Pričakovano naraščajoče povpraševanje po prevozih ustvarja pritisk na razpoložljivost usposobljenih voznikov po vsem svetu. V Evropi na primer je po ocenah približno 20 odstotkov vseh delovnih mest za voznika prostih. Da bodo lahko naše stranke lažje pridobile in ohranile najboljše voznike, smo se pri družbi Volvo Trucks močno osredotočili na razvoj novih tovornih vozil, da bodo še varnejša, učinkovitejša in privlačnejša delovna orodja za usposobljene voznike.
„Vozniki, ki varno in učinkovito upravljajo tovorno vozilo, so neprecenljiva prednost vsakega prevozniškega podjetja. Z odgovornim načinom vožnje se lahko zmanjšajo tako emisije CO2 in stroški goriva kot tveganje za nesreče, poškodbe ter nenačrtovane izpade. Z našimi novimi tovornimi vozili bodo vozniki lahko delali še varneje in produktivneje, našim strankam pa bodo dala tehtnejše argumente, ko bodo tekmovale za pridobitev najboljših voznikov,“ nadaljuje Roger Alm.
Raznoliki modeli tovornih vozil v ponudbi družbe Volvo Trucks so na voljo s številnimi modeli kabin in jih je mogoče optimizirati za najrazličnejše vrste prevozov. Kabine tovornih vozil za prevoze na velike razdalje so pogosto voznikov drugi dom. Tovorna vozila za regionalne prevoze so pogosto mobilne pisarne, medtem ko so tovorna vozila za gradbeništvo robustna in praktična delovna orodja. Zato so bile ključne točke pri razvoju vseh novih modelov tovornih vozil vidljivost, udobje, ergonomija, raven hrupa, manevrske sposobnosti in varnost. Zunanjost tovornih vozil je bila nadgrajena tako, da s privlačnim videzom odraža lastnosti novih tovornih vozil.
Nova kabina z več prostora in boljšo vidljivostjo – Volvo FM in Volvo FMX
Novi vozili Volvo FM in Volvo FMX imata povsem novi kabini in številne enake funkcije zaslona instrumentne plošče kot večja Volvova tovorna vozila. Prostornina notranjosti je za do en kubični meter večja, kar zagotavlja več udobja in delovnega prostora. Vidljivost je zdaj po zaslugi večjih oken, nižjih vrat in novih ogledal še boljša.
Volanski obroč je opremljen s funkcijo nagiba, ki vsakemu vozniku omogoča boljšo prilagodljivost položaja za vožnjo. Spodnja postelja v spalni kabini je vgrajena višje kot prej, kar zagotavlja več udobja in ustvarja dodaten odlagalni prostor pod posteljo. Dnevna kabina ima nov 40-litrski predal z notranjo osvetlitvijo na zadnji steni. V kabini je poskrbljeno za še več udobja z izboljšano izolacijo, ki kabino ščiti pred mrazom, vročino in motečim hrupom, medtem ko klimatska naprava z ogljenim filtrom, ki jo upravlja tipalo, v vseh razmerah zagotavlja kakovosten zrak.
Vsi modeli so opremljeni z novim voznikovim vmesnikom
Voznikov prostor ima zdaj popolnoma nov vmesnik za informacije in komunikacijo, ki zmanjšuje stres ter motnje tako, da olajša pregled in upravljanje različnih funkcij. Prikaz instrumentne plošče je popolnoma digitalen z 12-palčnim zaslonom, ki vozniku omogoča, da v vsakem trenutku izbere potrebno informacijo. Na dosegu voznikovih prstov je tudi dodatni 9-palčni stranski zaslon za informacije in razvedrilo, navigacijo, informacije o prevozu ter nadzor s kamerami. Funkcije je mogoče upravljati z gumbi na volanu, glasovnim nadzorom ali zaslonom na dotik in nadzorno ploščo zaslona.
Izboljšani varnostni sistemi za preprečevanje nesreč
Varnost je še izboljšana z rešitvami, kot so prilagodljivi dolgi žarometi za Volvo FH in Volvo FH16. Volvo Trucks je prvi proizvajalec tovornih vozil, ki je predstavil to rešitev. Sistem izboljša varnost vseh udeležencev v prometu tako, da samodejno izklopi izbrane segmente dolgega svetlobnega snopa LED, ko se tovorno vozilo približa nasproti vozečim vozilom ali vozilu pred sabo.
Vožnjo olajšata tudi izboljšani prilagodljivi tempomat (ACC), ki deluje vse do popolne zaustavitve, in tempomat za vožnjo po klancu navzdol, ki samodejno vklopi kolesne zavore, če je potrebna dodatna zavorna sila za ohranjanje stalne hitrosti pri spustu po klancu. Elektronsko upravljani zavorni sistem (EBS), ki je predpogoj za varnostno opremo, kot sta opozorilo pred trkom z zaviranjem v sili in elektronski program stabilnosti, je odslej del serijske opreme novih tovornih vozil. Tudi dinamični krmilni sistem Volvo z varnostnima sistemoma pomoč za vzdrževanje smeri znotraj voznega pasu in podpora stabilnosti je na voljo kot dodatna oprema. Sistem prepoznavanja prometnih znakov zazna in na zaslonu instrumentne plošče prikazuje prometne znake, med drugim za omejitve hitrosti in prehitevanja ter vrsto ceste.
Vidljivost je mogoče še dodatno izboljšati tako, da dodate kamero na sopotnikovi strani, ki se vklopi ob zavojih in na stranskem zaslonu prikazuje dodaten pogled na stranski del tovornega vozila.
Varčni motorji in alternativni pogonski sklopi
Pomembna dejavnika za prevozniška podjetja sta tako okolje kot varčnost. Ker ne bo enega samega vira energije, ki bi reševal vse težave podnebnih sprememb, in ker so za različne segmente prevozništva in prevoze potrebne raznolike rešitve, bo v bližnji prihodnosti še naprej vzporedno obstajalo več vrst pogonskih sklopov.
Na mnogih trgih sta Volvo FH in Volvo FM na voljo z motorjem na LNG, ta izpolnjuje zahteve standarda Euro 6, ki omogoča varčno porabo goriva in zmogljivost, kar je primerljivo z Volvovimi enakovrednimi dizelskimi tovornimi vozili, vendar z veliko manjšim vplivom na podnebje. Plinski motor lahko poganja bioplin, ki zmanjša emisije CO2 za do 100 odstotkov, ali zemeljski plin, ki zmanjša emisije CO2 za do 20 odstotkov v primerjavi z Volvovimi enakovrednimi dizelskimi tovornimi vozili. To velja za emisije vozila med uporabo, imenovane tudi emisije od rezervoarja do koles.
Novi Volvo FH je mogoče prilagoditi tudi z novim varčnim dizelskim motorjem Euro 6, ki je vključen v paket I-Save in omogoča znatne prihranke goriva in veliko manj emisij CO2. Pri prevozih na velike razdalje na primer novi Volvo FH z opremo I-Save združuje nov motor D13TC s paketom funkcij in lahko tako zagotovi varčnejšo porabo goriva za do 7 %*. Na voljo so tudi izboljšave za različici Euro 3 in 5 s funkcijami, kot je Volvo Torque Assist.
*Trditev o varčnejši porabi goriva je izračunana na podlagi primerjave stroškov dizelskega goriva in sredstva AdBlue za D13TC Euro 6 generacije D s paketom za gorivo za prevoze na velike razdalje (I-Save) s stroški motorja D13 eSCR Euro 6 generacije D brez paketa za gorivo za prevoze na velike razdalje. Dejanska varčnost porabe goriva se lahko razlikuje glede na številne dejavnike, kot so voznikove izkušnje, uporaba tempomata, izvedba vozila, tovor vozila, dejanska topografija, vzdrževanje vozila in vremenske razmere.
POVEZAVA do filma o celotni ponudbi
POVEZAVA do slik visoke ločljivosti
POVEZAVA do dodatnih izdaj izdelkov; Volvo FH16, Volvo FM in Volvo FMX
Lidija Supek Koršoš,
Tel. +385 1 3867 672,
lidija.supek@volvo.com
Volvo Trucks nudi popolne transportne rešitve poklicnim in poslovnim uporabnikom za širok spekter dejavnosti. Podpora strankam je zagotovljena z globalno mrežo pooblaščenih serviserjev z 2.100 servisnimi točkami v več kot 130 državah. Proizvodnja tovornih vozil Volvo poteka v 14 državah po vsem svetu. Leta 2019 je bilo po vsem svetu izdobavljenih približno 131.000 tovornih vozil Volvo. Podjetje Volvo Trucks je član skupine Volvo, ki je med vodilnimi svetovnimi proizvajalci gospodarskih vozil, avtobusov, gradbene mehanizacije ter ladijskih in industrijskih motorjev. Skupina zagotavlja tudi storitve financiranja in servisiranja. Delovanje podjetja Volvo Trucks temelji na glavnih vrednotah, kot so kakovost, varnost in skrb za okolje.