Z varnostjo do zmanjšanja stroškov

Eno najvarnejših tovornih vozil na svetu Volvo FH je z visokokakovostnimi varnostnimi funkcijami vodilno na področju inovacij. Vlaganje v varnostne funkcije lahko skupaj z varnostno ozaveščenimi vozniki prispeva k prihrankom stroškov za prevozniška podjetja. S Carlom Johanom Almqvistom, direktorjem za varnost prometa in izdelkov pri družbi Volvo Trucks, smo se pogovarjali o tem, kako je to mogoče doseči.
Carl Johan Almqvist in Volvo FH

Carl Johan Almqvist, direktor za varnost prometa in izdelkov pri Volvo Trucks

Varnost je že ves čas zaščitni znak družbe Volvo Trucks. Od tritočkovnega varnostnega pasu do današnje napredne varnostne tehnologije, kot so funkcije Volvovega dinamičnega krmilnega sistema – varnost je že od začetka ena osrednjih vrednot družbe. Še en pomemben dejavnik varnosti je zavorni sistem s kolutnimi zavorami, ki bistveno skrajšajo zavorno pot. Poleg tega je na voljo tudi elektronski program stabilnosti, ki zmanjšuje nevarnost zdrsa in prevračanja v ostrih ovinkih. Zaradi zahtevnih preizkusov in stalnega razvoja tovorna vozila Volvo ostajajo med najvarnejšimi tovornimi vozili na svetu. Tovorno vozilo Volvo FH ni izjema.

„Varnostne funkcije, ki jih ponujamo, imajo zelo pomembno vlogo pri zagotavljanju boljših in varnejših prevozov strank in voznikov. Vendar ne smemo pozabiti, da je popolna rešitev mogoča z združevanjem najnovejših varnostnih inovacij in varnim ravnanjem voznikov,“ pravi Carl Johan Almqvist.

Glede na Poročilo družbe Volvo Trucks o varnosti za leto 2017 je edino sprejemljivo število nesreč v prometu nič. Za zmanjševanje tveganja za prometne nesreče je treba pri vsakodnevnih tovornih prevozih v ospredje postaviti varnost ter razumeti povezave z udeleženimi ljudmi, prevozniškimi podjetji in družbo. Varno tovorno vozilo in varnost voznika sta najpomembnejša elementa za dodatno zmanjševanje števila nesreč ter delujeta kot spodbuda za vlaganje v tovorno vozilo Volvo FH, ki uteleša varnost in pomaga reševati življenja. Vendar to ni vse. Tudi manjše nesreče imajo posledice – zlasti za udeležene ljudi, vendar tudi za prevozniška podjetja in družbo.

„Dejstvo je, da lahko naložbe v varnost zmanjšajo stroške in skrajšajo čase izpada. Spodnja slika* prikazuje, da je neposredne stroške – okrevanje voznikov, stroški popravila vozil in izpad vozil med popravilom – sicer preprosto izmeriti, vendar predstavljajo le majhen delež skupnih stroškov, povezanih z nesrečami. Posredni stroški so pogosto precej višji. Tako na primer poškodbe tovora in vozila ter okrevanje voznikov/smrtne žrtve med vozniki in motnje vsakodnevne poslovne rutine povzročijo zamude pri dostavah, kar pomeni skrite stroške, ki bi se jim bilo mogoče izogniti, če se nezgode sploh ne bi zgodile. Preprosto povedano, vlaganje v varnost pomeni višjo produktivnost in večjo razpoložljivost,“ pojasnjuje Carl Johan Almqvist.

Slika prikazuje stroške, povezane z nesrečami

* Slika prikazuje stroške, povezane z nesrečami.


V prevozniškem podjetju je izpad ključnega pomena. Po mnenju Carla Johana Almqvista je lahko tveganje za izgubo denarja dovolj dobra spodbuda za to, da bi varnost postavili na prvo mesto.

„Z dajanjem prednosti varnosti pravzaprav pridobimo vsi. Če imate malo ali nič nezgod, bodo vaša vozila dalj časa na cesti in boste, naravnost povedano, zmanjšali svoje stroške. Poleg tega svojega in druge voznike, kolesarje ter pešce ohranjate varnejše. Ne nazadnje se tudi izognete mehkim stroškom, tj. škodovanju svojemu ugledu ali podobi.“

Vendar, kot je omenjeno zgoraj, samo varnostne funkcije ne bodo dovolj. Carl Johan Almqvist opozarja, da bo med sistemi in najpomembnejšim stebrom podjetja – voznikom – vedno potekala interakcija.

„Varnostne funkcije družbe Volvo Trucks niso sistem za udobno vožnjo, temveč sestavljajo sistem za pomoč vozniku. Za vse, ki se ukvarjajo s prometno varnostjo, je najpomembnejše, da se usposabljajo za zagotavljanje varnosti voznikov in temu dajejo poudarek. Vse se vrti okoli voznikov ter njihove ključne vloge pri varnosti, učinkoviti porabi goriva in produktivnosti. Voznik je pravzaprav odločilnega pomena za doseganje splošnega poslovnega uspeha.“

Včasih traja nekaj časa in celo pride do nesreče, preden se zavemo, da je voznik na prvem mestu. Carl Johan Almqvist nadalje pojasnjuje:

„Opažamo, da se bo podjetje lažje odločilo za naložbo v varno tovorno vozilo po nezgodi, v kateri je utrpelo smrtne žrtve. To dokazuje, da je varnost na različne načine povezana s čustvenimi vrednotami. Želimo si, da bi več podjetij razmišljalo o prihodnosti in vlagalo v varnost, preden se kaj zgodi.“

Volvo Trucks si prizadeva dvigniti ozaveščenost s kampanjama „Ustavi se, poglej in pomahaj“ ter „Videti in biti viden“, katerih cilj je otrokom pomagati razumeti, kako se sporazumevati z voznikom tovornega vozila za večjo varnost v prometu.

„Varnostne funkcije so povzročile spremembo v načinu razmišljanja ljudi. Vsi se moramo sporazumevati, ob pomoči visokokakovostnih varnostnih funkcij v tovornih vozilih smo na dobri poti k doseganju cilja nič nesreč, hkrati pa zmanjšujemo stroške. Tako pridobimo vsi,“ zaključuje Carl Johan Almqvist.

4 revolucionarne varnostne funkcije družbe Volvo Trucks

Vozila Volvo so povezana s komunikacijo iz oblaka v oblak


Connected Safety
Vozila Volvo s tehnologijo Connected Safety si lahko medsebojno izmenjujejo podatke. To je pomemben ključ do izboljšane varnosti v cestnem prometu. Vozila si lahko izmenjujejo podatke o prometnih razmerah, kar bo zmanjšalo tveganje za nesreče. Volvo s tehnologijo Connected Safety odpira vrata v prihodnost. Connected Safety je trenutno na voljo na Švedskem in Norveškem.

Roke na volanu


Volvov dinamični krmilni sistem
Revolucionarni Volvov dinamični krmilni sistem (VDS), ki je bil predstavljen leta 2013, je občutno spremenil slog vožnje prenekaterega voznika. Popolna stabilnost pri visokih hitrostih, popoln nadzor pri nizkih hitrostih ter znatno zmanjšanje obremenitve mišic in sklepov. Če se tovorno vozilo nenamerno približa označbam voznega pasu, sistem skupaj s podporo za vzdrževanje smeri znotraj voznega pasu poseže v upravljanje tovornega vozila in ga vozniku pomaga usmeriti nazaj na vozni pas. Skupaj s podporo stabilnosti pomaga zmanjševati tveganje zdrsavanja. Varnost je boljša in tveganje poklicnih poškodb je manjše.

Volvo FH s kamero in radarjem za zaznavanje predmetov spredaj


Opozorilo pred trkom z zaviranjem v sili
Leta 2012 je družba Volvo Trucks predstavila opozorilo pred trkom z zaviranjem v sili. To je aktivni varnostni sistem, ki združuje radar in kamero za prepoznavanje vozil pred tovornim vozilom. Če se tovorno vozilo preveč približa vozilu spredaj, opozorilo pred trkom z zaviranjem v sili posreduje in opozori voznika. Sistem po potrebi tudi aktivira zavore, da prepreči trčenje.

Moški si pripenja varnostni pas


Varnostni pas
Uporaba varnostnega pasu je preprost način za zagotavljanje varnosti ob nesreči. Družba Volvo Trucks je varnostni pas v svoja vozila uvedla leta 1979.

Related News

V Volvovem obratu za motorje v Skövdeju dela več generacij

Ko je bilo leta 1993 predstavljeno prvo tovorno vozilo Volvo FH, se ona sploh še ni rodila.
On je takrat že več let delal na montažni liniji.
Spoznajte Nesmo in Daniela, nova sodelavca v Volvovem obratu za motorje v Skövdeju, kjer izdelujejo ...

Motor D12 – sprememba paradigme

Motor D12 je bil ob predstavitvi leta 1993 prava revolucija. Nekateri so dejali, da je družba Volvo deset let pred časom. Göran Nyholm, zdaj upokojeni inženir družbe Volvo, nam pove zgodbo o začetku....

Volvo FH – 25 let inovativnosti

Tovorno vozilo Volvo FH je doseglo izjemen uspeh. Inovacije, ki so koristne za voznike, lastnike, varnost in podjetja, še vedno spreminjajo pravila igre. „Treba je gojiti kulturo, ki ljudem omogoča raziskovanje novih idej. In strukturo, ki uresničuje ...