Volvo FH – 25 let inovativnosti

Tovorno vozilo Volvo FH je doseglo izjemen uspeh. Inovacije, ki so koristne za voznike, lastnike, varnost in podjetja, še vedno spreminjajo pravila igre. „Treba je gojiti kulturo, ki ljudem omogoča raziskovanje novih idej. In strukturo, ki uresničuje ideje za ustvarjanje dodane vrednosti za stranke,“ pravi Staffan Rödjedal, produktni vodja za modele FH v enoti za tehnologijo tovornih vozil pri skupini Volvo.
Časovnica inovacij Volva FH

Inovacije in nove funkcije – Volvo FH se nenehno razvija.

Leta 1993 je družba Volvo Trucks svetu predstavila najnaprednejše tovorno vozilo: Volvo FH.
S funkcijami, kot sta motor D12A in motorna zavora Volvo, je ponujalo navdušujoče tehnične podatke. Še bolj pa je navduševalo z usmerjenostjo na voznika. Volvo FH je pomenil – in še vedno ostaja – izpolnitev voznikovih sanj. Nova kabina je upoštevala razmere voznikov. Tovorno vozilo je delovno mesto ne le med vožnjo, temveč tudi med počitkom ali spanjem. Na podlagi obsežnega testiranja, v katero je bilo vključenih več kot 1.500 voznikov in uporabnikov tovornih vozil, je družba Volvo Trucks izdelala novo kabino, ki je ustvarila popolnoma novo izkušnjo.
„Voznika smo postavili v središče. In tako je še danes,“ pravi Mats Karlsson Lindh, direktor službe za varnost pri načrtovanju izdelkov v enoti za tehnologijo tovornih vozil pri skupini Volvo.
Danes Volvo FH še vedno izboljšuje izkušnjo voznikov. Družba Volvo Trucks s funkcijami, kot so edinstveni Volvov dinamični krmilni sistem, ki izpopolnjuje obvladovanje smeri in hkrati zmanjšuje poškodbe zaradi fizičnih obremenitev, nenehno spodbuja napredek.

Zgodba Volva FH se je začela sredi osemdesetih let prejšnjega stoletja. Družba Volvo Trucks je ponujala široko paleto tovornih vozil za številne trge, vendar je obstajala potreba po izboljšanem postopku in skupnem programu izdelkov. S tovornim vozilom FH je družba Volvo Trucks ustvarila podlago za prihodnje inovacije. Eden ključnih prebojev v razvoju je bilo novo podvozje. Dinamična oblika je inženirjem omogočila skupno izhodišče za nadaljnji razvoj in ustvarjanje prilagojenih funkcij za vsako potrebo.

Preizkušanje aerodinamike Volva FH

Aerodinamične raziskave pri Volvu FH so bile brez primere.

„To izboljšanje industrijskega postopka sem opisal kot presaditev srca in možganov za družbo Volvo Trucks. Spremenilo je naš način dela,“ pravi Jan Johnsson, ki je bil takrat projektni vodja.

Kot je bilo že omenjeno, je Volvo FH tovorno vozilo za voznike, vendar družba Volvo upošteva tudi poslovne potrebe strank. To je bilo pomembno ob predstavitvi modela in je enako pomembno tudi danes.
„Aerodinamične raziskave, ki smo jih izvedli na zasnovi, so bile brez primere. Z njimi smo omogočili nižjo porabo goriva za stranke,“ pravi Mats Karlsson Lindh.

Tudi podvozje je bilo izdelano z jasno usmeritvijo v podjetja, saj je omogočalo prilagodljive rešitve za različne nosilnosti. Danes si družba Volvo Trucks po najboljših močeh prizadeva najti rešitve za dodatno zmanjšanje porabe goriva za stranke. Posodobljena programska oprema I-Shift, dvig tandemske pogonske osi, I-Park Cool, usposabljanje Fuelwatch za voznike in tempomat s predvidevanjem I-See so le nekatere nedavne inovacije, ki strankam zagotavljajo boljši rezultat.

Voznik med krmiljenjem Volva FH

Pri družbi Volvo Trucks nove funkcije pogosto razvijejo tako, da izhajajo iz resničnih težav strank.

Napredek se nikoli ne konča. In model FH se še naprej izboljšuje. Pri družbi Volvo Trucks nadaljujejo z delom. „Pogosto začnemo z resnično težavo stranke. Poglejmo na primer Volvov dinamični krmilni sistem. Eno od izhodišč je bilo, da smo želeli poiskati rešitev za zmanjšanje napora pri obračanju volana v krožiščih. Pri tej raziskavi smo odkrili toliko novih možnosti, da smo razvili precej naprednejši sistem: VDS, kot ga poznamo danes,“ pravi Staffan Rödjedal.
Ustvarjalnost in gojenje dobrih idej sta pomembna dela postopka, ki vodi do uspešnih inovacij. Drugi del je trdo delo.
„Meritve so dolgotrajno in garaško delo. Vsako funkcijo smo preizkušali več let, preden je delovala tako, kot smo želeli – in tako, kot naše stranke pričakujejo.“

Povezani članki

Prednosti Volvovega dinamičnega krmilnega sistema za voznike

Popolna stabilnost pri visokih hitrostih, popoln nadzor pri nizkih hitrostih ter znatno zmanjšanje obremenitve mišic in sklepov. Revolucionarni Volvov dinamični krmilni sistem (VDS), ki je bil predstavljen leta 2013, je občutno spremenil slog vožnje ...

Kako menjalnik I-Shift z dvojno sklopko pomaga italijanskemu prevozniškemu podjetju Sartori prihraniti gorivo na zahtevnih gorskih cestah

Na hribovitih območjih severne Italije družinsko prevozniško podjetje Sartori Trasporti potrebuje vozila, ki združujejo visoko zmogljivost in nizko porabo goriva. Volvo FH z menjalnikom I-Shift z dvojno sklopko je očitno popolna rešitev....

S prestavami za počasno vožnjo skozi zaledenelo gozdnato pokrajino

Zaledenele, ozke in strme ceste ter skupna masa 76 ton. Prevažati hlodovino skozi finsko gozdnato pokrajino je zahtevno delo za voznika in vozilo. Saku Simpanen in sodelavci vozijo tovorno vozilo Volvo z menjalnikom I-Shift s prestavami za počasno ...