Göteborg postaja zelen

Pri Volvo Trucks bomo leta 2019 v Evropi začeli prodajati električna tovorna vozila. Že v letošnjem letu bo po ulicah domačega Göteborga – mesta z zelenimi cilji – vozilo nekaj električnih tovornih vozil Volvo FL. Vozila so del načrta, po katerem rastejo nove vrste sosesk in bo mesto postalo privlačnejše.
Električno tovorno vozilo Volvo FL v središču Göteborga

Volvo Trucks v sodelovanju s prevozniškima podjetjema TGM in Schenker pošilja na ulice Göteborga električno tovorno vozilo za dostavo hrane.

Veduto Göteborga, mesta, v katerem je sedež Volvo Trucks, rišejo žerjavi. Mesto naj bi se do leta 2035 povečalo za tretjino in večji del središča bo adaptiranega, da bo v njem več prostora za ljudi in ceste.

Toda s tem izzivom se ne spopada samo Göteborg. Do leta 2030 naj bi se v mesta povsod po svetu preselila okrog milijarda ljudi. 

V mestu želijo sprostiti prostor za nove prebivalce, zato načrtujejo številne nove, gosto pozidane soseske, ki združujejo stanovanjske stavbe s poslovnimi in trgovskimi. 

Veduta Göteborga

V Göteborgu si želijo obvladovati naraščajoče število prebivalcev ter ohraniti privlačnost mesta za bivanje in z majhnim škodljivim učinkom na okolje.

Direktor organa za urbanizem v Göteborgu Henrik Kant upa, da bodo električna vozila močno vplivala na uspešnost in trajnost takšnega urbanizma. 

Henrik Kant

Direktor organa za urbanizem mesta Göteborg Henrik Kant meni, da električna tovorna vozila omogočajo drugačno načrtovanje mest.

„Električna vozila so tišja in brez emisij, zato mesta lahko načrtujemo drugače. Tehnologija omogoča nove rešitve: manj omejene čase dostave ali avtobusne linije, ki potekajo bliže stanovanjskim objektom. Načrtujemo lahko tesno prepletene poslovno-stanovanjske soseske.”

Henrik Kant je na prejšnjem delovnem mestu vodje oddelka za vodovodno in komunalno infrastrukturo poskrbel, da so bila električna vozila vključena v mestno strategijo komunalne infrastrukture. 

„V Göteborgu že zdaj velja pravilnik o uporabi smetarskih tovornih vozil z majhnimi emisijami in na brezfosilna goriva. Tovorna vozila v mestu poganja bioplin ali HVO, gorivo iz stranskih produktov obdelave mesa,” še doda. 

Električna tovorna vozila mestu omogočajo, da naredi še en velik korak v pravo smer. 

„Vizija za Göteborg je gosto poseljeno, zeleno mesto. Močno se moramo potruditi, da bodo emisije čim manjše, zlasti v središču mesta. Hkrati lahko kar najbolj zmanjšamo zvočno onesnaženje.”

Vizija za Göteborg je gosto poseljeno, zeleno mesto. Močno se moramo potruditi, da bodo emisije čim manjše, zlasti v središču mesta.

Henrik Kant

Direktor organa za urbanizem mesta Göteborg

Jonas Odermalm

Jonas Odermalm, vodja strategije izdelkov za Volvo FL in Volvo FE pri Volvo Trucks.

Pred nekaj leti se je Göteborg obrnil na Volvo Trucks glede razvoja podrobno specificiranega električnega smetarskega tovornega vozila, ki bi bilo skladno z zahtevami za pot, topografijo, hitrost in nosilnost. V tehničnih podatkih je bilo tudi navedeno, da mora biti nosilnost vozila pet ton in da eno polnjenje mora zadoščati za celodnevno vožnjo. Predstavljamo vam električno smetarsko tovorno vozilo. Če se bo vozilo obneslo, v Göteborgu upajo, da bodo razširili uporabo.

Henrik Kant upa, da bodo električna vozila ponujala boljše delovno okolje za voznike. 

„Komunalni delavci imajo največ poklicnih poškodb med vsemi delavci v državi. Seveda si prizadevamo za rešitve, ki bi izboljšale njihovo delovno okolje,” pove Kant.

Letos bo na ceste zapeljalo še eno Volvovo električno tovorno vozilo. Volvo Trucks v sodelovanju s prevozniškima podjetjema TGM in Schenker na ulice pošilja električno tovorno vozilo za dostavo hrane. 

„Električna vozila imajo številne prednosti,” pravi Jonas Odermalm, vodja strategije izdelkov za Volvo FL in Volvo FE pri Volvo Trucks. „Po eni strani povzročajo manj onesnaževanja in hrupa, po drugi strani pa lahko, ker je zunaj prometnih konic mogoče opraviti več dostav, električna vozila povečajo produktivnost in natančnost dostave, saj se zmanjša čas, ki ga vozniki preživijo v prometu.” 

Električna vozila lahko povečajo produktivnost in natančnost dostave.

Jonas Odermalm

Vodja strategije izdelkov za Volvo FL in Volvo FE pri Volvo Trucks

Lars Mårtensson

Direktor službe za okolje in inovacije pri Volvo Trucks Lars Mårtensson meni, da bo elektrifikacija tovornih vozil uvrščena na sezname prednostnih nalog za številna mesta.

Za vzpostavitev in vodenje voznega parka električnih tovornih vozil niso dovolj le vozila. 

„Z vozili samo deloma izpolnjujemo obsežno elektrifikacijo in trajnosten prevoz. Treba je poskrbeti še za prave predpise, polnilne postaje in infrastrukturo, da bodo podjetja prepoznala prednost uporabe električnih vozil. Stranke in mesta, ki vlagajo v to tehnologijo, morajo transportni sistem obravnavati celovito ter prepoznati vrednost za svojo znamko, kakovost življenja in okolje.”

V Göteborgu želijo postati logistično središče za Skandinavijo in mesto hitro postaja preskusna lokacija za nove transportne rešitve.

V mestu sta že dve popolnoma električni avtobusni liniji, ki dopolnjujeta številna hibridna vozila. Domača avtomobilska podjetja preskušajo avtomatizirana vozila na nekaterih linijah in Göteborg polni mednarodne naslovnice z izgradnjo mestne žičnice, ki bo v središču mesta prepeljala od 4.000 do 6.000 potnikov na uro in bo vključena javni potniški promet. 

Torej, kaj lahko pričakujejo prihodnji prebivalci mesta?

„Upam, da se nam do leta 2035 ne bo treba več pretežno ukvarjati z zvočnim onesnaževanjem ali kakovostjo zraka, saj bo to že v glavnem urejeno,” pravi Henrik Kant. 

Direktor službe za okolje in inovacije pri Volvo Trucks Lars Mårtensson meni, da bodo rešitve, ki se preskušajo v Göteborgu, uporabljene še drugod.

Rešitev že preskušamo v drugih mestih.

Lars Mårtensson

Direktor službe za okolje in inovacije pri Volvo Trucks

„Rešitev že preskušamo v drugih mestih, med drugim tudi v Hamburgu. V okviru načrta za prijetno in privlačno mesto. Tovorna vozila niso bila na prednostnem seznamu za prehod na električni pogon, toda po zaslugi sodelovanja s partnerskimi mesti se bo to spremenilo.”

Volvo FL Electric

Električna tovorna vozila so občutno tišja, zato so priročna za nočne dostave in bi lahko zmanjšala promet v konicah.

Tovorna vozila na preskušnji v Göteborgu

  • Prvi dve tovorni vozili Volvo FL Electric bosta za odvoz in recikliranje odpadkov uporabljali podjetje za recikliranja Renova in prevozniško podjetje TGM.
  • Tovorno vozilo s popolnoma električnim pogonom za dostavo, odvoz odpadkov in druge namene uporabe v mestnem okolju, skupna masa kompozicije 16 ton.
  • Pogonski sklop: električni motor z močjo 185 kW, največja moč/trajna izhodna moč 130 kW, menjalnik z dvema prestavama, kardanska gred, zadnja os. Največji navor električnega motorja: 425 Nm. Največji navor na zadnji osi: 16 kNm.
  • Shranjevanje energije: od dva do šest litij-ionskih akumulatorjev s skupno zmogljivostjo od 100 do 300 kWh. 
  • Doseg: do 300 km.
  • Polnjenje: polnjenje z izmeničnim tokom iz električnega omrežja (22 kW) ali hitro polnjenje z enosmernim tokom prek priključka CCS/Combo2 do 150 kW. 
  • Čas polnjenja: od praznih do popolnoma napolnjenih baterij: hitro polnjenje od ene do dve uri (polnjenje z enosmernim tokom), nočno polnjenje do deset ur (polnjenje z izmeničnim tokom) ob največji zmogljivosti 300 kWh.

Dejstva o Göteborgu

570.000 – Število prebivalcev v Göteborgu, drugem največjem švedskem mestu. V mestu je sedež Volvo Trucks vse od ustanovitve podjetja leta 1926.

140.000 – Pričakovan prirastek prebivalstva v Göteborgu zaradi priseljevanja do leta 2035
– enotretjinski prirastek.

12 – Število okoljevarstvenih ciljev, s katerimi želijo v mestu ustvariti dobro bivalno okolje in trajnostni razvoj. Trije cilji so neposredno povezani s prevozom:

  • Majhen učinek na okolje.
  • Čist zrak.
  • Dobro zgrajena infrastruktura.

Related News

Zmanjšanje upora z boljšo aerodinamiko

Stroški goriva predstavljajo približno tretjino vseh stroškov prevozniškega podjetja. Zahvaljujoč kombinaciji boljše aerodinamike in novega motorja EURO 6 generacije C lahko tovorna vozila Volvo Trucks na dolgih in regionalnih vožnjah dosežejo do tri ...

Transportni dejavnosti se hitro približuje digitalna revolucija

Telematske storitve, povezljivost, veliki podatki, storitve v oblaku in internet stvari vodijo v digitalno revolucijo v proizvodnji tovornih vozil. Največje so možnosti na področju servisiranja in pri Volvo Trucks si aktivno prizadevamo uresničiti ...

London poziva k varnosti v mestu

Mesto London si je kot glavno prednostno nalogo zadalo odpravo prometnih nesreč. Osnutek predloga določa, da bodo od leta 2020 vsa težka tovorna vozila nad 12 ton za vožnjo v mestu potrebovala varnostno dovoljenje. To je privabilo pozornost drugih ...