London poziva k varnosti v mestu

Mesto London si je kot glavno prednostno nalogo zadalo odpravo prometnih nesreč. Osnutek predloga določa, da bodo od leta 2020 vsa težka tovorna vozila nad 12 ton za vožnjo v mestu potrebovala varnostno dovoljenje. To je privabilo pozornost drugih mest.
Piccadilly Circus v središču Londona.

Londonske ulice so nenehno polne dostavnih vozil, tovornih vozil, črnih taksijev in dvonadstropnih avtobusov ter pešcev in naraščajočega števila kolesarjev.

Na londonskih ozkih ulicah dostavna vozila, tovorna vozila, legendarni črni taksiji in rdeči dvonadstropni avtobusi poleg pešcev in naraščajočega števila kolesarjev vsako jutro napolnijo ceste.

Ker se toliko ljudi in vozil preriva za omejen prostor na cesti, je tveganje za trčenje veliko. Kombinacija tovornih vozil, kolesarjev in pešcev se je izkazala za posebej tvegano.

V zadnjih treh letih so bila težka tovorna vozila udeležena v 20 odstotkih nesreč s smrtnimi žrtvami med pešci in več kot 70 odstotkih nesreč s smrtnimi žrtvami med kolesarji v Londonu. Tako je kljub dejstvu, da glede na statistične podatke mestne prometne agencije Transport for London težka tovorna vozila predstavljajo le štiri odstotke prevoženih kilometrov v mestu.

 

Londonske ulice

Ker se tovorna vozila, kolesarji in pešci prerivajo za omejen prostor na londonskih ulicah, je tveganje za trčenje veliko.

Will Norman

Will Norman, komisar za spodbujanje hoje in kolesarjenja pri agenciji Transport for London, meni, da bo izboljšanje neposrednega vidnega polja iz kabin tovornih vozil zmanjšalo nevarnost trčenja s pešci in kolesarji.

Čeprav so ti odstotki visoki, ne veljajo le za London. Po podatkih ekipe za raziskave nesreč družbe Volvo Trucks so v letu 2014 približno 1.230 oziroma 32 odstotkov smrtnih žrtev v nesrečah s težkimi tovornimi vozili v EU predstavljali ranljivi udeleženci v prometu. Čeprav se je prometna varnost v splošnem izboljšala, se je izkazalo, da je težje zmanjšati število prometnih nesreč, v katerih so udeleženi ranljivi udeleženci v prometu. 

Da bi zagotovila varnejše ceste, je agencija Transport for London zmanjševanje nevarnosti v prometu postavila v središče sprejemanja odločitev ter pri iskanju rešitev sodeluje z ranljivimi skupinami udeležencev v prometu in proizvajalci vozil, vključno z družbo Volvo Trucks. 

Kaj je torej mogoče storiti? Pomemben načrt, ki je že v teku, je razviti prvi standard o neposrednem vidnem polju (Direct Vision Standard – DVS) za težka tovorna vozila na svetu. 

„Izkazalo se je, da ima neposredno vidno polje iz kabine velik vpliv na zmanjšanje nevarnosti za pešce in kolesarje, saj so mrtvi koti ključni dejavnik pri trčenjih,“ pravi Will Norman, komisar za spodbujanje hoje in kolesarjenja pri agenciji Transport for London.

Po predlogu bodo od leta 2020 vsa težka tovorna vozila nad 12 ton za vožnjo v Londonu potrebovala varnostno dovoljenje.

Načrt je še v postopku posvetovanja, pojasnjuje Will Norman. Zasnovan je tako, da bi se težkim tovornim vozilom, ki izpolnjujejo minimalne zahteve za neposredno vidno polje ali lahko dokažejo enakovredne ukrepe za zmanjšanje tveganja za ranljive udeležence v prometu, izdalo dovoljenje za vstop v London. Končni predlog bo vključeval tehnične podatke, kot so tipala in vizualna opozorila.

„Prizadevamo si zagotoviti varnejše ulice, vendar morajo prevozniška podjetja izboljšati varnost svojih voznih parkov,“ pravi Will Norman.

 

Prečkanje ceste.

V zadnjih nekaj letih so bila težka tovorna vozila udeležena pri 20 odstotkih nesreč s smrtnimi žrtvami med pešci in več kot 70 odstotkih nesreč s smrtnimi žrtvami med kolesarji v Londonu.

V družbi Volvo Trucks so podrobno spremljali razvoj dogodkov v Londonu.
„Pozdravljamo skupna prizadevanja različnih strani v Londonu za zagotovitev prometne varnosti v mestu in zaščito ranljivih udeležencev v prometu,“ pravi Claes Avedal, vodja službe za varnost pri načrtovanju izdelkov pri Volvo Trucks.

Prizadevamo si zagotoviti varnejše ulice, vendar morajo prevozna podjetja izboljšati varnost svojih voznih parkov.

Will Norman

Komisar za spodbujanje hoje in kolesarjenja pri agenciji Transport for London

Claes Avedal.

Claes Avedal, vodja službe za varnost pri načrtovanju izdelkov pri Volvo Trucks, pozdravlja pobudo Londona in verjame, da jo bo posnemalo še več mest.

Napoveduje, da bodo tovorna vozila, ki so posebej zasnovana za najboljšo vidljivost, postala pogostejša na ulicah Londona in drugih mest, ki si želijo izboljšati mestno varnost. To vključuje posebno opremo, kot so dodatna okna in kamere, majhna višina šasije in posebne vrste vozil, kot so Volvo FE s kabino z nizkim vhodom, ki ima posebno nizko šasijo in možnost večjih oken, ki zajemajo večino vrat kabine. Dodatna okna vozniku omogočajo neposredno vidljivost vzdolž boka vozila. 

„To je popolno vozilo za povečanje neposrednega vidnega polja, saj ste kot voznik skoraj v višini oči kolesarjev in pešcev na cesti,“ pravi Claes Avedal. 

Poleg dela s standardom za neposredno vidno polje (DVS) agencija Transport for London izvaja tudi številne druge ukrepe za izboljšanje prometne varnosti, od zniževanja omejitev hitrosti do preoblikovanja ulic, izboljšanja izvrševanja cestnoprometnih predpisov in preoblikovanja najnevarnejših križišč v mestu za spopadanje s hitrostjo.

„Vrsta različnih dejavnikov – od oblike vozil do načrtovanja poti, prometne ozaveščenosti in oblikovanja ulic – prispeva k zagotavljanju varnejših interakcij med tovornimi vozili in ranljivimi udeleženci v prometu,“ pravi Claes Avedal.

Družba Volvo Trucks uporablja večplasten pristop k varnosti, kar obsega področja, kot so raziskovanje varnosti, razvoj varnostnih tehnologij, vključno s podporo za vzdrževanje smeri znotraj voznega pasu in naprednim sistemom za zaviranje v sili, ter oblikovanje varnejših vozil in usposabljanje voznikov. Kampanje za ozaveščanje o prometni varnosti, kot sta pobudi „Ustavi. Poglej. Pojdi.“ ter „Videti in biti viden“, prav tako predstavljajo velik del teh prizadevanj. 

 

Mestna varnost ima pomembno mesto v političnem programu v številnih mestih, zato lahko po svetu pričakujemo velike spremembe.

Claes Avedal

Vodja službe za varnost pri načrtovanju izdelkov pri Volvo Trucks

Agencija Transport for London si prizadeva, da bi do leta 2041 dosegla nič hudih nesreč ali smrtnih žrtev na cestah in da bi Londončani 80 odstotkov vseh poti opravili peš, s kolesom ali z javnim prevozom.

„Kmalu lahko pričakujemo več sprememb v mestih po vsem svetu,“ pravi Claes Avedal. „Pri Volvo Trucks se strinjamo z londonsko vizijo za odpravo nesreč. Prometna varnost v mestih zaostaja za drugimi področji. Vendar ima mestna varnost pomembno mesto v političnem programu v številnih mestih, zato lahko po svetu pričakujemo velike spremembe.“
London orje ledino.

Cilji Londona do leta 2041

  • Nič hudih nesreč ali smrtnih žrtev na cestah.
  • Po podatkih agencije Transport for London se pričakuje, da bodo Londončani 80 odstotkov vseh poti opravili peš, s kolesom ali z javnim prevozom.

 

Poročilo družbe Volvo Trucks o varnosti za leto 2017

Skupina za raziskave nesreč pri Volvo Trucks je preučila in analizirala več kot 1.700 nesreč od leta 1969, v katerih so bila udeležena tovorna vozila. Namen poročila o varnosti je povečati razumevanje prometne varnosti in zagotoviti smernice pri prednostnem razvrščanju prihodnjega razvoja ukrepov za varnost v cestnem prometu.

Število smrtnih žrtev v nesrečah, v katerih so bila udeležena težka tovorna vozila, je leta 2014 v EU znašalo 3.863.

13 %
499 smrtnih žrtev
Nesreče, ki so zahtevale smrtne žrtve med potniki v težkih tovornih vozilih.

49 %
1.898 smrtnih žrtev
Nesreče, ki so zahtevale smrtne žrtve med potniki v avtomobilih.

32 %
1.230 smrtnih žrtev
Nesreče, ki so zahtevale smrtne žrtve med ranljivimi udeleženci v prometu.

6 %
236 drugih smrtnih žrtev, povezanih s težkimi tovornimi vozili.
Od 1.230 smrtnih žrtev med ranljivimi udeleženci v prometu (v EU leta 2014) je bilo 53 % pešcev,
22 % kolesarjev in 25 % voznikov koles z motorjem ali motoristov.

Nesreče, ki so zahtevale smrtne žrtve ali povzročile hude poškodbe med ranljivimi udeleženci v prometu v EU leta 2014.

20 %
Nesreče, ki so se zgodile med zavijanjem težkega tovornega vozila.

30 %
Nesreče, ki so se zgodile na železniških prehodih.

Dejstva, ki jih je treba upoštevati

Trije pomembni dejavniki, ki jih morajo stranke tovornih vozil po mnenju Claesa Avedala, vodje službe za varnost pri načrtovanju izdelkov pri Volvo Trucks, upoštevati za izboljšanje mestne varnosti in vidljivosti. 

Načrtovanje poti
„Načrtujte varne vstopne in izstopne točke s prometnih delovišč ter pot vozila skozi mesto, da se izognete preveč prometnim ali ozkim cestam in interakcijam z ranljivimi udeleženci v prometu. Načrtovanje je lahko ključnega pomena.“

Ustrezno vozilo za nalogo
„Številne stranke želijo čim bolj prilagodljivo tovorno vozilo. To pomeni, da izberejo vozilo z visoko šasijo, četudi ga potrebujejo za prevoze zlasti v mestu. Pri vozilu z nižjo šasijo je voznik bližje tlom in ima boljši pregled nad tem, kaj se dogaja okrog vozila.“

Kamera in spodnje okno v vratih omogočata širši pogled
„Skozi okna in v ogledalih je mogoče videti celoten sprednji del in bok vozila. Kamera, ki se vklopi ob zavojih, in spodnje okno v sopotnikovih vratih pa vozniku omogočata širši pogled, kar lahko prepreči trčenja med zavijanjem tovornega vozila.“

Related News

Kjer se rojevajo motorji

Obiščite Volvov obrat za motorje v švedskem mestu Skövde, kjer se proizvajajo vsi motorji, in spoznajte inženirje, odgovorne za tehnologijo Euro 6....

Transportni dejavnosti se hitro približuje digitalna revolucija

Telematske storitve, povezljivost, veliki podatki, storitve v oblaku in internet stvari vodijo v digitalno revolucijo v proizvodnji tovornih vozil. Največje so možnosti na področju servisiranja in pri Volvo Trucks si aktivno prizadevamo uresničiti ...

Zmanjšanje upora z boljšo aerodinamiko

Stroški goriva predstavljajo približno tretjino vseh stroškov prevozniškega podjetja. Zahvaljujoč kombinaciji boljše aerodinamike in novega motorja EURO 6 generacije C lahko tovorna vozila Volvo Trucks na dolgih in regionalnih vožnjah dosežejo do tri ...

Filtriraj članke

5 true 5