Volvo Trucks

SLOVENIJA

×

S pogodbo Volvo Flexi-Gold se tovorna vozila Michaela Vermaaka nikoli ne ustavijo

| Čas za branje: 5 minut | Čas za branje: 5 minut
Pri južnoafriškem kmetu Michaelu Vermaaku je za uspeh najpomembnejša razpoložljivost. Lastni vozni park tovornih vozil Volvo FH s pogodbo Flexi-Gold mu pomaga zagotavljati donosnost in ostati korak pred konkurenco.

„Pri kupovanju tovornega vozila sem pozoren na tri stvari: servis, porabo goriva in odprodajno vrednost. Najpomembnejši med njimi je zame servis,“ pravi Michael Vermaak med hojo proti velikemu silosu s koruzo. 

Zgodaj zjutraj sonce vzide za gorami, ki označujejo meje 2.000-hektarskega posestva kmeta četrte generacije. Njegovih sedem tovornih vozil eno za drugo naložijo s pridelki za dostavo strankam po vsej provinci Eastern Cape. Veliki oblaki prahu se dvigujejo za tovornimi vozili, ko se odpeljejo po ovinkasti makadamski cesti, ki se oddaljuje od kmetije.

V Južni Afriki je sušno obdobje, provinco Eastern Cape pa je prizadela huda suša. Za kmete, kot je Michael, je to lahko usodno, saj posluje v časovnih obdobjih, v katerih mora pridelke namakati, pobrati, zapakirati in dostaviti. Michael je izziv neprijaznega južnoafriškega podnebja premagal s postavitvijo dveh vodnih turbin in velikega rezervoarja za shranjevanje vode iz bližnjega kanala reke Fish River. Tako njegova kmetija ni odvisna od energije iz električnega omrežja in je popolnoma samozadostna pri pridobivanju energije. 

Zaupanje je nekaj, kar si je treba prislužiti. Prodaja je samo prvi del. Stranki morate biti vedno na voljo.

V sušnih obdobjih posestva napaja iz rezervoarja, zato se izogne slabši kakovosti pridelkov. Enaka odločenost, da postane učinkovitejši, je botrovala tudi temu, da se je pred približno 17 leti odločil, da bo izdelke dostavljal sam.

„Velika prednost tega, da imamo svoja tovorna vozila, je zagotavljanje pravočasnih dostav. Zagotavljanje boljše storitve strankam pomeni, da lahko za izdelke iztržimo več,“ pravi Michael in dodaja: „Ker smo kmetje, je naše delo sezonsko. Poleti v kratkem časovnem obdobju od šestih do osmih dni požanjemo na dan do 600 ton pšenice. Vsak izpad v tem obdobju lahko pomeni izgubo več milijonov randov.“

 

Lastnik Michael Vermaak in vodja prodaje v družbi Volvo Koos Van Rooyen se stoje pogovarjata ob prikolici

Zagotavljanje razpoložljivosti je najbolj pomembno in Michael je zadovoljen z dolgoročnim sodelovanjem z družbo Volvo Trucks ter vodjo prodaje Koosom Van Rooynom. Sodelujeta že od leta 2004, ko je Michael od znancev izvedel za Koosa. 

Michael razloži, da je Koos drugačen od večine prodajalcev, ki jih je spoznal, saj je vedno pripravljen pomagati. „Kadar koli pride do težav, jih odpravi. Zagotavlja nam odlično storitev in zato ostajamo zvesti njemu ter družbi Volvo,“ še doda Michael.

 

Volvo FH se pelje mimo zelenega polja, ki ga zaliva namakalnik

Za Koosa Van Rooyna sta iskrenost in trud za stranko temelja uspešnega sodelovanja. „Zaupanje je nekaj, kar si je treba prislužiti. Prodaja je samo prvi del. Ves čas morate biti na voljo stranki in ji vsak dan nuditi popolno podporo,“ pravi.

Koos razloži, da je sezonska narava Michaelovega poslovanja tipična za južnoafriške prevoznike. Zaradi tega je družba Volvo Trucks sestavila novo servisno pogodbo
Flexi-Gold. Pri novi pogodbi se načrtovani servisi in stroški pogodbe prilagajajo vzorcu voženj, tako da so servisi in plačila usklajeni z denarnim tokom vsake stranke.

„Pogodba Flexi-Gold je mojemu transportnemu podjetju v veliko pomoč. Poslovanje je postalo preprostejše, sam pa imam veliko manj odgovornosti. Pomaga nam tudi pri denarnem toku – ko prevažamo manj, tudi plačujemo manj. Volvo poskrbi za načrtovanje servisov in vzdrževanje, da se lahko osredotočim na razvoj podjetja in uvajanje novih tehnologij,“ je še dodal Michael.

Čeprav je že izpolnil svoje otroške sanje o 2.000 hektarjev veliki kmetiji, ima še vedno načrte za širitev. V naslednjih nekaj letih bo postavil še dve turbini. Tako bo lahko zgradil dodatne mlekarne in namesto 1.500 pomolzel 5.000 krav. Ko je leta 1992 prevzel posestvo, ki ga je njegov oče kupil samo nekaj mesecev pred smrtjo, in na 10 hektarjih zemlje začel gojiti krompir, je veliko ljudi menilo, da mu ne bo uspelo.

Pogodba Flexi-Gold je mojemu transportnemu podjetju v veliko pomoč. Poslovanje je postalo preprostejše, sam pa imam veliko manj odgovornosti.

„Bili so prepričani, da je gojenje krompirja slaba ideja, in mi govorili, da bom v enem letu bankrotiral. Namesto tega je bila to moja velika priložnost. Verjetno sem se do neke mere želel dokazati samemu sebi in jim pokazati, da se motijo. Morda to še vedno počnem,“ razloži.

In doda: „Obožujem kmetijstvo. Vedno pravim, da nimam službe, ampak hobi. Zaradi tega nikoli ne čutim, da moram na počitnice. Zelo sem ponosen na svoje zveste zaposlene. So velik del mojega uspeha.“ 

Michael z optimizmom govori o prihodnosti svoje kmetije. Dolgoročno upa, da se bo varnost v Južni Afriki izboljšala, da se bodo rasne težave razrešile in da bodo njegovi otroci začeli kmetovati z njim. 

Priznava tudi, da se spopadajo z izzivi, največji med njimi pa so trenutno ceste. Ne samo zaradi nizke kakovosti, temveč tudi zaradi nedavnih groženj voznikom tovornih vozil. „V zadnjem času je začelo postajati bolj nevarno,“ pravi.

Nekaj ur vožnje od kmetije Michaelov upravitelj voznega parka Nardus Rademeyer dostavlja tovor. Vožnja je nemirna, saj se tovorno vozilo večinoma pelje po manjših makadamskih cestah različne kakovosti. Prah je povsod, tudi znotraj tovornega vozila. 

„Vsakič, ko Volvo servisira eno od naših tovornih vozil, morajo zračne filtre zamenjati z novimi,“ pravi Nardus in pokaže proti suhi pokrajini, ko mu v vidno polje skoči majhna opica. V Južni Afriki je to kljub ograjam, ki ločujejo večino cest od okoliške divjine, pogost prizor. 

Razloži, da je zaradi velikega števila razlogov vožnja po teh cestah vsak dan izziv in da mora biti vedno zelo pozoren. Prilagajati se mora kakovosti cest, da prihrani gorivo, hkrati pa mora tovor dostaviti pravočasno.

„Vesel sem, da vozimo tovorna vozila Volvo FH. Ne samo zato, ker je vožnja z njimi prijetna, ampak tudi zaradi servisov. Vem, da nas Volvo nikoli ne bo pustil na cedilu in da nam bo ob morebitni okvari takoj pomagal.“ 

 

Volvo FH se pelje po suhi južnoafriški pokrajini

Michael Vermaak Boerdery
Ustanovljeno: 
1992.
Lastnik: Michael Vermaak.
Število zaposlenih: 200 (od tega 7 voznikov).
Tovor: koruza, krompir, pšenica, lucerna in mlečni izdelki.
Število tovornih vozil: 7 (vsa Volvo FH 440 6x4).
Zgodovina: podjetje Michael Vermaak Boerdery je bilo leta 1992 ustanovljeno kot majhna kmetija in se razširilo s kupovanjem sosednjih zemljišč. Danes je kmetija velika 2.000 hektarjev in je ena največjih v provinci Eastern Cape.
Storitve: pridelava in dostava kmetijskih pridelkov, vključno s krompirjem, koruzo, pšenico in mlečnimi izdelki, strankam v provincah Eastern ter Western Cape.   


Pogodba Volvo Flexi-Gold
Pri pogodbi Volvo Flexi-Gold se načrtovani servisi in stroški pogodbe prilagajajo vzorcu voženj, tako da so servisi in plačila usklajeni z denarnim tokom.