Volvo Trucks

SLOVENIJA

×

Oblikovanje odličnega pogleda

Novo vzvratno ogledalo Volva FH je oblikovano tako, da zagotavlja odlično vidljivost in prispeva k prepoznavnosti tovornega vozila.
Ismail Ovacik med risanjem
„Zelo pomembna je geometrija. Združiti je bilo treba štiri ogledala, zato smo želeli ustvariti celovito enoto,” pravi Ismail Ovacik.

Kako natančen je treba biti pri oblikovanju tovornega vozila? Kaj lahko sporočajo oblikovalske podrobnosti? Ko so pri Volvo Trucks oblikovali novo vzvratno ogledalo, da bi še izboljšali

vidljivost za voznika, je bila v ospredju seveda varnost. Zelo pomembno je, da so te izboljšave izražene z revolucionarno estetiko.

Novi Volvo FH je bil predstavljen leta 2012 z več pomembnimi tehnološkimi izboljšavami. Eden najuspešnejših modelov tovornih vozil se je ponašal še z novo

obliko. Ko opisujemo novo kabino FH, sta v ospredju funkcionalnost in ergonomija, zaradi številnih izboljšanih varnostnih funkcij pa je požela veliko navdušenja na trgu.

Pri Volvu so novo vzvratno ogledalo začeli oblikovati že leta 2006. Ismail Ovacik je vodja oblikovanja zunanjosti v oddelku za tehnologijo tovornih vozil pri skupini Volvo. Poudarja pomembnost raznih inženirskih in ergonomskih partnerjev pri Volvu, ki so sodelovali v preoblikovanju vzvratnih ogledal. „Skupaj smo stremeli k

najboljši izboljšavi. Kako sporočiti javnosti, da imajo Volvova tovorna vozila najboljšo vidljivost? Varnost spada med naše štiri vrednote, zato ima to sporočilo veliko težo.”

Glavna izboljšava novega modela FH je bila neposredna vidljivost. V prejšnji generaciji Volva FH so bili v ospredju stebrički A, to so navpični podporniki na obeh straneh vetrobranskega stekla.

Vozniku želimo zagotoviti popolno vidljivost ali boljše delovanje in hkrati ohraniti celovitost tovornega vozila.

Nova različica prinaša več prostora med stebričkoma in ogledaloma. Voznik ima skozi stransko steklo boljši pogled na vozišče. Prostor še odpre vitka oblika, saj steklo skoraj nima obrob, poleg tega je vrtljivi zglob samo eden, zato odpade velik del ohišja. Odprtina je še med ogledali, saj so vsako najmanjšo površino izkoristili za boljšo vidljivost.

Jasno je, da so se pri oblikovanju osredotočili na optimalne kote. Tudi umestitev ogledala za pogled nazaj je skrbno načrtovana, saj je lično povezano z zgornjim in spodnjim delom kabine. 

 

Ismail Ovacik v oblikovalskem studiu

„Zelo pomembna je geometrija,” nadaljuje Ismail Ovacik. „Združiti je bilo treba štiri ogledala, zato smo želeli ustvariti celovito enoto.”

Pri oblikovanju opreme tovornega vozila z močno prepoznavnostjo je treba združiti inženirstvo in ustvarjalnost. Izboljšava vzvratnega ogledala je bila dobro sprejeta pri strankah in v medijih ter velja za dobro nadgradnjo.

Boljša varnost je vsekakor v ospredju, pomembno pa je tudi, da se izrazi v prepoznavni obliki.

„Želeli smo razviti element v značilnem Volvovem slogu,” pravi Ismail Ovacik. „Vozniku želimo zagotoviti popolno vidljivost ali boljše delovanje in hkrati ohraniti celovitost tovornega vozila. Oblika nikoli ni naključna. Začnemo na vrhu in nadaljujemo proti dnu. Želimo zasnovati enovito obliko, ki še poudarja pripadnost tovornega vozila znamki Volvo.”

Ismail Ovacik

NAZIV: vodja oblikovalcev zunanjosti tovornih vozil pri skupini Volvo.
STAROST:
 36 let.
ŠTEVILO LET PRI VOLVU:
 8.
DELOVNO MESTO:
 Evropski oblikovalski studio pri Volvo GTT v Göteborgu na Švedskem.