Ogrevanje Islandije

Na Islandiji je prevozniško podjetje Jón og Margeir EHF del velikopoteznega geotermalnega projekta, ki prebivalcem države zagotavlja toplo vodo za ogrevanje v gospodinjstvih. Tovorna vozila Volvo FH z 38-metrskimi dvigali so se izkazala kot zelo koristna pri prevozu in montaži novih cevovodov.
Polotok Reykjanes

Polotok Reykjanes ponuja obilico geotermalne energije in lavinih polj, ki ustvarjajo posebej dobre pogoje za samozadosten sistem za zeleno energijo.

„Za Islandce je ponovna uporaba dragocenih virov zelo pomembna. S tem je pravzaprav povezano vse naše delo,“ pravi Margeir Jónsson, ko se njegov Volvo FH16 650 približuje današnjemu delovišču v bližini jezera Kleifarvatn, največjega jezera na polotoku Reykjanes. Reykjanes je resnično edinstvena lokacija na območju premikov med dvema celinama, kjer so geotermalna energija, lavina polja in drugi nacionalni pojavi ustvarili posebej dobre pogoje za samozadosten sistem za zeleno energijo.

Margeir Jónsson

Margeir Jónsson, lastnik podjetja Jón og Margeir EHF, na najljubšem položaju – za volanom enega od svojih tovornih vozil.

Sedemdesetletni Margeir na tem območju dela že od leta 1973, ko je njegovo prevozniško podjetje začelo sodelovati s podjetjem HS Orka, specializiranim za postavitev geotermalnih postaj in proizvodnjo električne energije, ki temelji na geotermalni energiji. Ker se 98 odstotkov vseh islandskih domov ogreva s toplo vodo, to pomeni stalen obseg dela, sodelovanje med podjetjema pa zdaj traja že 44 let. V tem času se je Margeirjevo podjetje ukvarjalo z vsem, od prevoza velikih turbin za geotermalne postaje do prevoza cevi in dobave nujnih potrebščin.

„Nameravamo pomagati zaščititi naravo na Islandiji in z njo vedno ravnamo skrbno. Naše delo pri energetskem projektu podjetja HS Orka nas je še tesneje povezalo z naravo, kar je bilo našim zaposlenim zelo všeč. Okolje na polotoku Reykjanes je veličastno, poti, po katerih opravljamo prevoze za ta projekt, pa so speljane skozi edinstvene pokrajine, kjer prevladujejo zakonsko zaščitena lavina polja,“ z nasmeškom pravi Margeir. Medtem ko tovorno vozilo pripravlja na raztovarjanje, pomigne na čudovito pokrajino, ki se odpira skozi bočno okno. 

Raztovarjanje cevi

Cevi se raztovorijo in položijo na točne položaje, nekatere nad tlemi, nekatere pa se zakopljejo pod zemljo.



Reykjanes tudi po islandskih standardih velja za toplo območje, zato ni treba vrtati globoko v zemljo, da bi našli toplo vodo ali paro skoraj na vsakem koraku tega polotoka na jugozahodu Islandije. Vendar polaganje cevi za razširitev islandske obsežne infrastrukture geotermalne energije zahteva natančnost, saj morajo biti cevi položene na ravno pravi položaj nad in pod zemljo. Margeir je zato za pomoč prosil svojega sina in poslovnega partnerja Jóna Gunnarja ter enega njegovih zaposlenih.

„Poslovanje podjetja HS Orka zahteva gradnjo velikih objektov in cevovodnih omrežij, mi pa smo jim pomagali pri gradbenih delih. Naša tovorna vozila Volvo FH16 so se izkazala kot še posebej koristna za te posebne naloge, saj je tovor pogosto težak, enako pomembno vlogo pa so imela tudi mobilna dvigala,“ pojasnjuje Margeir, medtem ko nadzoruje raztovarjanje.

Namestitev cevi

Ena od številnih cevi, ki so jih v podjetju Jón og Margeir pomagali položiti podjetju HS Orka. Njihova dolžina se še vedno daljša in postajajo vedno bolj razširjene.

Med njim in drugimi vlada sproščeno vzdušje, kar ni nič nenavadnega, saj je pet od šestnajstih zaposlenih družinskih članov. V družinskem podjetju pravzaprav delajo tri generacije, saj je Margeirjev vnuk eden od voznikov. 

Dva njegova sinova prav tako delata v podjetju, eden od njiju pa je pri samo 18 letih, ker je najnižja dovoljena starost na Islandiji, opravil vozniški izpit za vožnjo tovornih vozil. Zaradi tega ga je včasih ustavila policija in zahtevala, da pokaže vozniško dovoljenje, saj so prejeli prijave, da otrok vozi veliko tovorno vozilo podjetja.

„Prevoz s tovornimi vozili je pravzaprav v naši krvi. Tudi moj oče je bil voznik tovornega vozila in bolj ali manj celotni družini se po žilah namesto krvi pretaka nafta. Vsi smo navajeni trdega dela, saj povprečen delovni dan traja dlje kot deset ur, čeprav je vsak dan drugačen,“ pravi Margeir.

Skupaj s sodelavci so ravnokar dokončali delo s cevmi in se pripravljajo na naslednjo nalogo: prevoz montažnega betonskega elementa. Kot lastnik prevozniškega podjetja s šestnajstimi tovornimi vozili v državi s samo 340.000 prebivalci mora Margeir prevzeti najrazličnejše posle in biti ves čas na voljo. Besede „ne“ preprosto ni v besednjaku podjetja Jón og Margeir EHF, poleg sodelovanja s podjetjem HS Orka pa veliko sodelujejo tudi z gradbenimi izvajalci, podjetji za prevoz blaga in podjetji za prevleko cestišč. 

Prevoz s tovornimi vozili je pravzaprav v naši krvi. Tudi moj oče je bil voznik tovornega vozila in bolj ali manj celotni družini se po žilah namesto krvi pretaka nafta.

Margeir Jónsson

Prevoznik

Ker je Islandija tudi ribolovna država in Margeir prihaja iz tipičnega ribolovnega kraja Grindavík, prevažajo tudi veliko rib. Njihova zmogljiva 38-metrska dvigala so se izkazala kot popolna za raztovarjanje velikih komercialnih ribiških mrež iz težko dostopnih vozil.

„Naši najtežji delovni dnevi v bistvu niso tisti, ko polagamo cevovode in gradimo elektrarne, ampak ko prevažamo ribe na dolge razdalje, od 400 do 500 kilometrov stran od pristanišča, v katerem jih naložimo,“ trdi Margeir in pojasnjuje, da je vreme na Islandiji lahko zelo nepredvidljivo. Lani je pet njegovih tovornih vozil štiri dni obtičalo v snežnem metežu v Djúpuvíku na vzhodu države. Na srečo se ribe niso pokvarile zaradi dobre hladilne opreme v tovornih vozilih.

 

Margeir Jónsson in sinova

Margeir Jónsson ter njegova sinova Jón G Margeirsson in Árni V Margeirsson.

„Vsi naši vozniki morajo biti pripravljeni, da se odzovejo na neobičajne okoliščine in skrbno ocenijo različne razmere. Potrpežljivost je ena od lastnosti, ki jo moramo imeti vsi,“ pravi Margeir, medtem ko se pripravlja na pot domov po še enem deseturnem delovniku. Nedavno je praznoval 70. rojstni dan in se še zdaleč ne pripravlja na upokojitev, čeprav vse več odgovornosti v zvezi s podjetjem prelaga na sina Jóna Gunnarja.

„Sčasoma bo podjetje verjetno prevzel moj vnuk, ki bo tako postal že tretja generacija ponosnega družinskega podjetja. Upam, da bodo v podjetju še naprej uporabljali tovorna vozila Volvo in da tako kot jaz ne bodo poznali besede 'ne',“ pravi Margeir.

Jón og Margeir EHF

Lastnika: Margeir Jónsson in njegov sin Jón Gunnar Margeirsson.

Število zaposlenih: 16 delavcev in 14 voznikov.

Zgodovina: Ustanovljeno leta 1992. Margeir vozi tovorna vozila že od leta 1970, prvi model Volvo F86 pa je kupil leta 1974.

Ključne stranke: HS Orka, ribiška podjetja v Grindavíku, gradbeni izvajalci, podjetja za prevleko cestišč in podjetja za prevoze blaga.

Vozni park: 11 tovornih vozil Volvo FH16 in 3 tovorna vozila Scania.

Vozila Volvo: Od 11 vozil Volvo so štiri vozila Volvo FH16 z motorji od 540 do 750 KM. Med temi štirimi vozili sta dve opremljeni z dvigali.

Glavni tovor: Ribe, gradbeni materiali, asfalt in tovorni zabojniki.

Related News

S prestavami za počasno vožnjo skozi zaledenelo gozdnato pokrajino

Zaledenele, ozke in strme ceste ter skupna masa 76 ton. Prevažati hlodovino skozi finsko gozdnato pokrajino je zahtevno delo za voznika in vozilo. Saku Simpanen in sodelavci vozijo tovorno vozilo Volvo z menjalnikom I-Shift s prestavami za počasno ...

Na „cesti“ v Sibiriji

V živahnem osrčju Sibirije so ceste slabe, ponekod jih sploh ni. Po njih se z Volvovim terenskim tovornim vozilom varno vozi Nikolaj Gončarov....

Filtriraj članke

5 true 5