Številne koristi prehoda na električna vozila

Električna tovorna vozila so več kot le akumulatorji in polnilne postaje, saj izboljšujejo delovne razmere za voznike in povečujejo dobiček za prevozniška podjetja. Trije strokovnjaki pri Volvo Trucks pripravljajo podlago za električno prihodnost. 
Volvo FE Electric.

Volvo FL in FE Electric sta prvi električni tovorni vozili družbe Volvo Trucks in pokrivata večino potreb mestnega prevoza.

Ko so pri družbi Volvo Trucks objavili, da sta prvi električni tovorni vozili Volvo FL in FE pripravljeni za prodajo, se je trg hitro odzval.

„Kupci so poklicali: 'Končno! To smo čakali!'” pravi Anna Thordén, produktna vodja za elektromobilnost pri Volvo Trucks. „Mnoge stranke, ki se obrnejo na nas, se na območju delovanja spopadajo s poostrenimi predpisi. Drugi so kupili električna vozila mladih podjetij in ugotovili, da ne ponujajo zadostne podpore. Torej, takoj ko jim vozilo zagode, so prepuščeni sami sebi,” pravi.

Mnoge stranke, ki se obrnejo na nas, se na območju delovanja spopadajo s poostrenimi predpisi.

Anna Thordén

Produktna vodja za elektromobilnost pri Volvo Trucks

Anna Thordén

Anna Thordén, produktna vodja za elektromobilnost pri Volvo Trucks, se je srečala s številnimi strankami, ki želijo električna vozila.

Pri Volvo Trucks pa stavijo na celovite rešitve za električna vozila, vključno s podporo strankam.

Do sedaj je družba Volvo Trucks začasno ponudila električne izvedbe samo omejenemu številu referenčnih strank, toda v naslednjih letih nameravajo pospešiti proizvodnjo. Santosh Harakamani, vodja strateškega načrtovanja pri Volvo Trucks, pravi, da so glavni dejavniki, ki bodo pripomogli k serijski proizvodnji električnih vozil, že resničnost in da bo prehod na električna vozila hitrejši, kot ga napoveduje večina analitikov.

„Za tehnični premik so navadno pomembni trije dejavniki: tehnologija mora biti poslovno izvedljiva, tehnično zrela in trg jo mora sprejeti.” 

En velik mejnik je že dosežen. Diskontirana lastna cena obnovljive energije je enaka ceni premoga v mnogih predelih sveta – dejavnik, ki bo pospešil vlaganje v obnovljivo energijo. Po ocenah bo do leta 2040 70 odstotkov svetovnih energetskih naložb namenjenih obnovljivim virom energije. Medtem pa je hiter padec cen akumulatorjev presegel pričakovanja analitikov.

Električni program vozil Volvo Trucks

Pri Volvo Trucks razvijajo električne rešitve ter jih postopoma uvajajo po segmentih in trgih.


Še ena razvojna smer je poglavitna: raziskovalna organizacija Bloomberg New Energy Finance je bistveno spremenila napoved cen akumulatorjev, ko bo električni avtomobil cenovno primerljiv z avtomobilom na fosilna goriva. Za lastnike tovornih vozil hiter razvoj cen akumulatorjev zagotavlja, da se bo kritična točka uspešnosti za skupne stroške lastništva električnega vozila zgodila prej, kot je bilo pričakovano. Zmogljivost akumulatorjev se bo znatno povečala, s čimer se bo povečal doseg vozil.

Poleg tega so se številne države že zavezale, da bodo upoštevale predpise, ki bodo pospešili prehod na električna vozila, vključno z mandati v več kot ducat državah, ki bodo uporabo fosilnih goriv prepovedale do leta 2030. „Zaradi poostrenih predpisov o emisijah in učinkovitosti porabe goriva se že izvaja velik pritisk na panogo, da opusti dizelske motorje. Nedavne izjave velikanov avtomobilske panoge o naložbah in predstavitvah električnih vozil na trgu jasno kažejo, da se premik že dogaja,” pravi Santosh Harakamani.

Tehnologija mora biti poslovno izvedljiva, tehnično zrela in trg jo mora sprejeti.

Santosh Harakamani

Vodja strateškega načrtovanja pri Volvo Trucks

Ob upoštevanju teh dejavnikov bo do leta 2030 več kot 30 odstotkov vseh avtomobilov električnih in več kot 50 odstotkov vseh novih prodanih avtomobilov bi lahko bilo električnih. Čeprav je elektrifikacija komercialnih tovornih vozil še vedno na začetni razvojni stopnji v primerjavi s segmentom avtomobilov, Santosh Harakamani pričakuje, da se bo v prevoznem segmentu hitro vzpela.

Santosh Harakamani

Santosh Harakamani, vodja strateškega načrtovanja pri Volvo Trucks, je trdno prepričan, da bo prehod na električna vozila potekal precej hitreje, kot napovedujejo številni analitiki.

In elektrifikacija bi lahko znatno zmanjšala ogljični odtis prevoza. Štirimegavatna vetrna elektrarna danes proizvede dovolj energije za pogon 200 električnih tovornih vozil Volvo FE, kar lahko zmanjša izpust toplogrednih plinov za 10.000 ton CO2 na leto.

Številni dejavniki torej kažejo na električno prihodnost, zato pri družbi Volvo Trucks razvijajo električne rešitve, ki jih bodo postopoma uvedli po segmentih in trgih kot dodatek dizelski ponudbi. Pri družbi Volvo Trucks so za razvoj električnih tovornih vozil uporabili izkušnje sestrskega podjetja Volvo Buses, ki že od leta 2010 prodaja visokonapetostne hibride, od leta 2015 pa električne avtobuse s hitrim polnjenjem. Ker uporabljajo sestavne dele, ki jih že več let preskušajo in uporabljajo v rednem prometu, so stranke družbe Volvo Trucks lahko prepričane, da so ponujene rešitve najboljše in varne. 

Za lastnike tovornih vozil prehod na električni pogon ne pomeni zgolj nakupa najboljših tehničnih rešitev in storitev. Morajo tudi razumeti, kako bodo električna tovorna vozila spremenila njihovo poslovanje in da bo pogovor s prodajalci tovornih vozil potekal drugače.

„Pri električnih tovornih vozilih ni več govora o konjskih močeh in prostornini motorja. Da bi strankam lahko ponudili najboljše rešitve, moramo poznati njihovo progo, tovor, nosilnost, vremenske razmere, v katerih bodo uporabljali tovorno vozilo, in tudi razpoložljive možnosti polnjenja. Nato jim lahko svetujemo podrobno specificirano vozilo z optimalnim dosegom in ustrezno nastavitvijo akumulatorja,” pravi Anna Thordén. 

Opazila je, da imajo stranke pri električnih tovornih vozilih največ pomislekov glede dosega in razpoložljivosti polnilnih postaj, čeprav sta ta dejavnika že upoštevana pri specificiranju vozila. Da bi bil doseg zanesljivejši, pri družbi Volvo Trucks razvijajo napredne sisteme napovedovanja, ki upoštevajo vse glavne dejavnike in voznika sproti obveščajo o dosegu. 

Pri učinku za voznike je težko pretiravati. Kdor vozi naše električno tovorno vozilo, iz kabine stopi z nasmehom.

Carolina Grönstedt

Vodja razvoja originalnih delov pri Volvo Trucks

Anna Thordén poudarja, da imajo električna tovorna vozila številne prednosti za lastnike, vključno z manjšimi stroški goriva in boljšo podobo blagovne znamke. Poleg tega ustrezajo zahtevam zaostrenih predpisov. Če je s tišjimi vozili mogoče opraviti več prevozov ponoči, to tudi močno poveča učinkovitost. 

Carolina Grönstedt, vodja razvoja originalnih delov na oddelku poprodaje pri Volvo Trucks, pričakuje, da bodo električna vozila privabila več novih voznikov in jih tudi ohranila. To bi bila res velika prednost za panogo z velikim pomanjkanjem voznikov.

Carolina Grönstedt

Carolina Grönstedt, vodja razvoja originalnih delov pri Volvo Trucks, na podlagi odzivov preskusnih voznikov pričakuje, da bodo električna vozila pripomogla k večjemu zaposlovanju in ohranjanju voznikov.

„Naši preskusi na primer kažejo, da je vozilo Volvo FL Electric za deset decibelov tišje od običajnega dizelskega vozila. To pomeni, da je zaznani hrup manjši za približno polovico,” še pravi. „V električnih tovornih vozilih je tudi manj tresljajev in vozniki med delom zunaj vozila več ne vdihavajo izpušnih plinov.” 

Vozniki se morajo navaditi na upravljanje električnega tovornega vozila in ta izziv jim lahko povzroči skrbi glede dosega in polnjenja. Kljub tej spremembi je odziv preskusnih voznikov izrazito pozitiven.

„Pri učinku za voznike je težko pretiravati. Kdor vozi naše električno tovorno vozilo, iz kabine stopi z nasmehom. Za številne je to razodetje in za nekatere skoraj versko doživetje,” z nasmehom pove Carolina Grönstedt.

Pogonski sklop Volvo FE Electric

Volvova električna tovorna vozila so od trikrat do petkrat energijsko učinkovitejša od enakovrednih dizelskih tovornih vozil.



Nekatere glavne številke za Volvova električna tovorna vozila

  • Doseg: Volvo FL Electric – do 300 km; Volvo FE Electric – do 200 km.
  • Štirimegavatna vetrna elektrarna proizvede dovolj energije za pogon 200 električnih tovornih vozil FE.
  • Drugače povedano, energija enega obrata rotorja vetrnice zadošča za 1,5 kilometra vožnje.
  • To prihrani 2.500 kubičnih metrov goriva na leto.
  • In zmanjša izpust toplogrednih plinov za 10.000 ton CO2 na leto (če se akumulatorji polnijo z vetrno energijo).
  • Opomba: Električna tovorna vozila so od trikrat do petkrat energijsko učinkovitejša od enakovrednih dizelskih tovornih vozil.

 

Related News

Akumulatorji – kako okoljsko primeri so?

Električna vozila so tišja, energetsko učinkovitejša in čistejša od vozil na fosilna goriva. Vendar se ob tem pojavlja več vprašanj v zvezi z njihovimi akumulatorji. Kako okoljsko primerni in trajnostni so v splošnem litij-ionski akumulatorji? Lars ...

Göteborg s prvim električnim vozilom

Göteborg, kjer je sedež družbe Volvo Trucks, ima visoke cilje glede trajnostnosti. Letos je mesto prejelo prvo popolnoma električno tovorno vozilo, ki pomeni majhen, vendar pomemben korak v smeri elektrifikacije komercialnega prevoza v mestu. Kaj se ...

Olajšana elektromobilnost. Električna tovorna vozila so tukaj.

Na trgu obstajata velik interes za električna tovorna vozila ter zanimanje za razumevanje možnosti te nove tehnologije elektrificiranega prevoza in njene praktične uporabe v vsakodnevnem poslovanju. Premik k elektromobilnosti bo prinesel tišji, ...