločljivosti

Povezava do spletnega mesta Volvo Trucks

Povezana obvestila za medije:
2020-02-27: Volvo Trucks predstavlja novo generacijo težkih tovornih vozil, ki se osredotočajo na voznika
27. 2. 2020: Volvo Trucks predstavlja novo vozilo Volvo FH, ki je tovorno vozilo nove generacije, oblikovano po meri voznika
27. 2. 2020: Volvo Trucks predstavlja novo vozilo Volvo FM, ki voznike privabi z novo kabino in boljšo vidljivostjo
26. 9. 2017: Volvo Trucks: »Utekočinjeni plin je najboljša ozračju prijazna alternativa za težke regionalne prevoze in prevoze na velike razdalje, ki je razpoložljiva na trgu«

Za vse dodatne informacije se lahko obrnete na:

Ana Marolt, tel. +386 51 608 745, ana.marolt@volvo.com

 

 

Volvo Trucks s svojo ponudbo srednje težkih in težkih tovornjakov ponuja celovite transportne rešitve poklicnim in poslovnim uporabnikom. Podpora strankam je zagotovljena z globalno mrežo pooblaščenih serviserjev z 2.200 servisnimi točkami v več kot 130 državah. Proizvodnja tovornih vozil Volvo poteka v 12 državah po vsem svetu. Leta 2023 je bilo po vsem svetu izdobavljenih približno 145.000 tovornih vozil Volvo. Volvo Trucks je del skupine Volvo, enega vodilnih svetovnih proizvajalcev tovornih vozil, avtobusov, gradbene mehanizacije ter ladijskih in industrijskih motorjev. Skupina ponuja tudi storitve financiranja in servisiranja. Delovanje podjetja Volvo Trucks temelji na glavnih vrednotah, kot so kakovost, varnost in skrb za okolje.