„Z uvedbo modela Volvo FE Electric bomo imeli široko ponudbo tovornih vozil na električni pogon za mestne prevoze in bomo naredili še en strateški korak naprej pri razvoju celovite ponudbe na področju rešitev prevoza na električni pogon. To odpira vrata novim oblikam sodelovanja z mesti, ki imajo cilj izboljšati kakovost zraka, zmanjšati hrup prometa in zmanjšati zastoje ob prometnih konicah, saj bo zgodaj zjutraj ali pozno ponoči mogoče opravljati tihe komercialne prevoze brez emisij iz izpušne cevi," pravi Claes Nilsson, predsednik družbe Volvo Trucks.
Prvi model Volvo FE Electric, tovorno vozilo za odvoz odpadkov z nadgradnjo, ki je bila razvita skupaj s podjetjem Faun, največjim evropskim izdelovalcem nadgradnje za tovorna vozila, bo zapeljal na cesto v začetku leta 2019 v drugem največjem nemškem mestu Hamburgu.
„Mesto Hamburg, ki je bilo leta 2011 izbrano za evropsko zeleno prestolnico, si je dalj časa uspešno prizadevalo za izboljšanje zelenega in trajnostnega urbanega razvoja v širšem obsegu. To se ne nazadnje nanaša tudi na prevozni sektor, kjer se avtobusi na električni pogon Volvo že uporabljajo v javnem prometnem omrežju. Zaradi izkušenj in ciljev, ki izhajajo iz tega podviga, je Hamburg zelo zanimiv partner za nas," pravi Jonas Odermalm, podpredsednik proizvodnega programa za modela Volvo FL in Volvo FE pri Volvo Trucks.
Prof. dr. Rüdiger Siechau, generalni direktor podjetja Stadtreinigung Hamburg, v električnih tovornih vozilih za mestne prevoze vidi velik potencial za okoljske koristi.
„Danes vsako od naših 300 običajnih vozil za odvoz odpadkov izpušča približno 31.300 kg ogljikovega dioksida na leto. Tovorno vozilo za odvoz odpadkov na električni pogon z akumulatorjem, ki omogoča prevoze v celotni osem- do deseturni izmeni, je tehnološki dosežek. Še ena prednost je dejstvo, da podjetje Stadtreinigung Hamburg proizvaja podnebno nevtralno električno energijo, ki jo je mogoče uporabljati za polnjenje akumulatorjev."
Novo tovorno vozilo Volvo FE Electric bo na voljo v več različicah za različne vrste prevozov. Tako bo denimo na voljo različica z Volvovo kabino z nizkim vhodom, ki vozniku omogoča lažje vstopanje v kabino in izstopanje iz nje ter suveren pregled nad drugimi udeleženci v prometu. Za izboljšano delovno okolje poskrbita nizka raven hrupa in vožnja brez tresljajev. Zmogljivost akumulatorja je mogoče optimizirati tako, da ustreza posameznim potrebam, polni pa se iz električnega omrežja ali na postajah za hitro polnjenje.
„Naše celovite rešitve za prevoz na električni pogon so zasnovane tako, da ustrezajo posebnim potrebam posamezne stranke in posameznega mesta. Poleg vozil bomo ponudili tudi vse od analize poti do storitev in financiranja prek mreže pooblaščenih prodajalcev in servisnih delavnic po vsej Evropi. Prav tako smo sklenili tesna partnerstva z dobavitelji infrastrukture za polnjenje," pravi Jonas Odermalm.
Podatki o tovornih vozilih na električni pogon Volvo Trucks
Volvo FE Electric
• Tovorno vozilo s popolnoma električnim pogonom za distribucijo, odvoz odpadkov in druge vrste uporabe v mestnih okoljih, največja dovoljena skupna masa 27 ton.
• Pogonski sklop: dva električna motorja z največjo močjo 370 kW (trajno izhodno močjo 260 kW), menjalnik Volvo z dvema prestavama. Največji navor električnega motorja: 850 Nm. Največji navor na zadnji osi: 28 kNm.
• Shranjevanje energije: litij-ionski akumulatorji z zmogljivostjo 200-300 kWh.
• Doseg: do 200 km.
• Polnjenje: Na voljo sta dva različna sistema polnjenja. CCS2: največja moč polnjenja z enosmernim tokom: 150 kW. Polnjenje z majhno močjo: največja moč polnjenja z izmeničnim tokom: 22 kW.
• Čas polnjenja: od praznih do popolnoma napolnjenih akumulatorjev (300 kWh): CCS2 150 kW pribl. 1,5 ure, polnjenje z majhno močjo pribl. 10 ur.
Volvo FL Electric
• Tovorno vozilo s popolnoma električnim pogonom za distribucijo, odvoz odpadkov in druge vrste uporabe v mestnih okoljih, največja dovoljena skupna masa 16 ton.
• Pogonski sklop: električni motor z največjo močjo 185 kW (trajno izhodno močjo 130 kW), menjalnik Volvo z dvema prestavama. Največji navor električnega motorja: 425 Nm. Največji navor na zadnji osi: 16 kNm.
• Shranjevanje energije: litij-ionski akumulatorji s skupno zmogljivostjo 100-300 kWh.
• Doseg: do 300 km.
• Polnjenje: Na voljo sta dva različna sistema polnjenja. CCS2: največja moč polnjenja z enosmernim tokom: 150 kW. Polnjenje z majhno močjo: največja moč polnjenja z izmeničnim tokom: 22 kW.
• Čas polnjenja: od praznih do popolnoma napolnjenih akumulatorjev: hitro polnjenje 1-2 uri (polnjenje z enosmernim tokom), nočno polnjenje do 10 ur (polnjenje z izmeničnim tokom) ob največji zmogljivosti akumulatorjev 300 kWh.
Preberite več o elektromobilnosti:
http://www.volvotrucks.com/electromobility