Velika dostava

Na Švedskem se gradi eden največjih pakirnih strojev za papir. Avstrijskega voznika tovornega vozila Rolanda Lehbrunnerja čaka dolga pot. Na gradbišče v Grumsu mora dostaviti 22 metrov dolga silosa.
Prevažanje silosov čez most

Dve Pranglovi vozili Volvo FH16 počasi prevažata 22 metrov dolga silosa skozi švedsko podeželje.

Volvo FH16 podjetja Prangl

Vsak silos je dolg 22 metrov, širok skoraj štiri metre in tehta okrog 5.000 kilogramov.

Dopoldan v pristanišču Kiel. Parkirišče tovornih vozil in Roland se je ravnokar zbudil. V zadnjih nočeh sta s sodelavcem Janosom Szilagyijem prevažala 22 metrov dolga silosa od Sighartinga ob avstrijsko-nemški meji do severa Nemčije. Veselita se že vkrcanja na trajekt, ki ju bo odpeljal do Göteborga, od koder bosta nadaljevala naslednjo etapo enajstdnevne poti. 

„Prvič sem s tovornim vozilom na trajektu. Nekaj novega in prav to mi je všeč pri mojem delu,” pravi Roland Lehbrunner. „Večina poklicev je rutinskih, moj gotovo ni. Enkrat prevažam gradbeni material v Salzburg, spet drugič strojne dele na sever Nemčije. Različne ceste, različni tovori.”

Prvič sem s tovornim vozilom na trajektu. Nekaj novega in prav to mi je všeč pri mojem delu.

Roland Lehbrunner

Voznik tovornega vozila

Zaradi spremenljive in nikoli dolgočasne narave prevažanja izrednega tovora se je pred skoraj desetimi leti odločil za poklic voznika tovornega vozila. Pred tem je delal kot tesar v avstrijskem podjetju, ki je tudi prevažalo izdelke po državi s tovornim vozilom. Enkrat je bilo treba dostaviti veliko in zelo pomembno naročilo, toda nihče ni bil na voljo za prevoz. „Bom pa jaz poskusil,” si je rekel Roland. Zdaj že sedem let dela kot poklicni voznik za avstrijsko podjetje Prangl. V tem času je imel nekaj res izrednih prevozov, denimo prevoz 160-tonskega stroja za obdelavo papirja iz osrednje Avstrije v Budimpešto ali šest metrov dolgega tovora skozi ozek hribovit svet, kjer sta bili na preskušnji njegovi potrpežljivost in osredotočenost.

Parkirišče v Kielu

Vozili Volvo FH čakata na parkirišču v nemškem pristanišču Kiel, da se vkrcata na nočni trajekt do Göteborga.

Čeprav sta Roland in podjetje Prangl specializirana za prevažanje izrednega tovora, je ta prevoz poseben tudi za njiju, saj bo treba še prevoziti veliko razdaljo med Avstrijo in osrednjo Švedsko. Roland pravi, da je pripravljen na neobičajne razmere, toda vsak njegov prevoz je drugačen. 

„Prevozi se razlikujejo po tovoru, masi, dolžini, razdalji, vremenu in vseh drugih okoliščinah, ki jih doživiš na cesti. Tudi če se ti zdi, da si pripravljen na vse, se bo gotovo zgodilo nekaj nepričakovanega. Treba je ohraniti trezno glavo,” še doda.

Avtoceste

Po izkrcanju v Göteborgu voznika čaka šesturna vožnja do Grumsa.

Roland in Janos sta po hudem nalivu med prvo nočno vožnjo od avstrijskega Sighartinga do nemškega Magdeburga zamujala zaradi cestnih zapor v Nemčiji. Po dveh dneh, preživetih na parkirišču, sta končno smela odriniti. Oddahnila sta si, ko sta prispela v Kiel, in zdaj že nadaljujeta pot proti Švedski.

Ko tovorni vozili zapeljeta na trajekt, ju osebje počasi vodi, da ne bi trčili ob steno ali druga vozila. Zaradi velikosti tovora vsako tovorno vozilo zasede štirikratni prostor standardnega tovornega vozila in Roland je hvaležen za usmerjanje. Roland se po zgodnji večerji odpravi spat, da se bo odpočil za naslednji dan, ko ga čaka 220 kilometrov vožnje od Göteborga do cilja v Grumsu.

Roland Lehbrunner

Avstrijski voznik Roland Lehbrunner se veseli takšnih prevozov, saj mu popestrijo delo.

„Raje vozim podnevi in uživam v pogledu na pokrajino, zlasti če je hribovita. Prvič sem na Švedskem in se že res veselim pokrajine!” pravi Roland, ko zapelje s trajekta v Göteborgu. Na parkirišču, podobnem tistemu v Kielu, najprej pregleda tovorno vozilo, hidravliko, elektroniko, tovor in sidrišča.

„Na nekatere stvari lahko vplivaš, zato je pomembno, da dobro pregledaš tovorno vozilo. Sicer raje ne sedi za volan,” pravi Roland. 

BillerudKorsnäs

Nov pakirni stroj za papir za podjetje BillerudKorsnäs je trenutno še v izgradnji in bo nameščen v 400 metrov dolgi tovarni.

Na poti do Grumsa imata Roland in Janos švedsko spremstvo. Konvoj odrine okrog 9. ure v hudem nalivu in precej močnem vetru. Zlasti veter povzroča Rolandu sive lase, saj mora prečkati več visokih mostov. Zaradi kombinacije vetra, dežja, težkega tovora in hribovite pokrajine je konvoj primoran voziti zelo počasi.

„V takih razmerah je dobro, da se lahko zaneseš na krmilni sistem in samodejni menjalnik tovornega vozila. Lahko se v miru osredotočim na samo vožnjo,” pravi Roland.

Prevažanje silosov v dežju

Zaradi velikosti tovora vsako tovorno vozilo zasede štirikratni prostor standardnega tovornega vozila.

Čeprav so vremenske razmere neugodne, je Roland zelo zadovoljen s švedskimi cestami in pravi, da so med boljšimi. Konvoj potuje neprekinjeno in ob 15. uri je cilj končno na vidiku: velika tovarna švedskega podjetja BillerudKorsnäs v Gruvönu. 

Za prevozništvo sem se odločil zaradi novega izziva in zdaj me vsak dan preseneti z novim izzivom.

Roland Lehbrunner

Voznik tovornega vozila

Roland Lehbrunner izvaja pregled pred vožnjo

Roland pred vsako vožnjo preveri tovor in sidrišča.

Tovarna je še v izgradnji, toda leta 2019 bo v njej stal največji trajnostni pakirni stroj za papir. Roland bo izredni tovor pripeljal na to stran tovarne, od koder bo avtodvigalo dvignilo tovor v tovarno.

„Silosa smo v Sighartingu natovarjali kar šest ur. Pri tem smo potrebovali viličar in avtodvigalo. Upam, da bo raztovarjanje potekalo hitreje, saj bi se res rad že vrnil domov k ženi in otrokom,” pravi Roland.

Roland je na koncu zadovoljen s prevozom in meni, da se mu bo v spomin najbolj vtisnila sama razdalja. Trenutno je okrog 2.200 kilometrov od doma v avstrijskem mestecu Haag; njegova pot na Švedsko in nazaj bo skupaj trajala enajst dni. Nekateri deli poti so bili zahtevni, toda Roland je zelo zadovoljen.

„Za prevozništvo sem se odločil zaradi novega izziva in zdaj me vsak dan preseneti z novim izzivom,” doda z nasmeškom.

Dejstva o podjetju BillerudKorsnäs

BillerudKorsnäs je vodilni dobavitelj obnovljivih embalažnih materialov in rešitev ter se ponaša z več kot 150 leti izkušenj v panogi.

Novi stroj za karton velja za največjo naložbo v zgodovini podjetja in je med največjimi stroji te vrste na svetu. 350 metrov dolg stroj bo nameščen v 400 metrov dolgi in 60 metrov široki tovarni, ki je še v izgradnji.

Naloga

Tovorni vozili podjetja Prangl: 1 Volvo FH16, 6x4, letnik 2017, z motorjem Volvo D16 s 550 KM, menjalnikom Volvo I-Shift s prestavami za počasno vožnjo in Volvovim dinamičnim krmilnim sistemom.
1 Volvo FH16, 6x4, letnik 2013, z motorjem Volvo D16 s 750 KM in menjalnikom Volvo I-Shift.
Priklopni vozili: triosni raztegljivi nizki priklopni vozili Faymonville s hidravličnimi osmi in ločenim ročnim krmilnim sistemom. Dolžina uporabljenega nizkega priklopnega vozila: 22,9 metra. 
Tovor: veliki zabojniki, mere: 22 x 3,8 x 3,8 metra, masa: vsak zabojnik 5.000 kilogramov.
Skupne prevozne mere: 35 x 3,8 x 4,15 metra (dolžina x širina x višina), masa: 38.000 kilogramov.

Prangl GmbH

Leto ustanovitve: 1965.
Lastnik: mag. Christian Prangl.
Število kosov opreme: 3.400 (avtodvigala, tovorna in priklopna vozila, delovne ploščadi, teleskopski viličarji in drugo).
Število tovornih in priklopnih vozil: 330, od tega znamke Volvo: 90.
Število zaposlenih: 650.
Glavni tovor: izredni in težki tovor, tovor za elektrarne, tudi vetrne, strojni deli, izredni gradbeni tovor iz betona in jekla, stroji, tirnice, gradbeni les in industrijski tovor.

Related News

S prestavami za počasno vožnjo skozi zaledenelo gozdnato pokrajino

Zaledenele, ozke in strme ceste ter skupna masa 76 ton. Prevažati hlodovino skozi finsko gozdnato pokrajino je zahtevno delo za voznika in vozilo. Saku Simpanen in sodelavci vozijo tovorno vozilo Volvo z menjalnikom I-Shift s prestavami za počasno ...

Na „cesti“ v Sibiriji

V živahnem osrčju Sibirije so ceste slabe, ponekod jih sploh ni. Po njih se z Volvovim terenskim tovornim vozilom varno vozi Nikolaj Gončarov....