Obnovljeni motorji

V obratu v Flenu izrabljenim motorjem za težka tovorna vozila dajejo novo življenje. Po obnovi so motorji kot novi, ta postopek pa ima manjši vpliv na okolje.
Notranjost obrata v Flenu

Delavec Edward Finstorp namešča nastavke na motor D13 za tovorno vozilo Volvo. Obrat v Flenu je največji obrat za obnovo v skupini Volvo Group, v katerem se izvajajo tudi obnove motorjev za druge družbe, med drugimi za Volvo CE, Volvo Buses in Volvo Penta.

Lars Färnskog

Lars Färnskog, vodja Volvovega obrata za nadomestne dele v Flenu na Švedskem.

Pred nizkimi stavbami obrata za nadomestne dele Volvo v Flenu na Švedskem vrste motorjev čakajo pod modro plastično folijo, preden jih odpeljejo v toplo notranjost. Sem pošljejo vse motorje, ki jih vrnejo pooblaščeni prodajalci družbe Volvo Trucks v Evropi in Aziji. Motorji so eden od 40 različnih tovarniško obnovljenih nadomestnih delov, ki jih družba Volvo Trucks ponuja strankam, njihova obnova pa traja najdlje.

„Od trenutka, ko motor pride v obrat, do njegovega preizkusa in barvanja traja približno 57 ur,“ pojasnjuje Lars Färnskog, vodja obrata v Flenu. 

Postopek obnove se začne z demontažo. Celoten motor se razstavi, deli, ki jih ni mogoče obnoviti, se pošljejo v recikliranje, deli, ki jih je mogoče obnoviti, pa se pošljejo na čiščenje in peskanje. Ko vlaga, ostanki olja in barve izginejo, gredo deli v oddelek za strojno obdelavo.

Ohišje ventila

Za preverjanje ohišja ventila, ki regulira tlak olja v motorju D12, se uporablja koordinatni merilni stroj.

Poliranje ročične gredi

Delavka Kristine Söderlund polira odprtine za olje na ročični gredi. To je eden od številnih postopkov, ki se izvajajo na različnih delih, preden se motor znova sestavi.

Tukaj potekata natančno in skrbno brušenje in rezkanje številnih površin na delih, kot so glave motorjev, ročične gredi in bloki motorjev. 

„Vsi motorji pridejo sem z razlogom. Vendar ne vemo, kako se je motor uporabljal, zato je pomembno, da se prepričamo, da ni neravnih površin,“ pravi Jörgen Karlsson, ki je zadolžen za obnovo glav motorjev. 

Podobno kot številni njegovi sodelavci ima veliko znanja o motorjih. Obnova zahteva vrhunske spretnosti. V obratu v Flenu obnavljajo od 150 do 200 različic motorjev tovornih vozil za družbo Volvo Trucks.

„Večina motorjev, ki pridejo sem, je starih med osem in devet let. Včasih pa prejmemo tudi motorje iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja! Tudi zanje dobro poskrbimo,“ dodaja Jörgen Karlsson.

Med potjo skozi obrat vsak sestavni del motorja pregledajo v več fazah. Ko pride čas za preizkušanje, mora motor opraviti enake preizkuse kot novo izdelan model. 

„Za obnovljen motor veljajo enaki pogoji garancije kot za originalne nadomestne dele Volvo, prav tako pa zagotavljajo enako kakovost, trpežnost in zmogljivost,“ pravi Lars Färnskog.

Ročična gred

Ročična gred za motor D12 čaka na brušenje. Med obnovo je pomembno, da se odstranijo vse nepravilnosti in da se površine spolirajo.

Poleg tega, da vse dele obnovijo ali zamenjajo z novimi, opravijo posodobitve glede na najnovejše tehnične podatke za posamezen model. To pomeni, da motorji, ki zapustijo obrat v Flenu, delujejo kot novi – če ne še bolje. 

„Poskrbimo za optimizacijo vseh delov, od dovoda goriva do programske opreme. Stranke, ki kupijo obnovljen motor, dobijo boljši izdelek po veliko nižji ceni, hkrati pa prispevajo k varovanju okolja,“ pravi Lars Färnskog.

V primerjavi z novo izdelanim motorjem tovornega vozila je poraba energije pri obnovljenem motorju manjša za 85 odstotkov, poraba surovin pa je manjša za 80 odstotkov. Lars Färnskog je prepričan, da bodo obsežne koristi za okolje povečale povpraševanje po obnovljenih nadomestnih delih.

Preverjanje glave motorja

Za preverjanje glave motorja in zagotavljanje, da nima nobenih razpok, se uporabljata magnetni prah in lučka. Razpoke so v zeleni svetlobi jasno vidne.

„Zavedamo se, da so svetovni naravni viri omejeni in cena surovin narašča. Hkrati se povečuje povpraševanje naših strank po trajnostnih in ponovno uporabnih izdelkih,“ pravi. 

Da bi omogočili obnovo glavnih sestavnih delov, kot so menjalniki in motorji, je pomembno, da so v fazi zasnove pripravljeni na obnovo. Zato obrat v Flenu tesno sodeluje z razvojem izdelkov in prispeva podatke projektom v zgodnji fazi. 

„Priprava izdelkov na drugo življenjsko dobo predstavlja ogromno vrednost za podjetje, stranke in okolje,“ pravi Lars Färnskog.

 

Priprava izdelkov na drugo življenjsko dobo predstavlja ogromno vrednost za podjetje, stranke in okolje.

Lars Färnskog

Vodja obrata v Flenu

Obrat v Flenu

Ročična gred

Družba Volvo Trucks ponuja 40 tovarniško obnovljenih nadomestnih delov, in sicer vse od filtrov in črpalk do menjalnikov in motorjev.

40 – število tovarniško obnovljenih nadomestnih delov Volvo, ki jih ponuja družba Volvo Trucks – vse od filtrov in črpalk do menjalnikov in motorjev.

85 % – zmanjšanje porabe energije pri obnovi motorja tovornega vozila v primerjavi s proizvodnjo novega motorja. 

80 % – zmanjšanje porabe surovin pri obnovi motorja tovornega vozila v primerjavi s proizvodnjo novega motorja. 

90 % – stopnja recikliranja pri motorju v starem tovornem vozilu. 

57 – povprečno število ur, potrebnih za obnovo motorja tovornega vozila. 

150–200 – število obnovljenih različic motorjev Volvo Trucks. 

210 – število zaposlenih.

27.000 m2 – skupna površina obrata.

Related News

Proizvodnja kabine Volvovega tovornega vozila

V obratu Volvo Trucks v Tuveju blizu Göteborga na liniji za kabino v šestih urah sestavijo približno 900 delov in rezultat je popolnoma opremljena kabina Volvovega tovornega vozila....

Kjer se rojevajo motorji

Obiščite Volvov obrat za motorje v švedskem mestu Skövde, kjer se proizvajajo vsi motorji, in spoznajte inženirje, odgovorne za tehnologijo Euro 6....

Filtriraj članke

5 true 5