Bodo mesta prihodnosti potrebovala tovorna vozila?

Urbanizacija se ne upočasnjuje in mesta po vsem svetu naraščajo, potrebe po prevozih pa se še naprej povečujejo. Hkrati sta veliki težavi onesnaženost zraka in prometni zastoji. Obstaja očitna potreba po čistejših in učinkovitejših prevoznih sistemih. Vprašanje je: Bo v mestih prihodnosti prostor za tovorna vozila?
Volvo Trucks v mestih

Število svetovnega prebivalstva nenehno narašča. Po poročilih Združenih narodov bo število svetovnega prebivalstva s 7 milijard leta 2014 na približno 9 milijard predvidoma naraslo do leta 2050. Danes nekaj več kot polovica prebivalstva živi v mestih, ZN pa ocenjujejo, da bo do leta 2050 ta delež narastel na dve tretjini. Poleg urbanizacije bodo nove navade potrošnikov z elektronskim trgovanjem in dostavo na dom prav tako vplivale na potrebe družbe po učinkovitih prevoznih rešitvah. 

„Za premostitev težav v zvezi s prometom, ki zmanjšujejo kakovost zraka, kot so prometni zastoji in emisije, moramo ravnati pametno. Moramo razmišljati o tem, koliko prostora naši prevozi zavzemajo na ulicah in kakšne vire energije uporabljamo,“ pravi Lars Mårtensson, direktor službe za okolje in inovacije pri Volvo Trucks.

Nekateri trdijo, da bodo rešitev za distribucijske prevoze v mestih prihodnosti manjši dostavniki, vendar Lars Mårtensson pojasnjuje, da stvari niso tako preproste. 

„To je mogoče res za nekatera območja, vendar je v splošnem polno natovorjeno tovorno vozilo prostorsko učinkovito prevozno sredstvo. Pravzaprav ima distribucijsko tovorno vozilo nekaj več kot desetkratno nosilnost manjšega dostavnika.“  

Tovorna vozila na električni pogon lahko dodatno izboljšajo učinkovitost prevoza. Nizka raven hrupa omogoča opravljanje široke palete prevozov zunaj prometnih konic, denimo zgodaj zjutraj, pozno zvečer ali celo ponoči. To bi prispevalo k razbremenitvi cest v času prometnih konic. Električno tovorno vozilo brez emisij izpušnih plinov je mogoče uporabljati v notranjih terminalih in okoljskih conah. 

„Če bi lahko opravili več distribucijskih prevozov zunaj prometnih konic, bi bilo takrat, ko je na ulicah več ljudi, na cesti manj vozil in bi nastalo manj prometnih zastojev. To bi izboljšalo tudi varnost. Mesta prihodnosti bodo morala učinkoviteje kot danes uporabljati vire, kot so energija, prostor in čas – tovorna vozila na električni pogon lahko še bolj pripomorejo k temu,“ zaključuje Lars Mårtensson.

Povezani članki