Göteborg s prvim električnim vozilom

Göteborg, kjer je sedež družbe Volvo Trucks, ima visoke cilje glede trajnostnosti. Letos je mesto prejelo prvo popolnoma električno tovorno vozilo, ki pomeni majhen, vendar pomemben korak v smeri elektrifikacije komercialnega prevoza v mestu. Kaj se je dogajalo v ozadju prizadevanj za prvo tovorno vozilo na električni pogon na ulicah Göteborga?
Sončni zahod v Göteborgu.

„Spomladi leta 2016 nas je mestni oddelek za trajnostno ravnanje z odpadki in vodo prosil, naj preučimo možnost razvoja smetarskega tovornega vozila s popolnoma električnim pogonom. Cilj je bil, da bi vozilo uporabili v projektu za ugotavljanje, kako lahko pametnejši in bolj trajnostni prevozi prispevajo k privlačnejšemu mestnemu okolju,“ pravi Jonas Odermalm, vodja strategije izdelkov za Volvo FL in Volvo FE pri Volvo Trucks. 

To je pomenilo začetek tesnega sodelovanja med mestom Göteborg ter družbami Volvo Trucks, JOAB in Renova, ki so nastopali v vlogah stranke, razvijalca vozila, izdelovalca nadgradnje in prevoznika.  

„Najprej smo začeli preučevati pot, ki bi jo smetarsko tovorno vozilo na električni pogon opravilo, in konfiguracijo vozil, ki se trenutno uporabljajo na tej poti. Zanimalo nas je, kolikšno razdaljo prevozijo, kakšno hitrost dosežejo, kako so natovorjena, koliko postankov naredijo v eni izmeni in ali je cesta strma ali ravna,“ pojasnjuje Jonas Odermalm.

Z analiziranjem in primerjanjem več različnih dejavnikov je projekt pridobil podatke o zahtevani specifikaciji, za katero bo tovorno vozilo zasnovano. Želena največja skupna masa vozila 19 ton z nosilnostjo 5 ton in dnevna razdalja med 60 in 70 kilometrov s 128 postanki za pobiranje smeti na poti – to so bili parametri za izračun pričakovane porabe energije vozila. Ker gre za smetarsko tovorno vozilo, je bilo treba upoštevati tudi porabo energije nadgradnje/stiskalnice.  

Ko smo določili energetske potrebe in prometne razmere, je ekipa za razvoj podrobno preučila različne alternative oskrbe z energijo. Veliko število vgrajenih akumulatorjev bi pomenilo dolg doseg, vendar bi tudi negativno vplivalo na nosilnost vozila. Manjše število akumulatorjev bi omogočalo večjo nosilnost, vendar bi bilo treba vozilo pogosteje polniti. 

„Ali obstaja potreba po hitrem polnjenju na poti ali bi zadostovalo, če bi se akumulatorji polnili čez noč? Preden smo sprejeli končno odločitev, smo preučili več alternativnih možnosti,“ pravi Hayder Wokil, ki je bil v prvi vrsti odgovoren za sodelovanje družbe Volvo Trucks. 

Rešitev je vozilo s tremi akumulatorji in skupno zmogljivostjo shranjevanja energije 150 kWh, kar zadošča za prevoze v celotni izmeni brez dodatnega polnjenja. Ker se smetarska tovorna vozila uporabljajo samo podnevi, je bila sprejeta odločitev, da se bodo polnila ponoči iz standardnega električnega omrežja.  

Na začetku poletja 2017 je bilo izdelano smetarsko tovorno vozilo s podvozjem modela Volvo FL. Vgrajen je bil električni pogonski sklop, podvozje in kabina pa sta bila prilagojena novi tehnologiji. Po šestih mesecih razvoja in optimizacije je bila v začetku leta 2018 na tovorno vozilo nameščena nadgradnja. Preden ga bodo vozniki družbe Renova začeli uporabljati za redne prevoze na ulicah Göteborga, bodo opravljeni še fina nastavitev in homologacija ter usposabljanje voznikov in mehanikov. 

Povezani članki