Volvo Trucks

SLOVENIJA

×
Izpopolnjevanje aerodinamike – iskanje ravnovesja
Aerodinamične izboljšave na novem Volvu FH so poglavitne za dodatno povečanje produktivnosti pri strankah.
Joakim Sällberg

Joakim Sällberg, glavni oblikovalec pri Volvo Trucks, meni, da je pomembno na tovorno vozilo gledati kot celoto in se ne preveč osredotočiti na posamezen predel.

Najnovejši model Volva FH je bil predstavljen leta 2013. Je večji, varnejši in še bolj ergonomski od predhodnika. Novo tovorno vozilo postavlja visoka merila v segmentu prevozov na velike razdalje. Nadgradnja vključuje tudi spremenjeno aerodinamiko vozila. Ker je Volvo FH posebej zasnovan za prevoze na velike razdalje s hitrostjo najmanj 70 km/h, aerodinamične izboljšave prinašajo številne prednosti.

Joakim Sällberg je bil s sodelavci pri Volvo Trucks v Göteborgu postavljen pred zahteven izziv: dodelati je moral že tako izpiljeno vozilo. „Čeprav je kabina večja za kvadratni meter, nam je uspelo izboljšati aerodinamične lastnosti. Najpomembnejše je, da tovorno vozilo ohrani ravnovesje. Ob načrtovanju sprememb je treba vozilo gledati kot celoto. Ne smeš se preveč osredotočiti na posamezen predel ali sestavni del. Vedno je treba upoštevati več dejavnikov.“

Spremenjenih je več predelov najnovejšega modela Volvo FH, največjo spremembo pa so doživele poudarjene linije na sprednji strani vozila. Omogočajo dodatno varčevanje goriva, saj občutno zmanjšajo zračni upor na vozilu. Takšne usmerjene aerodinamične izboljšave so lahko odločilne v panogi, v kateri se finančni dobiček meri v tonskem kilometru.

Tudi spremenjeni usmerniki zraka, kolesni loki, odbijač-spojler in blatniki dodatno izboljšajo zmogljivost Volva FH pri višjih hitrostih. Ekipi je celo uspelo ustvariti dodaten kvadratni meter notranjega prostora, ne da bi to negativno vplivalo na aerodinamiko tovornega vozila. Joakim Sällberg pravi, da je treba pri spremembah ohraniti ravnovesje. 

„Z vidika aerodinamike so vsi deli povezani, pa naj gre za sprednji del, podvozje ali zadnji del. Med oblikovanjem z merjenjem reže in poravnanosti ugotovimo prileganje površin. Ko smo spremenili obliko, smo med razvijanjem poudarjenih linij na najnovejšem modelu Volvo FH morali upoštevati na primer tudi brizganje blata po vozilu. Pri iskanju rešitve smo morali delati s celotnim vozilom.“

Sodobno oblikovanje tovornih vozil je napreden in tudi zahteven postopek, toda Joakim Sällberg je oblikovalec s pisalom in papirjem, kot pravi sam, ter sodeluje s spremenljivo ekipo, ki šteje od 15 do 20 ljudi, ki sodelujejo na različnih stopnjah različnih projektov.

Z vidika aerodinamike so vsi deli povezani, pa naj gre za sprednji del, podvozje ali zadnji del.

„Pri snovanju aerodinamičnih izboljšav so na prvem mestu potrebe stranke. To velja za vsak naš projekt. Pomembno je, da se stranke lahko razvijajo z oblikovno zasnovo in da imajo tovorna vozila dolgo uporabno dobo. Vsak oblikovalski element, ki ga vnesemo, je skladen z Volvovimi temeljnimi vrednotami. To je bistvo našega dela.“

Joakim Sällberg

Naziv: Glavni oblikovalec
Starost: 40
Število let pri Volvu: 10