Volvo Trucks

SLOVENIJA

×

„Pomeni veliko razliko“: izjemni prihranki goriva in dodatka AdBlue na zahtevnih finskih cestah

| Čas za branje: 4,5 minute | Čas za branje: 4,5 minute
Finsko podjetje Kuljetusliike Antti Airaksinen je za distribucijo hrane pred kratkim začelo uporabljati Volvo FH z opremo I-Save. Od takrat se je poraba goriva zmanjšala za 4,5 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar močno vpliva na dobičkonosnost podjetja.

Volvo FH se v mirnem, meglenem popoldnevu pelje po odmaknjenih, zasneženih gozdnih cestah vzhodne Finske. Za volanom je Toni Korhonen, ki bo trgovinam v majhnih vaseh okrog mesta Kuopio s približno 120.000 prebivalci dostavil dodatno zamrznjeno hrano. 

„Tukajšnje ceste so težavne, debela plast snega prekrije veliko hribov in ostrih ovinkov. Pogosto se moram ustavljati, tudi več kot desetkrat v enem majhnem kraju. Zaradi tega lahko porabim veliko goriva.“

Sredi leta 2018 je podjetje Kuljetusliike Antti Airaksinen (kar v slovenščini pomeni Antti Airaksinen transport) kupilo prvi Volvo FH z opremo I-Save kot del programa za preskušanje na terenu. Vgrajeni motor D13 Turbo Compound porabi odvečno energijo za zagotavljanje več navora, zato je tovorno vozilo močno in varčno z gorivom.

„Novo tovorno vozilo je že močno vplivalo na naše poslovanje,“ pravi Antti Airaksinen, generalni direktor družinskega podjetja, ki ga je ustanovil leta 1990.

„Razlika v porabi goriva je 4,5 litra na 100 prevoženih kilometrov. Če tovorno vozilo pri ustrezni vožnji porabi 4,5 litra manj dizelskega goriva, se to pri porabi dveh milijonov litrov na leto močno pozna.“ 

Vsako tovorno vozilo v podjetju na leto prevozi od 180.000 do 250.000 kilometrov, zato se Antti močno osredotoča na varčevanje z gorivom, pri čemer porabo goriva in slog vožnje vsakega voznika spremlja prek sistema upravljanja voznih parkov Dynafleet družbe Volvo Trucks. Posebno pozornost posvečajo zmanjševanju časa delovanja v prostem teku, da bi čim bolj izkoristili porabljeno gorivo. Izklop motorja v prostem teku je le ena od funkcij, vključenih v opremo I-Save, in po mnenju Anttija pomeni veliko prednost.

Novi Volvo FH z opremo I-Save je med ekipo že postal priljubljen. „Našim voznikom je novo tovorno vozilo zelo všeč,“ se nasmehne Antti Airaksinen. „Močno hvalijo njegov navor pri nizkem številu obratov. Med vožnjo navkreber je manj prestavljanja. Naši tričlanski ekipi je tovorno vozilo tako všeč, da ga ne želijo prepustiti nadomestnim voznikom.“

Približno 90 odstotkov prihodkov Anttijevega podjetja prihaja iz prehrambene industrije. Njihova vozila večinoma delujejo na Finskem, čeprav eno pokriva države Beneluksa. Vozila redno vozijo od finskega glavnega mesta Helsinki do mesta Kuopio. Dostave potekajo iz mesta Kuopio v majhna mesta in vasi v bližini.

Vozniki novo tovorno vozilo Volvo FH z opremo I-Save uporabljajo dolge ure v treh izmenah šest dni na teden. „Podeželska vzhodna Finska v najgloblji zimi je velik izziv,“ pravi Antti Airaksinen. „Pri naših dostavah se močno pozna, da imamo na voljo tako močno in hkrati varčno tovorno vozilo. Prav tako smo zelo veseli, da Volvo v mestu Kuopio ponuja centralizirano servisiranje in vzdrževanje. Lokalne garaže so izjemno prilagodljive, kar je za nas zelo koristno.“

Še ena funkcija motorja D13TC, ki jo vozniki zelo cenijo, je hlajen sistem recirkulacije izpušnih plinov, ki zmanjšuje količino dušikovih oksidov, ki nastajajo med procesom izgorevanja. Zaradi tega tovorno vozilo porabi manj dodatka AdBlue. „Motor porabi 50 odstotkov manj dodatka AdBlue kot prejšnji modeli, kar seveda upoštevamo pri skupnih prihrankih,“ pravi Antti Airaksinen. „Ko bomo premagovali večje razdalje, se veselimo, da bo I-Save še bolj prispeval k dobičkonosnosti podjetja.“ 

Na cesti se voznik Toni Korhonen proti vasici Kaavi odpravi s pošiljko zamrznjenega kruha. 

Tovorna vozila vozi že pet let, od tega štiri leta pri podjetju Kuljetusliike Antti Airaksinen. Pogosto opravlja dostave v majhne kraje okoli Kuopia. „Tukaj je zelo lepo in odmaknjeno. Vesel sem, da sem za volanom tako zanesljivega tovornega vozila. Vozil sem tovorna vozila drugih znamk, toda v Volvu sta mi všeč dober položaj in udobje med vožnjo,“ pravi in doda: „Šest mesecev vozim Volvo FH z opremo I-Save. Moji sodelavci in jaz občudujemo njegov navor pri nizkem številu obratov in moč pri vožnji navkreber. Moja ekipa želi to tovorno vozilo zase. Ne bomo ga prepustili nikomur drugemu!“

 

Približan posnetek Volva FH z opremo I-Save, ki zavija na zasneženo cesto

Kuljetusliike Antti Airaksinen Oy
Ustanovljeno:
1990
Lastnik: Antti Airaksinen
Število zaposlenih: 80, od tega 50 voznikov
Tovor: zamrznjeno in temperaturno nadzorovano blago
Število tovornih vozil: 27, od tega 23 tovornih vozil Volvo
Največja stranka: Kesko
Zgodovina: družinsko podjetje je bilo ustanovljeno marca 1990 v mestu Kuopio na Finskem. Najprej so dostavljali tako doma kot v tujini, leta 1997 pa so se osredotočili zlasti na dobavo doma.
Storitve: podjetje se je specializiralo za distribucijo zamrznjene in temperaturno nadzorovane hrane ter upravlja 26 togih tovornih vozil priklopnikov, od katerih so skoraj vsa znamke Volvo.

Volvo FH z opremo I-Save
Volvo FH z opremo I-Save je najbolj varčno vozilo za dolge razdalje podjetja Volvo Trucks do zdaj. Njegov motor D13TC in posodobljene funkcije za varčevanje z gorivom so bili zasnovani za znižanje stroškov goriva do sedem odstotkov. Motor D13TC uporablja tehnologijo Turbo Compound, ki jo najdemo v visokozmogljivih letalskih motorjih, prilagojeno za uporabo na cestah. Enota TC ponovno uporabi odvečno toploto in energijo izpušnih plinov tovornega vozila. Tudi celoten pogonski sklop je bil umerjen za najnižjo porabo goriva, nova zasnova batov pa zagotavlja manjšo izgubo toplotne energije. Poleg tega oprema I-Save združuje najsodobnejše tehnologije družbe Volvo Trucks, kot sta na zemljevidih zasnovana programska oprema I-See in tempomat I-Cruise s tehnologijo I-Roll. Posebej primeren je za voznike na dolge razdalje, ki običajno prevozijo več kot 120.000 km na leto.