Volvo Trucks

SLOVENIJA

×
Zmanjšanje porabe goriva nad vsemi pričakovanji
| 7 Čas za branje | 7 Čas za branje
Češki prevoznik Vapas je v samo štirih letih porabo goriva zmanjšal za 10 odstotkov. Ključ do uspeha sta bili redno usposabljanje in izobraževanje voznikov o tem, kako čim bolje izkoristiti najnovejšo tehnologijo Volvo.

Z boljšim znanjem o uporabi tehnologije Volvo je celotna poraba goriva v podjetju od takrat padla za 10 odstotkov.

Sezona spravljanja sladkorne pese je divji čas leta za upravitelja voznega parka podjetja Vapas Petra Šišláka in njegove voznike. V prihodnjem trimesečnem obdobju morajo tovorna vozila podjetja delovati 24 ur na dan, pogosto na neutrjenih površinah, kot so polja in blatne kolesnice, ter tudi na ozkih in pogosto hribovskih lokalnih cestah. „Narava prevoza na Češkem narekuje stroge zahteve glede porabe goriva,“ razlaga Petr Šišlák, medtem ko na bencinski črpalki podjetja v tovorno vozilo toči gorivo. Povzpne se v kabino in doda: „Danes gorivo predstavlja 40 odstotkov naših skupnih stroškov, konkurenca pa je ostra. Morali smo jo prehiteti, priložnost pa smo videli v tem, da bolje izobrazimo svoje voznike.“

Petra Šišláka so v otroštvu vedno zanimali prevoz in tovorna vozila. Že takrat je sanjal, da bo postal voznik tovornega vozila.

Danes mineva že več kot dvajset let, odkar je svojo kariero začel kot voznik v podjetju Vapas. V preteklosti je vozil tudi za dva druga češka prevoznika, vendar se je pred petimi leti vrnil v Vapas. Danes je upravitelj voznega parka, odgovoren za zniževanje tekočih stroškov družbe. Že pol voznega parka podjetja sestavljajo tovorna vozila Volvo, Petr Šišlák pa je prvo leto preskušal in ocenjeval Volvovo tehnologijo. To mu je omogočilo, da bolje razume številke v Dynafleetu in načine, kako bi lahko skupaj z vozniki bolje izkoristil tehnologijo.

„Tovorno vozilo Volvo je danes kot računalnik. Zmožno je kar najbolj izkoristiti najmanjšo mogočo porabo goriva, česar ljudje v osemurnem delovniku ne morejo doseči. Toda naši vozniki morajo natančno vedeti, kako uporabljati sisteme. Rekel bi, da je od tega odvisno od 80 do 90 odstotkov uspeha našega podjetja,“ pojasnjuje Petr Šišlák.

Po prvem letu ocenjevanja se je odločil, da bo z inštruktorji iz Volvo Trucks izvajal tedenska usposabljanja za voznike. Vozniki Vapasa so bili v Dynafleetu takrat v rdečem območju, Petr Šišlák pa je menil, da je to posledica lastnega pomanjkanja znanja in pomanjkanja znanja voznikov.

Tovorno vozilo Volvo na ovinkasti hriboviti cesti

Dynafleetova ocena učinkovitosti porabe goriva
Na lestvici od 1 do 100 ocena meri, kako učinkovita je vožnja tovornega vozila. Za merjenje voznikovega načina vožnje se uporabljajo tri barve:
Rdeča: 1–50 točk: slaba vožnja.
Rumena: 50–80 točk: prostor za izboljšave.
Zelena: 80–100 točk: odlična vožnja.

 

Danes so vsi vozniki v zelenem območju ter nenehno spremljajo svojo uspešnost, se zatekajo k vodji voznega parka za nasvet in vsak mesec poskušajo izboljšati svoj rezultat.


„Zdaj v celoti izkoristimo podatke iz Dynafleeta. So kot rojstni list voznika, kjer lahko vidimo njegove posamezne prednosti in slabosti ter ga nagradimo, ko se na določenih področjih izboljša. V enem letu sem videl posamezne izboljšave, ki so prinesle do 25 odstotkov manjšo porabo goriva.“


Jasno je, da je Petr Šišlák predan svojemu delu, v zvezi s tem pa pojasnjuje, da del njegove zavzetosti izhaja iz njegovega zanimanja za novo tehnologijo. Zaradi težkih voznih razmer podjetje Vapas menja tovorna vozila na vsaka tri leta, dobra stran tega pa je, da ima vedno nov vozni park. Petr Šišlák pravi, da so se mu izpolnile sanje, saj se lahko ukvarja z najnaprednejšimi tovornimi vozili na svetu, poleg tega pa je v stalnih pogovorih s podjetjem Volvo Trucks glede najnovejših rešitev. Prav tako natančno opredeli vsako tovorno vozilo glede na razmere, v katerih bo delovalo.

„V bistvu potrebujemo močna tovorna vozila, ki ne prispejo le varno in pravočasno, temveč zagotavljajo tudi majhno porabo goriva. Ker pa opravljamo različna dela, potrebujemo različno močne motorje in različna prestavna razmerja. Nekatera naša tovorna vozila potrebujejo zračno vzmetenje na zadnji in sprednji osi, da lahko brez poškodb vozijo po težkem terenu. Poleg tega nenehno iščemo nove funkcije, ki nam lahko pomagajo prihraniti gorivo,“ pravi. Pred dvema mesecema se je Petr Šišlák obrnil na podjetje Volvo Trucks in zaprosil za preizkus njihove najnovejše funkcije za varčevanje z gorivom. Od takrat skupaj s še nekaj vozniki preizkuša tovorni vozili Volvo, opremljeni z najnovejšo različico I-See, ki uporablja programsko opremo, ki prek storitve v oblaku pridobiva podatke o razmerah na cesti.


Ker sistem natančno ve, kaj prihaja, se zmanjšajo tekoči stroški, hkrati pa je voznik manj obremenjen. Po približno enomesečnem preizkušanju Petr Šišlák pravi, da je pri skupnih stroških porabe opazil 9,9-odstotno izboljšanje.


„Odkrito povedano, podatek o porabi me je osupnil.“ Pravi, da je res neverjetno, da lahko povprečna kompozicija s 15-tonskim tovorom dandanes porabi le 22 litrov, in dodaja: „Še več, odzivi voznikov na posodobljeno programsko opremo I-See so odlični – pravijo, da še niso vozili tako dobrih tovornih vozil. Zato bo za nas razvoj na področju porabe pomemben.“


Eden od voznikov, ki preizkuša nov sistem, je Josef Truksa, ki je v podjetju Vapas zaposlen osem let. Danes pobira sladkorno peso v regiji Drnoholec in jo bo prepeljal do lokalne rafinerije sladkorja v kraju Hrušovany nad Jevišovkou, kjer ima sedež tudi podjetje Vapas.


„Posodobljeni I-See se je izkazal za zmagovito rešitev, saj mi omogoča boljšo komunikacijo s tovornim vozilom. Z njim je delo voznika veliko lažje! Poleg tega se je s tem sistemom poraba goriva občutno zmanjšala,“ pravi Josef Truksa.

Zanj je bila vožnja zlasti tega tovornega vozila koristna, saj mu je skupaj z drugimi vozniki prinesla ugodnosti v skladu z njihovo sposobnostjo varčevanja z gorivom. Sistem ugodnosti je priljubljen med vozniki, Josef Truksa pa pravi, da ta spodbuda skupaj z usposabljanjem voznikov motivira njega in njegove sodelavce, da svoje delo opravljajo bolje. Nekateri celo tekmujejo med seboj za zabavo, ko pa potrebujejo nasvet na cesti, pokličejo za pomoč Petra Šišláka. To je nekaj, kar upravitelj voznega parka resnično ceni.


„V bistvu sem tu kot trener, delo pa me osrečuje in izpolnjuje. Vem, da svoje izkušnje prenašam na druge; da opravljam koristno delo. Ne gre samo za prevoz, temveč tudi za voznike, ki te dni niso tako vidni,“ je sklenil Petr Šišlák.  

Pogled iz zraka na tovorno vozilo, na katerega se naklada sladkorna pesa

O podjetju Vapas

Ustanovitev:
1993.

Lastnik podjetja:
Josef Záruba.

Število zaposlenih:
300.

Število tovornih vozil:
200, od katerih jih je 100 znamke Volvo.

Masa kompozicije:
45 ton.

Čas uporabe (tovornih vozil):
3 leta.

Glavni tovor:
sladkorna pesa, rafiniran sladkor, žito, pesek, gramoz (večinoma razsuti tovor vseh vrst).