Preprostejša in varnejša nočna vožnja z nočnim načinom

Voznik lahko s pritiskom gumba preprosto izklopi protisvetlobo armaturne plošče ter tako vklopi Volvov nočni način, ki izboljša udobje in vidljivost med nočno vožnjo.

Nočni način z voznikovega sedeža

Nočni način je najustreznejši za voznike na velike razdalje med nočno vožnjo.

Glede na ugotovitve skupine za raziskavo nesreč pri Volvo Trucks je človeški dejavnik, denimo utrujenost, dremavost ali nepozornost, glavni vzrok za 90 odstotkov vseh nesreč tovornih vozil. Med nočno vožnjo sta odsev in bleščanje protisvetlobe armaturne plošče lahko moteča. Vozniki na velike razdalje so zato lahko bolj utrujeni in med vožnjo niso popolnoma zbrani. 

 

Nočni način med vzvratno vožnjo

Nočni način je primeren tudi med vzvratno vožnjo in manevriranjem v zahtevnem okolju, denimo ob priklapljanju ali odklapljanju priklopnikov, saj odsevi armaturne plošče niso vidni v stranskih in vzvratnih ogledalih.

„Človeško oko je zelo občutljivo na svetlobo. Čeprav je voznik med vožnjo popolnoma zbran, ga protisvetloba armaturne plošče lahko moti, saj jo zaznava v stranskem vidnem polju,” pojasnjuje Jonas Nordquist, vodja za opremo izdelkov pri Volvo Trucks.

Voznik s pritiskom gumba vklopi nočni način, ki je serijska oprema v vseh Volvovih modelih FH, FM in FMX po vsem svetu. 

Z nočnim načinom želimo povečati voznikovo zbranost med vožnjo. Voznik lahko z vklopom tega načina hitro odpravi motnje in izboljša vidljivost.

Carl Johan Almqvist

Direktor za varnost pri Volvo Trucks

Gumb za nočni način

Voznik nočni način vklopi s preprostim pritiskom gumba.

Nočni način takoj izklopi vso nepotrebno protisvetlobo armaturne plošče, vklopljena ostane samo protisvetloba merilnika hitrosti in vrtljajev. Osvetlitev vseh drugih stikal in komand je na najnižji stopnji, vsi varnostni sistemi in opozorila za voznika pa delujejo nespremenjeno.

Zaradi tega se armaturna plošča manj blešči in na vetrobranskem steklu je manj odsevov – zato je voznik lahko med vožnjo bolj zbran. Nočni način je najprimernejši za voznike na velike razdalje, kadar vozijo ponoči ali vzvratno in manevrirajo v težavnih vremenskih razmerah ali zahtevnem okolju, denimo ob priklapljanju ali odklapljanju priklopnikov, saj odsevi niso vidni v stranskih in vzvratnih ogledalih.

„Z nočnim načinom želimo povečati voznikovo zbranost med vožnjo,” pravi Carl Johan Almqvist, direktor za varnost pri Volvo Trucks. „Voznik lahko z vklopom tega načina hitro odpravi motnje in izboljša vidljivost.”

Nočni način je le ena od številnih varnostnih funkcij, ki so jih razvili pri Volvo Trucks v okviru stalnih prizadevanj za izboljšanje prometne varnosti in delovnega okolja za voznike.

„Ni ene celovite rešitve, s katero bi dosegli cilj nič nesreč, zato prometno varnost razvijamo na več področjih,” pravi Carl Johan Almqvist. „Preizkušamo različne tehnologije in rešitve, tesno sodelujemo z agencijami za prometno varnost, urbanističnimi ustanovami, oblastmi, raziskovalnimi ustanovami in univerzami. Nočni način morda prispeva samo delček k večji prometni varnosti, toda skupek vseh naših prizadevanj lahko izboljša veliko.” 

Povezana vsebina

Related News

Enominutni videoposnetek o prostoru v kabini

Z izboljšavami Volvovih kabin v zadnjih letih se je notranjost Volva FH povečala za en kubični meter. Notranjost je zato prostornejša in zračnejša, pa tudi odlagalnih prostorov je za 300 litrov več....

Enominutni videoposnetek o aktivni varnosti

Nova tehnologija omogoča vgradnjo vse zahtevnejših sistemov aktivne varnosti v težka tovorna vozila. Sistemi skupaj z vozniki preprečujejo nesreče, varujejo življenja in ustvarjajo varnejše ceste za vse udeležence v prometu....

Enominutni videoposnetek o varnosti kabine

Na Volvu FH je bilo med razvojem izvedenih tisoče simuliranih trkov in okoli sto dejanskih trkov. Z vsemi številnimi izboljšavami je kabina Volva FH najvarnejša v zgodovini podjetja Volvo Trucks....

Filtriraj članke

5 true 5