Volvo Trucks

SLOVENIJA

×

Novi Volvo FH z opremo I-Save: izkoristek goriva na dolge razdalje v najboljši izdaji

| 6 Čas za branje | 6 Čas za branje
Novi Volvo FH s sistemom I-Save lahko stroške goriva zmanjša za do sedem odstotkov. Njegova skrivnost? Gre za trenutno najvarčnejše tovorno vozilo podjetja Volvo Trucks, k čemur prispevajo stroga preizkušanja, edinstven motor D13TC in številne posodobljene funkcije za varčevanje z gorivom.
Volvo FH s sistemom I-Save združuje motor Volvo D13TC s tehnologijo Turbo Compound in več visokotehnoloških funkcij, vključno s posodobljenima sistemoma I-See in I-Cruise.

Na avtocesti na Švedskem se tovorno vozilo pelje proti zahodu do skrivne preizkusne steze. Za volanom je Lars Sjöö, glavni projektni vodja pri Volvo Trucks. Skupaj z ekipo predanih inženirjev izvaja še zadnjo fazo preizkušanja novega Volva FH s sistemom I-Save. Vsa oprema tega vozila, od novih zadnjih osi z nizkim notranjim trenjem do notranje oblike batov, je zasnovana tako, da zagotavlja varčno porabo goriva. 

„Po več desetletjih dela na področju porabe goriva v podjetju Volvo Trucks ni nobenega čarobnega vijaka, ki bi ga lahko nastavili, da bi prihranili do sedem odstotkov stroškov za gorivo. Namesto tega gre za vprašanje, kako z inovacijami in natančnim prilagajanjem priti do še tako na videz nepomembnega delčka odstotka,“ pravi Lars Sjöö.

Ključ za majhno porabo goriva je motor D13TC s tehnologijo Turbo Compound, ki se uporablja v zelo močnih motorjih zračnih plovil in je bila prilagojena za cesto. Preprosto povedano, enota Turbo Compound je dodatna turbina, nameščena za turbopolnilnikom v toku izpušnih plinov, ki ponovno uporabi odvečno toploto in energijo izpušnih plinov. Z uporabo odvečne energije enota TC zagotavlja ročični gredi večji navor, kar ustvarja močen in izjemno varčen motor.

Enota Turbo Compound ni edina, ki zagotavlja prihranke goriva pri Volvu FH z opremo I-Save. Celoten pogonski sklop je kalibriran za kar največjo učinkovitost. Bati motorjev tovornih vozil imajo na primer novo notranjost v obliki valov. Oblika omogoča uporabo mehanike plinov in tekočin, s katero se toplota usmerja proti središču valja in stran od sten motorja, kjer bi se energija drugače izgubila. „Bati v obliki valov so nova patentirana inovacija podjetja Volvo Trucks. S spreminjanjem oblike bata usmerjamo plamene nazaj v središče valja. Posledica tega je učinkovitejše izgorevanje, pri čemer se manj energije izgubi v obliki toplote,“ pravi Mats Franzén, direktor za strategijo pogonskih sklopov pri podjetju Volvo Trucks. 

Pogled iz voznikove kabine na cesto pred vozilom

I-Save vključuje tudi najsodobnejše tehnologije podjetja Volvo Trucks, kot so programska oprema na podlagi zemljevidov I-See in I-Cruise s funkcijo I-Roll, ugašanje motorja v praznem teku in črpalka servoojačevalnika s spremenljivo delovno prostornino. Rezultat je tovorno vozilo, ki prihrani do sedem odstotkov stroškov goriva. „Za našo največjo skupino kupcev – prevoznike na dolge razdalje – je gorivo največji strošek. Zato je pomembno, da razvijamo nove učinkovite rešitve,“ pravi Mats Franzén.

Zagotovljeni sta tudi dve drugi pomembni koristi. Prva je ta, da motor Turbo Compound vključuje obtok izpušnih plinov s hlajenjem, ki med procesom izgorevanja zmanjšuje količino dušikovega oksida. To zmanjšuje potrebo po tekočini AdBlue, kar še dodatno znižuje stroške za lastnike. „Motor in pogonski sklop sta najučinkovitejša pri 1.000 vrtljajih. Hkrati pri tej hitrosti motor prihrani največ dizelskega goriva in tekočine AdBlue,“ pravi Mats Franzén.

Druga velika korist je voznost. Projektna skupina se je vneto lotila izdelave vozila, ki lastnikom ne bo le prihranilo denarja, temveč bo tudi odlično za vožnjo. Pri tem jim je bil v pomoč pametni del inženiringa. Z uporabo odpadne toplote in odvečne energije enota Turbo Compound zagotavlja ročični gredi veliko več moči – z ustvarjanjem večjega navora pri nižjih vrtljajih motorja. Nastalo tovorno vozilo je močno v hribih, voznikovo okolje pa je tišje, ker tovorno vozilo vozi z nizkimi vrtljaji motorja in visokim navorom.

„Za našo največjo skupino kupcev – prevoznike na dolge razdalje – je gorivo največji strošek. Zato je pomembno, da razvijamo nove učinkovite rešitve.“

Razliko, ki jo prinaša, lahko nemudoma začutite. Lars Sjöö in njegovi sodelavci so v preizkusnem obdobju vozili tovorno vozilo s tovorom med 40 in 60 tonami. Poskrbljeno je bilo, da tovorno vozilo pri premagovanju klancev prinaša dodaten užitek in deluje zelo tiho ne glede na velikost tovora. 

Pravzaprav je bila vsaka značilnost tovornega vozila z opremo I-Save razvita s strogim preizkušanjem na cesti, različne kombinacije opreme I-Save za tovorna vozila pa so bile primerjane s tradicionalnimi dizelskimi tovornimi vozili. S tem je bil pridobljen pravi občutek glede razlike, ki jo prinaša nova tehnologija. 

 

Volvo FH z opremo I-Save se pelje čez most nad jezerom

Število ur preizkušanja na cesti je ogromno. Medtem ko poklicni preizkusni vozniki podjetja Volvo Trucks preizkušajo tovorna vozila na stezi čez dan, jih ekipa inženirjev pogosto preizkuša zvečer. „Ne želimo tičati v pisarni in se zanašati na PowerPoint,“ pravi Lars Sjöö z nasmehom. „Ko govorimo o prilagoditvi, tovorna vozila peljemo na preizkusno vožnjo, da se na lastne oči prepričamo, kako stvari delujejo.“

„Da nam je uspelo priti do točke, kjer smo danes, je zahtevalo na tisoče ur preizkušanja tako v laboratoriju kot tudi na cesti. Zdaj imamo vozilo, ki bo tako dobro za voznike, kot je za lastnike.“

V nekaj tednih bo Lars Sjöö pripravljen odpeljati eno od novih tovornih vozil z zimske preizkusne steze Volvo Trucks, ki je blizu polarnega kroga, do sedeža podjetja Volvo Trucks, ki je oddaljen 1.700 kilometrov. Gre natanko za tisto vrsto zahtevne vožnje na dolge razdalje, za katero je bilo tovorno vozilo izdelano. „Le če preživite čas za volanom, boste lahko ugotovili, da imate rešitev, v okviru katere je vsaka funkcija ravno takšna, kot mora biti,“ pravi Lars Sjöö. 

„Če se osredotočite le na porabo goriva, obstaja resnično tveganje, da boste ogrozili druga področja, kot je udobje voznika ali zmogljivost motorja. Zaradi tega načina dela je celoten proces zapleten. Kljub temu pri izdelavi najboljših tovornih vozil na svetu ne moremo sklepati kompromisov,“ pravi in dodaja: „Da nam je uspelo priti do točke, kjer smo danes, je zahtevalo na tisoče ur preizkušanja tako v laboratoriju kot tudi na cesti. Zdaj imamo vozilo, ki bo tako dobro za voznike, kot je za lastnike.“ 

Primerjamo motor D13TC Euro 6 generacije D s paketom za prevoze na velike razdalje (I-Save) in motor D13 eSCR Euro 6 generacije D brez paketa za prevoze na velike razdalje. Dejanska poraba goriva se bo razlikovala glede na številne dejavnike, kot so uporaba tempomata, dejanska topografija, voznikove vozniške izkušnje in vremenske razmere. Preberite več tukaj. 

Volvo FH se vozi ob reki ob sončnem zahodu

VOLVO FH Z OPREMO I-SAVE

Vse funkcije opreme I-Save so zasnovane tako, da zagotavljajo prihranke pri porabi goriva. Na voljo je pri Volvu FH z motorjem D13TC s 460 ali 500 KM.

Motor
Motor D13TC (Turbo Compound) s 460 ali 500 KM.

Ugašanje motorja v praznem teku
Gorivo varčuje tako, da samodejno ugasne motor po dveh minutah in pol delovanja v praznem teku. 

Menjalnik
I-Shift, I-Shift s prestavami za počasno vožnjo ali I-Shift z dvojno sklopko – vse z optimizirano programsko opremo za dolge razdalje.

Posodobljen I-See 
Ob uporabi podatkov zemljevidov v oblaku lahko posodobljeni I-See zanesljivo sinhronizira tovorno vozilo z informacijami iz zemljevidov z visoko ločljivostjo ter tako vozniku zagotovi podporo pri varčevanju z gorivom. Na odročnih krajih uporablja lokalne podatke o cestah. 

I-Cruise s funkcijo I-Roll
Inteligentni tempomat Volvo Trucks je združen s funkcijo prostega teka I-Roll, ki varčuje z gorivom. 

Zadnje osi
Nove, manj trenja, za zelo učinkovito porabo goriva.

Servoojačevalnik 
Črpalka s spremenljivo delovno prostornino.

Volvo FH z opremo I-Save je posebej primeren za ljudi, ki običajno prevozijo več kot 120.000 km na leto.

Ali vas zanima Volvo FH z opremo I-Save? Obrnite se na najbližjega pooblaščenega prodajalca vozil Volvo.