Večje udobje z dvema akumulatorjema

Nov sistem dveh akumulatorjev družbe Volvo Trucks lahko napaja vse funkcije v kabini in zagotavlja, da se bo motor naslednje jutro zagnal.
Poraba električne energije v kabini

Hladilniki, grelniki, hladilni sistemi, sistemi za predvajanje predstavnosti, mobilni telefoni, prenosni računalniki in tablični računalniki – to je le nekaj od današnjih naprav v kabini, ki lahko hitro izpraznijo akumulator in povzročijo, da vozilo obstane.

Hans Westerlind

Hans Westerlind, višji strokovnjak na področju tehnologije električnih sestavnih delov pri Volvo Trucks.

Čeprav je osnovna funkcija akumulatorja tovornega vozila zagon motorja, se zahteve po električni energiji nenehno povečujejo. Hladilniki, grelniki, hladilni sistemi, sistemi za predvajanje predstavnosti ter v zadnjih letih mobilni telefoni, prenosni računalniki in tablični računalniki so nujne naprave za današnjega voznika tovornega vozila na velike razdalje. Vendar te naprave porabljajo veliko električne energije, zato se lahko akumulator hitro izprazni in vozilo obstane. 

Nov sistem dveh akumulatorjev družbe Volvo Trucks je bil razvit za rešitev te zagate. Sestavljen je iz dveh ločenih akumulatorjev: enega, ki je namenjen samo za zagon motorja, in enega za napajanje vse druge električne opreme v kabini. To zagotavlja, da je vedno na voljo dovolj električne energije za zagon motorja, in omogoča visoko porabo električne energije v drugih delih tovornega vozila.

Samuel Nerdal

Samuel Nerdal, produktni vodja za električno in elektronsko opremo pri Volvo Trucks.

Akumulatorji za funkcije v kabini uporabljajo elektrolit v gelu in lahko v primerjavi z običajnimi svinčevo-kislinskimi akumulatorji zdržijo veliko večje število ciklov. „Če popolnoma izpraznite standardni akumulator na ničodstotno napolnjenost, boste izgubili približno pet odstotkov njegove kapacitete,“ pravi Hans Westerlind. „Na drugi strani pa je akumulator z elektrolitom v gelu zasnovan tako, da se lahko izprazni. Tako bo po 200 ciklih popolne izpraznitve še vedno deloval s 95-odstotno kapaciteto.“

Sistem z dvema akumulatorjema je najprimernejši za prevoze na dolge razdalje, pri katerih imajo vozniki običajno večje potrebe po električni energiji. Prav tako je lahko koristen za mestno distribucijo. „Če opravljate prevoze na kratke razdalje s pogostimi postanki in speljevanji, je morda težko popolnoma vsak dan napolniti standardni akumulator,“ pojasnjuje Samuel Nerdal. „Ker akumulatorji z elektrolitom v gelu veliko hitreje absorbirajo energijo, se v teh voznih razmerah tudi bolje napolnijo.“

Več polnilnih ciklov
Standardni akumulatorji se poškodujejo, ko se izpraznijo na raven pod 50 odstotkov, če se popolnoma izpraznijo (na 0 odstotkov), pa lahko izgubijo približno pet odstotkov kapacitete. Če se to zgodi večkrat, bo treba akumulator kmalu zamenjati. Akumulatorji z elektrolitom v gelu so zasnovani tako, da se lahko popolnoma izpraznijo in ohranijo kapaciteto v deset- do petnajstkrat več ciklih kot standardni akumulatorji.

Udobnejša kabina
Sistem dveh akumulatorjev za voznike pomeni, da lahko izkoristijo udobje in praktičnost električne opreme v kabini, ne da bi jih moralo skrbeti za zmanjšanje zmogljivosti zagona tovornega vozila. Tako si lahko denimo privoščijo nočni spanec z vklopljenim grelnikom kabine, ne da bi se morali zbuditi sredi noči in zagnati motor, da se akumulator napolni.

Prihranek goriva in varovanje okolja
Za večino voznikov je rešitev za obvladovanje porabe energije akumulatorja ta, da motor preprosto pustijo delovati čez noč. Tako porabijo približno tri litre goriva na uro. Če upoštevamo, da so postanki tovornih vozil čez noč običajno dolgi in da so na poti veliko noči, to hitro postane veliko goriva in prinese visoke stroške samo za ogrevanje kabine – ter povzroči nepotrebne emisije ogljika.

Brez nepredvidenih postankov
Ko se standardni akumulatorji izpraznijo, to najprej vpliva na zagon motorja. S sistemom dveh akumulatorjev bo zagon motorja zadnja funkcija, ki bo onemogočena. Namesto tega se bodo najprej postopoma izklopile vse pomožne naprave, kar bo skupaj s prikazovanjem kritičnih opozoril vozniku služilo kot zadostno opozorilo, preden bo ogrožena zmožnost zagona motorja. To v splošnem močno zmanjša tveganje, da bi tovorno vozilo obstalo zaradi izpraznjenega akumulatorja.

Zagotavljanje zagona motorja v mrazu
Hladne temperature zelo zmanjšajo kapaciteto akumulatorja, popolnoma izpraznjen akumulator pa bo pri temperaturi –5 °C zmrznil (medtem ko lahko popolnoma napolnjen akumulator prenese temperature do –70 °C). Sistem dveh akumulatorjev, ki vključuje ločen akumulator za zagon motorja, ohranja zmožnost zagona motorja tudi v hudem mrazu.

Hitrejše polnjenje
Akumulatorji z elektrolitom v gelu omogočajo več ciklov polnjenja, prav tako pa se napolnijo do 50 odstotkov hitreje kot običajni akumulatorji. To je zelo koristno za tovorna vozila, ki opravljajo vožnje s pogostimi postanki in speljevanji, na katerih se akumulatorji ne morejo popolnoma napolniti. 

Related News

Povečajte produktivnost voznikov z usposabljanjem

Tečaji, ki jih pri Volvo Trucks pripravijo za usposabljanje voznikov, ponujajo preplet strokovnega in praktičnega znanja, s katerim vozniki povečajo produktivnost vozila....

Šest nasvetov za izbiro tovornega vozila za mestno dostavo

Število možnosti za mestno dostavo se na prvi pogled lahko zdi zastrašujoče majhno, vendar ni tako. Tobias Bergman, produktni vodja pri Volvo Trucks, predstavlja šest meril, ki jih je treba upoštevati....

Filtriraj članke

5 true 5