Motor D12 – sprememba paradigme

Motor D12 je bil ob predstavitvi leta 1993 prava revolucija. Nekateri so dejali, da je družba Volvo deset let pred časom. Göran Nyholm, zdaj upokojeni inženir družbe Volvo, nam pove zgodbo o začetku.
Göran Nyblom pred motorjem D12

Göran Nyholm je sodeloval pri razvoju motorja D12.

Dobro se spominja predstavitve tovornega vozila FH za medije. Septembra 1993 so se avtomobilski novinarji z vsega sveta zbrali, da bi bili priča predstavitvi nove generacije tovornih vozil. Nekaj je novinarje privlačilo bolj kot kar koli drugega, pravi Göran Nyholm, ki je imel pomembno vlogo pri razvoju motorja, skupaj z oddelkom za raziskave in razvoj v Göteborgu in proizvodnim obratom v Skövdeju.

„Novinarji so bili navdušeni nad motorjem D12. Nekateri so mi povedali, da smo deset let pred vsemi v Evropi. Za začetek nam je uspelo predvideti emisijske standarde, ki takrat sploh še niso bili v veljavi, prav tako pa smo zelo izboljšali kakovost glave motorja ter dodali elektronsko krmiljenje in motorno zavoro Volvo, ki smo jo razvili sami,“ pravi.

Ti funkciji v Evropi še nista bili poznani, v ZDA pa so z njima že imeli nekaj izkušenj. Na začetku projekta za D12 smo se ob načrtovanju novih funkcij v poznih 80. letih prejšnjega stoletja spopadali z nekaterimi izzivi zaradi pomanjkanja izkušenj v Evropi, razkriva Göran Nyholm.

„Zlasti glavo motorja, ki je morala biti daljša, je bilo zelo težko pravilno oblikovati. Predstavljajte si, da so bile v dejanskem valju ozke odprtine. Na vse načine smo poskušali, vendar nam nikakor ni uspelo najti prave rešitve.“

Nikakor pa nismo odnehali. Ekipa je spakirala kovčke in odpotovala v obrat podjetja Cummins v ZDA, ki je Volvov partner. Tam so izdelali elektronsko krmiljenje in novo vrsto glave motorja.

„Izkazalo se je, da je to mogoče narediti, sodelovanje z Američani v podjetju Cummins pa je bilo pri tem ključnega pomena,“ pravi Göran.

Nova, daljša glava motorja je zagotavljala višjo kakovost, kar zadeva najboljšo izmenjavo plinov in zgorevanje. Skupaj z elektronskim krmiljenjem je bila to formula za takojšnji uspeh tovornega vozila FH.

„V obratu smo zaposlili veliko novih ljudi. Ker smo uvedli nove, bolj zapletene funkcije, smo zaposlili več oseb z znanjem IT.“ 

To je bil moj in naš otrok. Zelo sem zadovoljen, da sta tovorno vozilo in motor dosegla tako velik uspeh. To je pomenilo spremembo paradigme v avtomobilski industriji.

Göran Nyholm

Motor D12 je bil že od začetka razvit posebej za tovorna vozila FH. V poznih 90. letih prejšnjega stoletja
je bil motor uveden v druge izdelke družbe Volvo, denimo za podjetje Volvo Penta. Motor D12 se je skozi desetletja tudi spreminjal, pogosto ob uvedbi novih emisijskih predpisov. 

„Da, motor ima zdaj veliko več funkcij za izpolnjevanje standardov. Prav tako je treba upoštevati, da v različnih državah veljajo različni standardi. To pomeni, da se je treba ustrezno prilagoditi.“

Göran Nyholm se je pred devetimi leti upokojil kot inženir v družbi Volvo. Srečanje in pogovor z njim o letih, ko se je celoten projekt FH začel, je kot odpiranje rudnika zlata. 

„To je bil moj in naš otrok. Zelo sem zadovoljen, da sta tovorno vozilo in motor dosegla tako velik uspeh. To je pomenilo spremembo paradigme v avtomobilski industriji,“ sklene. 

Zdaj se potovanje nadaljuje brez Görana. Danes v obratu v Skövdeju vsako leto izdelajo 100.000 motorjev, od tega je približno 90 % motorjev D13. Kar se je začelo v zgodnjih 90. letih prejšnjega stoletja, bo trajalo še desetletja.

Časovnica z najpomembnejšimi dogodki v razvoju motorja D12

Related News

Z varnostjo do zmanjšanja stroškov

Eno najvarnejših tovornih vozil na svetu Volvo FH je z visokokakovostnimi varnostnimi funkcijami vodilno na področju inovacij. Vlaganje v varnostne funkcije lahko skupaj z varnostno ozaveščenimi vozniki prispeva k prihrankom stroškov za prevozniška ...

V Volvovem obratu za motorje v Skövdeju dela več generacij

Ko je bilo leta 1993 predstavljeno prvo tovorno vozilo Volvo FH, se ona sploh še ni rodila.
On je takrat že več let delal na montažni liniji.
Spoznajte Nesmo in Daniela, nova sodelavca v Volvovem obratu za motorje v Skövdeju, kjer izdelujejo ...